Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-11, 20:55   #61
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Den forbikjøringen på innsiden når man står å venter i et kryss for å svinge mot høyre er lei. Har hatt hjertet i halsen et par ganger... Fatter ikke at syklistene tør! Det er tross alt dem det går hardest ut over hvis uhellet er ute. Da hjelper det ikke å ha "rett"...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 22:37   #62
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

"Proff"-syklister er duster. Jeg fikk fingern (jeg tuller ikke... ) for en tid tilbake av en som kom susende fra min venstre side på en ikke- forkjørsvei. Han mente tydeligvis at jeg burde stoppet og sluppet han forbi selv om han hadde vikeplikt, sikkert fordi han er En Mann med Dyr Sykkel og Kondomdress. Angrer på at jeg ikke kjørte bare bittelittegranne på han....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:00   #63
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

I mange tilfeller virker det bare som om folk ikke kjenner reglene når de sitter på sykkel. Og jeg forstår bare ikke risikoen de tar. Selv som gående står jeg og venter til jeg er sikker på at folk har sett meg før jeg går ut i et gangfelt. At en syklist kommer i 25 km/t+ ut i et gangfelt skal man liksom kunne får med seg uten videre....

Har flere ganger selv måtte bråbremse foran syklister i gangfelt, som kommer "fra intet" i høy fart ut i gangfeltet. Da flere ganger med at de har vist knyttneve, finger osv. med hentydning til at det var *jeg* som hade gjort noe galt. Her virker det også som det er voksne folk som er et større problem enn barn og ungdommer...

Men i praksis skjer det ikke noe før man går inn for å aktivt bøtelegge. Dessverre er ikke dette noe politiet p ånoen grad har ressurser til. Men det trengs kanskje bare en liten intensiv periode der man samtidig får en del oppslag i media.

Jeg klarer heller bare aldri forstå dem som skal ligge i veien i stedet for å benytte gang- og sykkelsti her vi bor. Det er omtrnet aldri folk på den sykkelstien heller, så det kan de ikke klage på. Og hadde det vært folk der, så bør man kanskje gjøre vurderingen om hvorvidt man skal holde 50km/t+ ned bakken på flere kilometer, eller om man skal ta det litt mer med ro og kjøre etter forholdene - slik vi billister gjerne må...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no