Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 14:20   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitterchick gets her license

Jupp. Da skal jeg ta lappen. Jeg er 34 år gammel, og har sittet bak rattet på en bil to ganger i mitt liv. En gang noen runder på parkeringsplassen på Sognsvann, og en gang ca 60 meter i en bil med automatgir i USA. Som urban bypike har jeg igrunn ikke hatt behov for lappen, og har jeg hatt så mye penger som det kreves på en gang har jeg heller reist rundt om i verden. Med fly.

Men nå hadde det vært kjekt. Helgene kunne blitt mer efffektive, og på langturer kunne Glitterbarnet og jeg sluppet å bare sitte der hvis sambo trenger en pause.

Så bring it on, gi meg gode tips! Jeg vet virkelig ingenting om dette.

(Jeg vet at det har vært et par andre tråder om dette også, men jeg ville ha min helt egen.)

(Og kan noen rette overskriften min. )

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-01-09 kl 14:32.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:22   #2
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Øvelseskjøring...

- det er gull hvis du har en tålmodig og pedagogisk anlagt venn som kan hjelpe deg med det!

Lykke til!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:27   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Dette er ikke egentlig en forberedelse til å flytte på landet?

Jeg har ikke mange tips utover å øve, øve, øve.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:30   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Dette er ikke egentlig en forberedelse til å flytte på landet?

Neida, lang der i fra.

Vi har bare automatgir, og det er jo ikke så greit når man skal lære seg å gire. Men jeg skal ta lappen med en venninne, så vi vurderer å bytte menn innimellom, de har vanlig bil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:39   #5
Poku
helt grønn
 
Poku sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Innlegg: 58
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Jeg øvelseskjørte en gang med pappa...det var ikke noe suksess akkurat. Han var så nervøs at han satt og tviholdte i håndbrekket og lo og lo og lo, en sånn litt nervøs latter Det ble med den ene gangen.
Også skulle jeg øvelseskjøre med min daværende svigerfar, men det gikk ikke så bra det heller. Jeg ble litt irritert/oppgitt over forklaringene hans og fant ut at det var like så greit å droppe det da jeg ikke hadde lyst å bli uvenner med hanSå det ble ikke så mye øvelseskjøring på meg da, men klarte det jo alikevel.
Jeg var 25 når jeg kjørte opp da, så var ikke så tidlig ute akkurat. Men verdt alle pengene sine den lappen altså. Masse lykke til!

__________________
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:41   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Dette går bra. Du er riktignok to år eldre enn jeg var, men så veldig annerledes er det vel ikke når man er 32 enn når man er 34.

Om du får noen å øvelseskjøre med, så er det en veldig god ide. Det tar tid å få inn rutiner.

Lykke til.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:46   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Sambo er rimelig laidback og pedagogisk anlangt, så jeg tror det skal gå greit å kjøre med ham. Han er også en flink sjåfør. Eneste jeg kan tenke meg er at han er litt pirkete.

Jeg begynner på trafikalt grunnkurs i slutten av februar, så tenker jeg å øvelseskjøre massemassemasse, også begynne med kjøretimer i mai, f.eks. Høres det ut som en grei plan?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:59   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Jippi! Du kan øvelseskjøre med meg!

Massemassemasse øvelseskjøring med lugn sjåfør. Det gjorde utslag hos meg. Og en avskjermet bakke som jeg kunne øve på bakkestart i. Teorien regner jeg med at du fikser lett som en plett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:06   #9
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Heia!
Jeg er omtrent på samme sted som deg, bare at jeg har tatt trafikalt grunnkurs sammen med en haug med femtenåringer. Håper å begynne med kjøretimer utover våren jeg og.
Skal følge med og heie på deg! Har du noen tips om en god kjøreskole, forresten?

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:13   #10
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sambo er rimelig laidback og pedagogisk anlangt, så jeg tror det skal gå greit å kjøre med ham. Han er også en flink sjåfør. Eneste jeg kan tenke meg er at han er litt pirkete.

Jeg begynner på trafikalt grunnkurs i slutten av februar, så tenker jeg å øvelseskjøre massemassemasse, også begynne med kjøretimer i mai, f.eks. Høres det ut som en grei plan?


Da jeg tok lappen for fire år siden som 32-åring sa kjørelæreren min at det var en fordel å ha en del kjøretimer før man satte igang med øvelseskjøring i mengder. Dette fordi de aller, aller fleste visstnok legger seg til et par uvaner som det er unødvendig å lære seg opp til for så å må venne seg av med igjen. Men så lenge man hadde grunnlaget mente hun at øvelseskjøring i bøtter og spann var supert, både med og uten automatgir.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:18   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Cielo: Vi skal på ABC trafikkskole på Tøyen, tror de er greie. Har ikke funnet noe snusk i allefall.

15 åringer! Jeez, det stemmer det, de er jo ikke 17-18 lenger. Hjelpes. Det er godt jeg har en like gammel venninne sammen med meg da.

Hva gjør man egentlig på det trafikale grunnkurset? Trenger jeg noe til det? Jeg tok et teorikurs mens jeg var gravis (har ikke tatt prøven), og det var så latterlig lett at jeg tror ikke jeg trenger ett nytt. Eller?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:19   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Cielo: Vi skal på ABC trafikkskole på Tøyen, tror de er greie. Har ikke funnet noe snusk i allefall.

De ligger i alle fall i et eksepsjonelt bra hus.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:20   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her lisence

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Da jeg tok lappen for fire år siden som 32-åring sa kjørelæreren min at det var en fordel å ha en del kjøretimer før man satte igang med øvelseskjøring i mengder. Dette fordi de aller, aller fleste visstnok legger seg til et par uvaner som det er unødvendig å lære seg opp til for så å må venne seg av med igjen. Men så lenge man hadde grunnlaget mente hun at øvelseskjøring i bøtter og spann var supert, både med og uten automatgir.

Ja, jeg har også hørt dette, men også motsatt? At det ikke er noen vits i å bruke dyre kjøretimer på å lære seg det grunnleggende - som å starte, hva som er gass og brems ( ) og slikt. Så kanskje først grunnleggende trening med diverse kjente menn ( ), så litt kjøretimer, så massemassemasse øveslseskjøring, og til slutt kjøretimer igjen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:21   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De ligger i alle fall i et eksepsjonelt bra hus.

Så bra!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:21   #15
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Trafikalt grunnkurs bestod av endel teori, litt førstehjelp og en kveld med mørkekjøring (som jeg lurer på om erstatter den gamle mørkekjøringen, men det er jeg ikke sikker på). Man trengte ikke å ha med noe til kurset. Fem kvelder gikk kurset over.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:24   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Mørkekjøringen i det trafikale grunnkurset, da bare sitter man på, ikke sant? Man må ikke kjøre selv da?

Viser de bilder av døde barn? Jeg hørte noen som ble vist det, og jeg tror jeg greier meg fint uten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:30   #17
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mørkekjøringen i det trafikale grunnkurset, da bare sitter man på, ikke sant? Man må ikke kjøre selv da?

Viser de bilder av døde barn? Jeg hørte noen som ble vist det, og jeg tror jeg greier meg fint uten.

Man får ikke kjøre, nei. To og to satt på med kjørelæreren, så kjørte de til en øde skogsvei langt ute i Enebakk. Så skulle man se hvor stor forskjell det var på når bilene så deg når man brukte refleks og ikke osv. Det var ikke så veldig nyttig synes jeg, men femtenåringene som heller ville dø enn å bruke refleks lærte da noe.
Og bilder av døde barn slapp vi unna.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:38   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg håper vi kan ordne slik at jeg kan gjøre alle sånne to og to-greier sammen med min venninne. Gitt at vi greier å lære like fort, da.

Mørkesynet mitt har blitt ekstremt dårlig de siste årene, så her er hele familien utstyrt med mengder av reflekser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:58   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Lykke til. Bruk litt energi på å finne en som er rolig nok til å øvelseskjøre ordentlig med deg. Jeg var riktignok ung da jeg tok lappen, men å øvelseskjøre med mamma var et mareritt samtidig som det gikk veldig fint med pappa. Mannen min hadde ikke vært egnet, men han er ikke særlig pedagogisk heller.


jeg humrer ennå i skjegget når jeg tenker tilbake på øvelseskjøring med mamma. "Hjelp. Det kommer en bil i mot. Du ser det kommer en bil, ikke sant? Pass deg for den bilen" Da klarte jeg å bli ganske stresset selv også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 16:00   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Jeg tror sambo greier å holde seg rimelig rolig, mannen til venninnen min også. Blir det for ille så får jeg finne noen andre. Det kan jo hende hans mørke sider kommer frem gjennom øvelseskjøringen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
førerkort, lappen

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no