Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

La være å kjøpe bil pga. fargen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-10, 21:10   #21
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Fin! Enklere å re-selge svart/grå/mørk blå, da. Det veit du vel.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:17   #22
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: La vær å kjøpe bil pga fargen?

Eg la ned veto på ein grøn bil med kamo-fargar inni. Fargen utanpå var ikkje så verst, men eg vart uvel av fargane inni. Me enda opp med ein rødrosa bil. Den var grei nok, ikkje eit førsteval, men av to onder, liksom...

Når me no kjøpte ny bil, så kunne me fått ein modell i ein bestemt farge levert på dagen. Eg var ikkje så begeistra for fargen, så me (eg?) valde å vente i nokre månader på bil i den fargen me likte best.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:27   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg driter i fargen på bilen, så framt det ikke er en ekstrem (type sjokkrosa e.l). Rød bil er fint.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:42   #24
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg synes også rød bil er fint. Liker rødt, blått og svart. Har eid en mosegrønn bil likevel.... og syntes fargen var finest når bilen var skitten.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:43   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Det kommer litt an på. Da vi kjøpte "hovedbilen" hadde vi mer penger å legge i, og da var det kun én farge vi ville ha.

Da vi kjøpte min bil hadde vi en maxgrense på 100.000,- og ikke ubegrenset med tid å finne bil på. Jeg endte opp med en knallrød bil, som skjærer meg litt i øya. Men som var strøken, nyere og bedre utstyrt enn en del av de andre i samme prisklasse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:47   #26
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Vi har unnlatt å kjøpe flere biler pga feil farge.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:54   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Røde biler er gode biler. Min er egentlig rød, bare at det ikke synes så godt lenger.

:ruby!:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:04   #28
tvt
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
tvt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: La vær å kjøpe bil pga fargen?

Fargen spillet liten rolle synes jeg. Jeg liker heller ikke rødt, men jeg kjører rød bil

tvt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:06   #29
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Rød bil synes jeg er fint, men jeg kunne glatt latt være å kjøpe en bil om fargen hadde vært stygg.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:07   #30
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg bryr meg ikke om fargen på bilen - den er et fremkomstmiddel.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:12   #31
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Fin! Enklere å re-selge svart/grå/mørk blå, da. Det veit du vel.

Vi har nå en 99-modell og en 91-modell. Vi driver ikke å bytter ut biler i tide og utide - Nå blir 99-modellen "sarvbil", mens nybilen blir familiebil. Mr. Che sier at neste gang vi skal ha ny bil (når Volvoen takker for seg) så skal jeg få bestemme bil.

Har alt bestemt meg: Fiat 500

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:29   #32
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg kunne definitivt valgt bort en bil pga fargen! Men rød er fint da Det finnes da mer enn nok bruktbiler til å kjøpe en i en farge en ikke liker...?

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 22:57   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg er som deg! Særlig hvis den er rød. Det er veldig få biler som kler å være rød. Bare små "konebiler" og sportsbiler med to seter i mine øyne. Alle andre røde biler ser dumme og vulgære ut :ærlig:.

Jeg synes godt man kan la være å kjøpe en bil pga. av fargen og hadde glatt gjort det/ lagt ned veto om det.


Og JAAAA til Fiat 500!! Den er fin og leken den!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:09   #34
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Vi har prøvd å unngå hvite og rød biler. Jeg har ikke greie på det, så kan ikke gå god for at det faktisk er sant, men tror argumentet var at rød lakk falmer fortere.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:11   #35
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg syns det grenser til galskap å la være å kjøpe en bil i rett stand til rett pris pga fargen. Den skal jo ta deg fra a til b, liksom, og du kommer jo like greit frem i en rosa som en svart bil

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:12   #36
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg vil og ha Fiat 500! Må bare selge noen av ungene først.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:15   #37
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Fargen på bilen er meget avgjørende. Både utenpå og innvendig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:28   #38
Fisken
Aktiv
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 111
Fisken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg synes fargen utenpå er av mindre betydning - den er da bare utenpå.
Men interiøret innvendig kan ha noe å si. Det er jo det man faktisk ser.

__________________
Storesøster 03, mellombror 05, lillesøster 09
Fisken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:34   #39
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Nå vet jeg ikke helt hvilken bil dette var snakk om annet enn merke, men i hvert fall synes jeg Skoda Octavia er ganske tøff i rødt. Personlig hadde jeg nok kunne gått for en rød en om ting ellers "passet meg" med bilen.

Når det gjelder røde biler skal man imidlertid være klar over at det kan være litt mer vedlikehold etter hvert. Hvis du er av dem som ikke kunne tenke deg å polere bil (på en skikkelig måte) og skal ha bilen noen år, så unngå rød bil...

Mange biler passer i rødt synes jeg (og da mener jeg rød-rød). Grønn, gul, lyseblå, "dall-rød" og en haug andre ting hadde jeg nok styrt unna hvis jeg i hvert fall så på bilen som noe litt mer enn bare en metallgreie som fraktet meg fra A til B og at jeg skulle ha bilen til den i basis ikke hadde mye verdi igjen økonomisk sett.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 23:35   #40
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Dere er gale! De som kjenner meg, vet at en mindre rosakjær person neppe finnes. Det hindret meg ikke i å bli glad i den lyngrosa bilen (og gråte da vi solgte den ).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no