Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Benplass bak i Touran?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 12:31   #61
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Den er for gammel, United. Jeg vurderer ikke noe eldre enn 2007 hvis det er et merke jeg stoler på, 2009 hvis ikke.

Ble sittende og se på denne galaxygreia. Altså, er det bare meg som ikke greier å finne forskjellen på sharan og galaxy?

Katta - noen ganger skal jeg ha hele familien med på en gang, og damå både barnesete og langbeinslamp sitte baki.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:34   #62
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Den er for gammel, United. Jeg vurderer ikke noe eldre enn 2007 hvis det er et merke jeg stoler på, 2009 hvis ikke.

Ble sittende og se på denne galaxygreia. Altså, er det bare meg som ikke greier å finne forskjellen på sharan og galaxy?

Katta - noen ganger skal jeg ha hele familien med på en gang, og damå både barnesete og langbeinslamp sitte baki.

Det kan være det går hvis dere har et sete av typen hiway eller tilsvarende montert i midten bak. Du får bedre plass foran av å ha setet i midten, det er bare ikke så mange seter du får montert der i touran. Men hiway skal gå. Du vil ikke få plassproblemer i bredden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:47   #63
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Får jeg et barnesete i midten så er jo saken biff. Da kjøper vi touran tvert. Da kan vi ha en touran og en bil til for prisen av de store syvseterne.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 12:48   #64
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Får jeg et barnesete i midten så er jo saken biff. Da kjøper vi touran tvert. Da kan vi ha en touran og en bil til for prisen av de store syvseterne.

Da må du ut og låne deg en touran og så prøve et hiway-sete. Jeg tror ikke det er noe poeng i å prøve andre seter egentlig. Skal du ha babysete i midten, er det vel graco sitt som funker, ellers kan jo alle monteres i midten uten base. Og ikke fortvil over at det er trøblete å feste forankringsseter. Det går.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 15:23   #65
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Jeg har ikke lest hele tråden, så dette blir kanskje litt sånn god dag mann økseskaft. Touran er jo best da ( ), men hvis dere prøver og kommer fram til at det ikke funker - hva med en Caddy maxi highline 7-seter? Den er jo lenger enn en Touran, og vanlig Caddy. Jeg synes det virker veldig praktisk med skyvedører når man har småttiser, slik at døra ikke slenges inn i nabobilene. Når vi skifter ut så kommer vi nok til å kikke på den. Det jeg er spent på er om man føler at det er like mye comfort i den som i Touran. Med tanke på støy, kvalitet i utførelsen innvendig, osv.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 30-09-11 kl 19:07.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:06   #66
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Hi-way i midten er supert. Jeg monterte selene slik man gjør om man monterer i forsetet. Enkelt og trygt. Da kan førersetet kjøres frem og tilbake uten å ødelegge monteringen. Da er det også plass til bakovervendt bak passasjersetet.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 19:27   #67
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Går importøren god for festing av forankringsbelter rundt baksetene?

Kjenner ikke løsningen her, men hvis det er en løsning som ellers skal kunne has rundt forsetene, så forstår jeg ikke hvorfor det ikke skulle kunne benyttes i baksetet. Baksetet her er egentlig ikke så ulik forsetene i mange biler....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 19:52   #68
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Ja, jeg har vært i kontakt med britax ang dette!

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:26   #69
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

I vår Grand Scenic (ny type) går det fint med 3 barneseter bak. Den er klart rommeligere enn Touran, ihvertfall i bredden.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:56   #70
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Vi har Touran, men aldri hatt noe sete i midten. Ellers hadde jeg Caddy som lånebil her for noen uker siden, veldig positivt overrasket!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 23:31   #71
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Vi har Touran, men aldri hatt noe sete i midten. Ellers hadde jeg Caddy som lånebil her for noen uker siden, veldig positivt overrasket!

Hvordan var støynivå og comfortfølelsen sammenlignet med Touran?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 09:12   #72
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvordan var støynivå og comfortfølelsen sammenlignet med Touran?

Det var jo litt "varebil" preg på Caddy fortsatt, men synes den var veldig god å kjøre, merket ikke noe spesielt til støynivå. Nå var jeg heller ikke veldig oppmerksom på dette, men har tenkt i ettertid hvorfor vi aldri vurderte den bilen da vi kjøpte Touran.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 10:13   #73
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Benplass bak i Touran?

God dag mann økseskaft muligens, siden jeg ikke har lest hele tråden.
Men ville bare skyte inn at vi har hi-way bak passasjersetet, britax kid-fix beltestol i midten og babysetet i base (brio) bak føreren. Dette er en løsning som går helt fint i en Touran fra 2007 (?). Litt trangt å feste belte mellom beltestolen og hi-wayen, men det går.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no