Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Fire barn og kul bil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-11, 13:50   #61
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Ang det å pakke lett.. Vi dro til Danmark med 3 små barn i en touran. Vi hadde ikke takboks, men fikk med oss vogn med softbag, bagger med klær for 2 uker på veien, sengetøy osv. Alikevel fikk vi pakket alt slik at bagasjeromstrekket var lagt over. På vei hjem stoppet vi innom göteborg og jammen fikk jeg ikke plass til en duovogn i tilegg
Om man pakker smart får man plass til det meste, selv i små biler

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 15:21   #62
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Touran har ok bagasjeplass når ikke de bakre setene benyttes. Men selv i de litt større 7-seterne blir det knapt når et av setene i bagasjerommet er i bruk - spesielt når det skal være barnevogn med, og det skal samtidig pakkes sikkert.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 16:26   #63
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Touran har ok bagasjeplass når ikke de bakre setene benyttes. Men selv i de litt større 7-seterne blir det knapt når et av setene i bagasjerommet er i bruk - spesielt når det skal være barnevogn med, og det skal samtidig pakkes sikkert.

Ja for sikkerheten må komme først. Huff jeg dør litt inni meg av å måtte bruke masse penger på en bil som er så lite pen som Caravelle.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:57   #64
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Ford S-max er en knall bil! Nå har vi bare 3 barn, men vi reiser ofte på langturer med MYE bagasje og barnevogn og har alltid veldig god plass i bilen. Vi putter en del i skiboksen og da er det vell et par kofferter igjen i bilen og det er mye under halvfullt.

Signerer Har ikke skiboks enda da, men det står på ønskelista.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 18:26   #65
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

I alle dager? Vi har Reanult Grand Espace. Vi kjøpte den fordi det er en av de desidert største 7-seterne som finns. Vi drar på bilferie om sommeren med den. Nå i påska hadde vi med ikke mindre en to pulker i tillegg til bagger etc. (Da dog med den ene pulken i takboks.) Og vi er en familie på 6. Og en katt som også er med. Vi er veldig godt fornøyd med bilen.

Nå hadde ikke vi skiboks, men dog. Bilen er jo liten i følge min målestokk. Og vi er seks, vi også. Og bare et barnesete.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 22:58   #66
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Tanken på Caravelle kan bringe det frem i de tøffeste, altså.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:03   #67
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Er grand espace liten? Det står et par i nabolaget her og de ruver jo i terrenget.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:04   #68
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er grand espace liten? Det står et par i nabolaget her og de ruver jo i terrenget.

De er store, men franske.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:42   #69
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er grand espace liten? Det står et par i nabolaget her og de ruver jo i terrenget.

Det er forskjell på å være stor utvendig og liten innvendig med stor snute.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:47   #70
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det er forskjell på å være stor utvendig og liten innvendig med stor snute.

Grand Espace har jo liten snute ... Jeg forstår ikke din oppfatning av bilen. Det er som vi snakker om to vidt forskjellige biler. Den er som sagt en av de mest romslige 7-seterne.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 14:32   #71
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Da må vi ha en unge imellom oss. Det tror jeg ikke jeg orker på lange bilturer.

Det er knapt noe jeg har satt større pris på enn å ha minstejenta vår (da 10 mnd) sittende mellom oss i en leiebil vi hadde på ferietur. Nå var det en 6-seters Fiat Multipla hvor det midterste forsetet kunne skyves litt bakover. Det kan være det hadde vært mindre interessant om midtsetet var på linje med de to andre setene.

Uansett ser jeg virkelig ingen ulempe med å ha en liten unge sittende i midten foran i bilen. (Selvsagt forutsatt at det ikke er airbag-ting å tenke på!) For oss fungerte det såpass bra at jeg gjerne skulle kjøpt en slik bil da vi kom oss hjem.

Men "kul" er den ikke.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:50   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Grand Espace har jo liten snute ... Jeg forstår ikke din oppfatning av bilen. Det er som vi snakker om to vidt forskjellige biler. Den er som sagt en av de mest romslige 7-seterne.

Min oppfatnng bunner i at jeg har kjørt den i to uker med seks pasasjerer, vogn og bagasje.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:54   #73
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Det kommer jo an på om Chanett sammenligner den med en Caravelle (som tross alt er DIGER), eller med mindre biler som Touran, S-max eller lignende. Vi har hatt Espace og jeg må bare si at bagasjerommet var gedigent når vi bare var 5 i bilen. Men når fylte opp bilen med 7 personer var det ikke plass til mye bagasje.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:36   #74
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Jeg er vant med minibuss, ja.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:40   #75
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fire barn og kul bil

Vi reiste 5 stk på ferie i en liten fiat da jeg var barn. Jeg er ennå imponert over hva vi fikk i det bitte lille bagasjerommet, den var vel på størrelse med de gamle golfene.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no