Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sentimental på nyttårsaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-12, 15:49   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Sentimental på nyttårsaften?

Nyttårsaften feirer vi at vi går inn i et nytt år, og samtidig sier vi farvel til det gamle. For mange kan det være sterke følelser tilknyttet denne kvelden, spesielt om det har skjedd store ting eller man kanskje forventer det for det nye året.

Jeg er litt nysgjerrig på deres forhold til nyttårsaften. Er det flere enn meg som blir litt våte i øynene denne kvelden og går rundt med en liten klump i magen eller er det bare fest og moro, eller kanskje bare en kveld som alle andre?

Jeg håper bare jeg ikke faller sammen som i fjor, da hulket jeg for meg selv mens de andre ønsket hverandre godt nyttår.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 15:55   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Tidligere var nyttårsaften grusom.

Men nå etter at vi har fått ungene er nyttårsaften helt ok.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:29   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Eg er litt urolig i dag, ikkje klar for nytt år, og ikkje klar for noko egentlig. Så eg arbeider meg gjennom kvelden, og fokuset blir å gjere det til ein fin kveld for Jenta. Så får resten gå som det går. Det er ikkje fest inni meg, for å seie det slik.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:32   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Jeg summerer gjerne opp litt både ved nyttår og ved bursdager (for meg kommer de med ganske nøyaktig et halvt års mellomrom). Jeg blir ofte litt melankolsk og ettertenksom på sånne dager. Årene flyr så fort og jeg er ikke alltid like fornøyd med det jeg har oppnådd siden sist gang jeg tok meg tid til å stoppe opp.

Akkurat i år tror jeg ikke det blir sånn. Jeg er i grunn rimelig godt fornøyd med 2012.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:34   #5
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Jeg har aldri likt nyttårsaften. Jeg har en tendens til å kverne på det som er feil i livet mitt (i større grad enn ellers). Dessuten liker jeg ikke fyrverkeri.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:37   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Jeg elsker fyrverkeri, men ellers betyr ikke nyttårsaften veldig mye for meg. Det hender jeg blir litt vemodig, da, men glemmer det fort når jeg kommer på at det er kvelden for FYRVERKERI! Jeg er visst tåpelig barnslig i så måte.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:43   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Mye bedre å ha et barnslig syn på nyttårsaften enn mange andre alternativer.

Jeg for min del tenker alltid på mamma, hun døde januar for straks 10 år siden, og det er virkelig helt grusomt å sitte ved siden av en seng på et sykehus og høre det smeller forventningsfullt rundt omkring i raketter og man vet folk sitter rundt omkring og skåler mens man vet at det mennesket man holder i hånda og som betyr så uendelig mye snart skal forlate deg. Enda verre er vissheten om at hun vet det selv og så absolutt ikke på noen som helst måte er klar for å gi slipp.

Here we go again...

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:45   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Jeg liker ikke nyttårsaften. Mye på grunn av tidligere erfaringer/forventinger om hva som kom til å skje denne kvelden og mye fordi den er opphypet. Jeg holder bare ut styret mens jeg håper at barna koser seg.

Sentimental blir jeg dog ikke. Jeg er ikke så opptatt av det med dette året og det nye året.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:59   #9
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

I år er nyttårsaften litt vanskelig kjenner jeg. Jeg har valgt å være alene hjemme siden guttene mine er hos pappaen sin. Vært første julen etter at vi ble separert, og det er mange tanker som kverner. 2012 har vært det tøffeste året i mitt liv, og jeg følte for å gå ut av det og inn i 2013 alene. men kjenner at jeg ikke var helt forberedt på hvor vondt det skulle være...

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 17:15   #10
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Jeg liker ikke nyttårsaften og jeg liker ikke fyrverkeri.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 19:02   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Jeg har klump i magen og skjulte tårer i kveld. *idjått*

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 19:23   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Nyttårsaften er normalt sett ikke særlig viktig for meg, men akkurat i år kjenner jeg at jeg både er sentimental og utrolig takknemlig. Mye har skjedd det siste året. Jeg har litt å sørge over, men også utrolig mye å være takknemlig for. Jeg har allerede hatt et par sentimentale øyeblikk sammen med kjæresten i dag og det blir nok sikkert flere ut over kvelden også. Dette er en spesiell dag for oss.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 20:13   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Jeg liker ikke nyttårsaften.
Og gleder meg til dagen er over.
Jeg synes det kan være fint å begynne på et nytt år, med blanke ark, samtidig kjenner man vemod over dette året som bare føyk avgårde.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 20:31   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Jeg blir ikke akkurat sentimental.
Når nyttårsaften kommer er jeg litt lei familie og feriekos rett og slett. Jeg ønsker at dagen skal bli så fin og koselig, og så er det som regel noe som skjærer seg.. i år var det syk mann.

Jeg tenker kanskje litt mer enn på livet enn vanlig, samtidig som at jeg føler jeg har tenkt mye på livet i 2012…

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 21:06   #15
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var på en fest hvor jeg kunne drikke meg skikkelig full.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 21:11   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var på en fest hvor jeg kunne drikke meg skikkelig full.

Jeg og egentlig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 21:20   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Ingen sentimentale tanker her. Nyttårsaften er en fin dag, pga samvær med gode venner, god mat og kos, men jeg har ingen videre tanker om at vi går inn i et nytt år sånn sett. Morgendagen er en ny dag, med nye muligheter, hver dag, uansett dato og årstall.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 21:30   #18
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var på en fest hvor jeg kunne drikke meg skikkelig full.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 21:40   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har klump i magen og skjulte tårer i kveld. *idjått*

og me too!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 21:41   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentimental på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Enda verre er vissheten om at hun vet det selv og så absolutt ikke på noen som helst måte er klar for å gi slipp.

Dette må være det aller verste etter å miste et barn, å oppleve som pårørende eller at en selv må gi slipp på noe man overhode ikke er klar for eller vil gi slipp på. Som livet. Fytti, så tøft.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no