Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har dere lagt om til vinterdekk?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 20:24   #101
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.404
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Vedre å ha dem potensielt for tidlig, enn å være en av de mange som er en dag for sen, ser dem hvert år...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 18-10-10 kl 22:47.
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 00:25   #102
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Dekk1 gjorde det i går. Jeg har aldri gjort det. Ikke redd for å bli møkkete, men alt som har med vedlikehold av bil å gjøre, skyr jeg. Aversjon.

Gjør Dekk1 sånt også altså? Hva koster det sånn cirka?
Jeg har ei sjappe rett ned bakken her, jo
Etter at mannen i kveld la om på sin bil og var sur som ei kråke + måtte ha øl som trøst selvfølgelig, vet jeg ikke om jeg gidder en runde til når min bil er tilbake fra service på fredag...

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:12   #103
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.404
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Vi har altså vinterdekk. Men jeg skal hjem og dobbeltsjekke om mannen la på igjen de sommerdekkene han tok av, eller monterte dem mot rulleretningen eller noe sånn.

bill.mrk: Gikk til barnehagen og videre til toget i dag, kom oss ikke opp bakken. (Men så at naboen gjorde det...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:16   #104
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Eg skifta til piggfritt for lenge siden, siden alternativet var ingen dekk. (Ein smule slitt dei sommardekka. )
Samboeren min heiv på piggdekk for ei veke siden, for han skulle til fjells å jobba. Og i dag var han veldig glad for at han bestemte seg for ikkje å bytta tilbake. Snøen i dag plagde ikkje meg, for eg kvir meg ikkje til å kjøra på glatta. Men eg er særdeles skeptisk til alle som skled rundt på sommardekk i dag.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:27   #105
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Min har fått på vinterdekkene. Mannen sin er enda på vent, den må ha nye felger til vinterdekkene. Nå har vi bare en bil på hele familien, må tidligere avgårde på morgenen nå, ja. Håper vi får ordnet det i dag, eller hvertfall i løpet av helga.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:36   #106
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Ooo min snille svigersønn.
Jeg kjører rundt med vinterdekk og sommerdekkene er vasket og pakket bort i kjelleren til ovennevnte.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:25   #107
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Jeg kjenner at jeg får helt makk av å lese i diverse nettaviser om alle dissa brødhuene som svirrer rundt på sommerdekk nå...
Avisene har jo skrevet i flere dager om at det skulle komme snø idag.

De forholdene vi ser bilder av fra veiene er jo bare vanlige vinterveier med litt snø oppå og om folk hadde satt på vintersko på bilene sine så burde ting vært uproblematisk...

Men jeg fatter ikke hvorfor ikke onkel politi står langs veien og plukker førerkortet ut av hendene på SAMTLIGE som kjører på sommerdekk på vinterføre...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:28   #108
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Men er det lov å ha på piggdekk nå da? Hvis det er piggdekk man har som vinterdekk så er det jo litt kjipt å måtte vente til 1. november eller når det er man får lov å bytte. Her har det ikke kommet så tidlig snø siden 1973, det er helt vilt! Vi har aldri snø her, i fjor kom den i desember og det var oppstandelse, spesielt siden den lå rekordlenge (som er alt over 2-3 dager). Jeg emigrerer!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:31   #109
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

http://www.adressa.no/forbruker/bil/article1171792.ece

Sitat:

Det skal likevel understrekes at hvis forholdene gjør det nødvendig har du lov til å sette på piggdekk før denne datoen.

Det betyr altså at vi her i Stavangerområdet kan kjøre på pigger nå?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:48   #110
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Man skal ALLTID kjøre med dekk etter forholdene...
Det betyr at om det ligger snø i september så SKAL bilen være skodd etter forholdene.... Når snøen er borte noen dager senere så er det da heller ikke lov å kjøre med piggdekk....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:50   #111
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Ja, i går ettermiddag.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:56   #112
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Man skal ALLTID kjøre med dekk etter forholdene...
Det betyr at om det ligger snø i september så SKAL bilen være skodd etter forholdene.... Når snøen er borte noen dager senere så er det da heller ikke lov å kjøre med piggdekk....

Men det er jo vanskelig da, fader altså. Her er jo ikke snøen borte noen dager senere, den er borte noen TIMER senere. Så da må man bytte om dekkene annenhver dag eller oftere. Kanskje det er bedre å bytte til piggfrie vinterdekk, men er de like sikre på is-føre? Jeg er av den engstelige typen som tror jeg skal dø når jeg må ut og kjøre på glatta.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:37   #113
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Gjør Dekk1 sånt også altså? Hva koster det sånn cirka?
Jeg har ei sjappe rett ned bakken her, jo
Etter at mannen i kveld la om på sin bil og var sur som ei kråke + måtte ha øl som trøst selvfølgelig, vet jeg ikke om jeg gidder en runde til når min bil er tilbake fra service på fredag...

Er det noen som vet?
Værsåsnill?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:40   #114
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Nei, jeg har ikke det. Mannen min spurte forige uke om han skulle legge om på min bil. Jeg takket pent nei,mente det var alt for tidlig Føler meg LITT dum nå....

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:44   #115
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Er det noen som vet?
Værsåsnill?

Vet ikke prisen, men vi bruker å betale 4-500,- for dekkskifte andre steder. Jeg kjørte forbi Dekk 1 i Åsane i går og da var der laange køøer. Du kan jo også sjekke hvor mye de skal ha der du har bilen på service. Jeg har fått skiftet gratis flere ganger når jeg passer på å legge service på passende tidspunkt .

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:47   #116
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Jeg har forresten ikke fått skiftet ennå siden jeg var så lur at jeg valgte bort dekkskifte i går for å slippe å stå ute en time og se 7-åringen spille fotball. Det ble innedag i dag. Håper bare at det blir bare veier noen timer i morgen slik at jeg kommer meg inn på verkstedet å få skiftet dekk. Dessverre har noen ødelagt mutrene slik at vi ikke får dem opp selv.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:46   #117
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Tror for oss at bilen skal få tilbringe dagen i garasjen i morgen... kom litt snø her i kveld, og tenker at selv om det smelter litt på morrakvisten i morgen, så vil veibanen være svinglatt...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:49   #118
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Vi fikk de nye vinterdekkene levert på døra i kveld, så nå er bilen tuslet bort til dekksenteret rett borti gata her når det ikke var trafikk. I morgen tidlig kommer det til å bli kaos, da kan jeg bare stikke innom med nøkkelen med den andre bilen som får vinterdekk på hjemme i morgen tidlig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:55   #119
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kanskje det er bedre å bytte til piggfrie vinterdekk, men er de like sikre på is-føre? Jeg er av den engstelige typen som tror jeg skal dø når jeg må ut og kjøre på glatta.

Faktisk så viser testene fra i år at når dekkene begynner å bli slitt så er det like bra med piggfrie....

----
Sakset fra www.motor.no :


For første gang har vi gjort en test der vi får en indikasjon på hvordan egenskapene i piggdekk og piggfrie dekk utvikler seg etter hvert som de slites. Og resultatene er oppsiktsvekkende.
Mens dekkene er nye, har piggdekket en klar fordel på is med både kortere bremsestrekning og bedre sidegrep. På snø er det uavgjort, litt avhengig av merke og modell. Når dekkene er slitt slik at det er seks millimeter igjen av dekket, har det skjedde en tydelig forandring. Det piggfrie dekket har kortere bremsestrekning på is enn piggdekket. Dette inntrykket forsterker seg når dekkene er slitt ned til tre millimeter. Et nytt piggdekk bruker rundt 55 meter på å stoppe fra 50 km/t på is. Vårt piggfrie dekk med tre millimeter mønster igjen, bruker 90,7 meter, mens piggdekket som er slitt like mye bruker 97,4.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:41   #120
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere lagt om til vinterdekk?

Ja, vinterdekkene er på.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no