Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 22:33   #181
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Jeg er mest sjokkert over at noen foreslår at alle skal gå i joggebukser. Da slutter jeg virkelig som lærer. Det er jammen meg få joggebukser (ingen) som er noe å gå ute blant folk i når man ikke trener. *innrømmer både buksesnobberi og bursdagssnobberi på samme dag*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:34   #182
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Jeg tror deg jeg altså, jeg har vel bare glemt hvordan det var. De siste årene har jeg klart å finne skikkelig smale guttebukser som ikke må snurpes.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:37   #183
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Som jeg har sagt allerede, jeg har ikke noe i mot smale bukser, så lenge de gir full bevegelsesfrihet, og ikke rørleggersprekk. Men det ser jeg på 90% av småjentene på Hiawatas skole når de sitter på gulvet. Også er det et paradoks at de fleste guttebukser er vide og jentebukser trange. Det er vitterlig ikke så stor forskjell på kroppene og aktivitetsnivået i den alderen.

Nå kan jeg riktignok ikke stole helt på snuppa, for hun vil veldig gjerne bli voksen før tiden. Men hun er veldig klar på at hun synes buksene er gode å ha på. Det kan jo forsåvidt stemme siden hun slipper å gå og dra dem opp hele tiden. Hun får rørleggersprekk, men det plager meg mer enn henne.

Men guttebukser er mye videre enn jentebukser. Det er jeg helt enig i.

Og jeg synes at det bør være mulig å finne fine bukser for både jenter på størrelse med Toffskjis eldste og de som faktisk er litt store også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:39   #184
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)



Denne modellen fra H&M er romsligere, men samme benlengde. Kunne det vært noe? Første gang jeg ser at det finnes plus str. for barn i Norge.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:46   #185
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Jeg har til dags dato aldri sett en rørleggsprekk på jentene på barnas skole, så det kan hende jeg rett og slett ikke er eksponert for det dere reagerer på? Her er det tights (nu for tiden med shorts utenpå) og joggebukser og det som for ser ut som helt vanlige dongeribukser.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:49   #186
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har til dags dato aldri sett en rørleggsprekk på jentene på barnas skole, så det kan hende jeg rett og slett ikke er eksponert for det dere reagerer på? Her er det tights (nu for tiden med shorts utenpå) og joggebukser og det som for ser ut som helt vanlige dongeribukser.

Det er plenty av rørleggersprekker i småskolen på østkanten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:55   #187
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Det kan også hende at jeg bare ikke ser det, altså. Jeg er ikke så observant som tallulah.


(her om dagen var jeg på en vestkantrestaurant Tallulah hadde fortalt om, der det var "god mat, men ALLE damene var operert, og det SER man, altså!", og jeg stirret og stirret og stirret, men så ikke en eneste en som så mistenkelig ut. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 23:04   #188
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er plenty av rørleggersprekker i småskolen på østkanten.

Jess.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(her om dagen var jeg på en vestkantrestaurant Tallulah hadde fortalt om, der det var "god mat, men ALLE damene var operert, og det SER man, altså!", og jeg stirret og stirret og stirret, men så ikke en eneste en som så mistenkelig ut. )

Det kan jo hende det var et litt annet klientell der da jeg spiste der. Jeg mener å huske at Toffen hadde vært der også, og da hadde det vært mye høyere bråkete seilerguttfaktor enn da jeg var der.

Nå sjekket jeg to av buksene til Hiawata, sånn tilfelle jeg hadde jugd på noen strikkehull. Den ene Oshkosh-buksa hans er strammet 9 hull på hver side, og en Cubus-jeans som er i ferd med å bli for kort i bena er strammet 12 hull på ene siden. Knappen røk på andre siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 00:05   #189
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns ihvertfall ikke skoleuniform skal innebære at alle barn skal gå i joggebukser hver skoledag i 10 år. Noe så depressivt.

Hvorfor det? Depressivt? Hvilken seksåring synes en joggebukse, når alle andre i klassen har lik, er depressivt? Da er det bare fordi de voksne har overført sine oppfatninger til barna.

Og at skoleuniformer eventuelt kan komme fra dyrere og billigere leverandører (kan minimeres hvis skolens utvalgte plagg alle leveres fra samme produsent) og pimpes opp eller ned synes jeg er et svakt argument. Spesielt når alternativet er Uggs og Parajumpers og kanadagåser til skolebruk slik vi feks ser her. Da blir ulikhetene i barnas klesbudsjetter virkelig tydelige.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 00:11   #190
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ser ikke noe å reagere på med den røde heller jeg. Hva er galt?

Jeg ser ikke noe "galt" med buksen, men jeg opplever det som litt "rart" at barn og voksne har på seg samme klær. Men dette har ikke noe med at barna er "seksualisert" (egentlig et litt merkelig ord - hva betyr det? Minner meg om en lysbryter. At den kan bli slått på av noen andre, men jeg tenker på seksualitet som noe en bærer inne i seg.). Jeg synes det er like pussig når mor går i creem og jentene går i creemy. Jeg har klær til jentene mine i det merket, men jeg går ikke i den type klær selv. Og grunnen? Det blir litt utvisking mellom hvem som er voksne og hvem som er barn. Det samme synes jeg med feks morsomme drikke-t-sjorter, det ser bare merkelig ut når folk under 18 som ikke drikker, går med dem. Det er som om jeg skulle hatt en band t-sjort med en band jeg ikke likte.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 06:40   #191
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvorfor det? Depressivt? Hvilken seksåring synes en joggebukse, når alle andre i klassen har lik, er depressivt? Da er det bare fordi de voksne har overført sine oppfatninger til barna.

.

Vi voksne overfører jo våre oppfatninger til barna hele tiden om det aller meste. Nå har ikke jeg hatt noen voldsom kampanje mot joggebukser, men vi bruker ikke det her i huset annet enn til trening, uten at det er noe savn. Ja, jeg syns det er et trist plagg å skulle tilbringe hele skoletiden i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 08:43   #192
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Dette er to bukser i samme str (110, som 5-åringen min har vokst ut av). De har samme lengde og livvidde, og er lagt med skrittet oppå hverandre. De er fra samme butikk, men fra jente- og gutteavdelingen.

Jentebuksen er mye lavere og veldig mye trangere og "sexy" i formen. Snorkfrøken brukte den én gang, og gikk som en puddelrocker med balleskvis, selv om den var romslig nok i livet.

Når dette er hovedutvalget til 4-åringer, så synes jeg vi har bommet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:01   #193
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi voksne overfører jo våre oppfatninger til barna hele tiden om det aller meste. Nå har ikke jeg hatt noen voldsom kampanje mot joggebukser, men vi bruker ikke det her i huset annet enn til trening, uten at det er noe savn. Ja, jeg syns det er et trist plagg å skulle tilbringe hele skoletiden i.

I flere år har poden som som nå er 7, gått i 'joggebukselignende' bukser hele vinteren. Velourbukser, fleecebukser og joggebukser. Han synes det er mer bukse og at han er mer 'kledt, enn når han går i bare longs, og han vil ha noe mykt under vinterdressen. Mens i sommerhalvåret er det mer vanlige bukser og shorts.

Jeg synes muligheten til å variere ut fra vær, dagsform og hva man foretrekker der og da, er veldig greit. Ungene er opptatt av comfort og utseende. De går ikke i noe som plager dem og er ekkelt, og om han på 7 synes en joggebukse er kjempestilig, så får han da gå på skolen i den, selv om jeg ikke går på jobb i det. De får i stor grad styre dette selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:08   #194
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Mine unger får også styre det selv. Min veldig lite klesinteresserte tiåring har aldri likt å gå i joggebukse, han syns ikke det er ordentlig bukse og føler det er mer som pysj har han sagt. Jeg har IKKE sagt det til ham. Han fikk en joggedress av bestemoren til jul, bruker hettejakken men har sagt fra om at buksen kommer han ikke til å gå med. Det er jo ikke sånn at joggebukse er det eneste som er komfortabelt, eller at det er førstevalget til alle barn.


Sist redigert av Filifjonka : 10-08-12 kl 09:15.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:12   #195
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er mest sjokkert over at noen foreslår at alle skal gå i joggebukser. Da slutter jeg virkelig som lærer. Det er jammen meg få joggebukser (ingen) som er noe å gå ute blant folk i når man ikke trener. *innrømmer både buksesnobberi og bursdagssnobberi på samme dag*

Jeg har unger som nekter å gå i noe annet enn t-skjorter og sånne (el. lignende) bukser for tida. Jeg har gitt opp kampen, selv om jeg absolutt ikke synes de er så pene. Julaften og 17.mai må de riktignok ha på seg andre bukser.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:18   #196
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er jo ikke sånn at joggebukse er det eneste som er komfortabelt, eller at det er førstevalget til alle barn.

Så klart ikke. Datteren min på 9 går nesten aldri i det, men foretrekker tights. Men de får velge selv. Det var poenget. Jeg sier ikke noe om det, for det går bare inn i blanding av litt forskjellig de velger å ha på seg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:20   #197
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Mine bruker joggebukser til trening, tentamen og hagearbeid. Sjelden ellers. Vi bruker ikke joggebukser når vi skal ut i verden, rett og slett. Selv ikke de tre eldste som kler seg selv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:20   #198
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Denne modellen fra H&M er romsligere, men samme benlengde. Kunne det vært noe? Første gang jeg ser at det finnes plus str. for barn i Norge.

Lindex har hatt det på bukser i mange år - eller hadde det, i alle fall. (Følgelig kunne jeg kjøpe meg barneolabukse da jeg var gravid, ettersom barneklærne mangler midje. )

Mine barn går mye i joggebuksetypesaker, gjerne i velour med friske farger. Til snart-seksåringen (som for så vidt mest bruker tights og kjole) har jeg faktisk til gode å finne en "vanlig" buksetype som passer. Hun har vært kraftig hele veien, og alt vi har prøvd, har blitt for smalt og ubehagelig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:21   #199
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Hvorfor på tentamen?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:25   #200
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)

Fordi da liker spesielt eldste å sitte med pute og beina krøllet oppunder seg i joggebukse.

Jeg ser forøvrig at det er vanlig blant egne elever også. Joggebukse på tentamen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no