Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 09:27   #81
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Hm. Jeg vet ikke hva jeg synes. Jeg synes på sett og vis at det er vel så vemmelig å prate kroppen hennes ned som det er at hun er stolt av den og viser den fram. For meg lukter det en smule Jante. Problemet er vel ikke at hun ser sånn ut, og at det er feil at noen får det til. Problemet er vel at det er noen som vil strebe etter å oppnå det samme, og at det ikke nødvendigvis er sunt - for dem?

Det er jo ikke nødvendigvis negativt å være opptatt av trening og kosthold og av å se bra ut. Sånn sett er det jo mer negativt å ikke være opptatt av trening og kosthold (legg merke til at jeg utelot "å se bra ut"). Problemet er jo ikke de som blir inspirert til å trene og spise sunt, problemet er de som ikke har samme selvdisipline, og som ender opp med spiseforstyrrelser.

Jeg synes damen har en fin kropp. Jeg skulle gjerne sett sånn ut, men innser at jeg verken har vilje eller evner til å gjøre det som skal til. Og lever derfor fint i den kroppen jeg har.

Ut over det så ha hun vel oppnådd det hun ville med bildet, sånn markedsføringsmessig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:27   #82
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.581
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Min mor hadde forøvrig hyperemesis gjennom to svangerskap og hadde gått ned 6 kilo fra utgangspunktvekt da hun var ferdig med svangerskapet med meg. Hun gikk rett i tøyet fra før svangerskapet, selvsagt.

10 dager etter fødsel, veide jeg 20,3 kg mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid. Jeg var jo veldig stor i utgangspunktet, så det gjorde ingenting. Men alle pre-gravidklærne var alt for store.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:28   #83
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg synes også det er greit å være kritiske til fokuset, men at det blir typisk "kvinner er kvinner verst" å kritisere en slank og veltrent kropp. Det er ikke kroppen hennes det er noe galt med.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:30   #84
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg lurer på HVORFOR publiserer hun slike bilder? HVA ønsker hun å oppnå? HVEM har interesse av å se henne i undertøyet?

Hadde hun vært 14-15 år hadde jeg satt det på "ung/dum/uerfaren", men hun er, tilsynelatende, et voksent menneske som nå skal oppdra ett barn. Hvorfor har hun dette enorme eksponeringsbehovet? Hun hyler jo etter oppmerksomhet. Litt som eselet i Shrek, hoppende og hylende fra bakerste rad "Velg meg. Velg meg." Bare at hun sier "Se meg. Se meg." Er hun ensom og trenger behov for bekreftele fra utenomverdnen?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:30   #85
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Ja det sa niobe det jeg mente men ikke fikk sagt. Og ikke får jeg prikket henne heller.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:33   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.152
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg lurer på HVORFOR publiserer hun slike bilder? HVA ønsker hun å oppnå? HVEM har interesse av å se henne i undertøyet?

Hadde hun vært 14-15 år hadde jeg satt det på "ung/dum/uerfaren", men hun er, tilsynelatende, et voksent menneske som nå skal oppdra ett barn.

Det er da ikke vanskelig å forstå? 1. Hun er veldig opptatt av utseende og det å være slank, og er antagelig både hoppende glad og fornøyd, og veldig stolt, over å se sånn ut allerede. Og siden hun er eksibisjonistisk så ønsker hun å dele det hun er glad for med ALLE sånn at de også kan se det.
2. Hun tjener penger på oppmerksomheten. Mye penger.

Og hvem som har interesse for det? Halve Norge, tydeligvis.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:34   #87
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Joda, hun er en fantastisk kremmer og har selvdisiplin. Men god rollemodell er hun ikke på noen måte. Og hun må da ha en veldig lav Bmi. Hun er jo veldig, veldig tynn på de bildene.

Jeg har mine tanker om hvordan hun ser ut og synes ikke hun ser sunn ut. Det er ikke "lov" å skrive fordi det som utleveres er en person. Bestillingen i slike blogger er feedback, men ikke hvilken som helst feedback. I motsetning til når man legger ut normative budskap, budskap som har som funksjon å påvirke så inviterer bloggerne ikke til ærlige svar eller tilbakemeldinger. Det er en type feedback som bestilles og gir man noe annet så er man ufin.

Det gjør at bloggere får en type makt som i tillegg til å være ganske stor også er vanskelig å imøtegå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:36   #88
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Men er det så mange egentlig kritiserer kroppen hennes? Jeg lette gjennom tråden og finner mest kritikk av fokuset mens de fleste samtidig understreker at hun har en fin og veltrent kropp.

Jeg tenker samtidig at når hun legger ut et bilde av seg selv i undertøyet så er det fordi hun ønsker kommentarer på kroppen sin? Er det ikke det instagram går ut på da? Legge ut bilder og få kommentar.

(Og så får jeg helt angst ved tanken på å ha puppene så fritt bare fire dager etter fødsel. Min var pakket inn i ull og beskyttet som det skulle vært den fineste krystall. Det er ikke kritikk av hennes pupper, bare en umiddelbar tanke som kommer til meg når det gjelder barselkvinner. Jeg ble veldig beskyttende overfor egen kropp og særlig puppene i dagene etter fødsel.)

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:38   #89
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er da ikke vanskelig å forstå? 1. Hun er veldig opptatt av utseende og det å være slank, og er antagelig både hoppende glad og fornøyd, og veldig stolt, over å se sånn ut allerede. Og siden hun er eksibisjonistisk så ønsker hun å dele det hun er glad for med ALLE sånn at de også kan se det.
2. Hun tjener penger på oppmerksomheten. Mye penger.

Og hvem som har interesse for det? Halve Norge, tydeligvis.

Joda, hun er kanskje norges svar på Paris Hilton. Men jeg forstår ikke hensiktene hennes ved slike bilder. Men jeg er heller ikke i hennes målgruppe, så jeg skal kanskje ikke forstå slikt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:39   #90
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg har mine tanker om hvordan hun ser ut og synes ikke hun ser sunn ut.

Nå vet jeg ikke hva du legger i sunn, men her tror jeg faktisk det må en ørliten realitetsorientering til. Jeg tror at normalen blir stadig større kropper, og at slanke kropper dermed i overkant ofte blir vurdert som undervektige. Jeg er ikke veldig langt unna Fotballfrua i størrelse, og jeg er ikke undervektig. Nedre del av normalområdet for BMI, ja, men ikke undervektig. Hun er riktignok høyere enn meg, men hun har også mye mer muskelmasse. Det ville faktisk ikke forundre meg om hun sånn sett har høyere BMI.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:41   #91
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes også det er greit å være kritiske til fokuset, men at det blir typisk "kvinner er kvinner verst" å kritisere en slank og veltrent kropp. Det er ikke kroppen hennes det er noe galt med.

Jo det kan godt hende det er noe galt med kroppen hennes. Det er ikke opplest og vedtatt at hun er sunn selv om hun er tynn og veltrent.

Det er slike konklusjoner jeg synes det er litt farlig å komme med på bakgrunn av den veldige eksponeringe. Vi vet ingen ting om kroppen hennes annet en hvordan den ser ut på bilder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:43   #92
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nå vet jeg ikke hva du legger i sunn, men her tror jeg faktisk det må en ørliten realitetsorientering til. Jeg tror at normalen blir stadig større kropper, og at slanke kropper dermed i overkant ofte blir vurdert som undervektige. Jeg er ikke veldig langt unna Fotballfrua i størrelse, og jeg er ikke undervektig. Nedre del av normalområdet for BMI, ja, men ikke undervektig. Hun er riktignok høyere enn meg, men hun har også mye mer muskelmasse. Det ville faktisk ikke forundre meg om hun sånn sett har høyere BMI.


Nei altså jeg sier bare at jeg ikke synes hun ser sunn ut. Jeg vet like lite som dere om hva hun egentlig er. Det er min synsing på samme måte som tusenvis synes hun ser flott ut. Det er i dette det skumle ligger tenker jeg. Tolkningene rundt det som vises fram.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:43   #93
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Vi vet ingen ting om kroppen hennes annet en hvordan den ser ut på bilder.

Hverken du eller jeg, må det presiseres.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:45   #94
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hverken du eller jeg, må det presiseres.

Selvsagt.

Jeg la ut kommentaren som en flåsete synsing.

Det er OK å komme med tilbakemelding om at hun ser sunn, frisk, bra, flott osv. ut, men det er ikke OK å komme med tilbakemeldinger om man synes hun ikke ser så innmari sunn ut. Det sier noe om makten i å eksponere kropp.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:45   #95
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nei altså jeg sier bare at jeg ikke synes hun ser sunn ut.

Hadde du sagt det samme om en kropp du syntes var for stor?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:46   #96
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.896
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Hun er pen og hva hun gjør angår ikke meg. Men hun er et stort forbilde med mange følgere, og de aller fleste vil nok slite noe skikkelig med å kopiere henne.

Hun er svært slank, trener mye, øker minimalt i vekt under svangerskap, og trener helt til fødsel. De fleste av oss har ikke sånn stålkontroll, vilje, og ikke minst 100% tid til trening, fritid og blogging.

For mange oppleves dette som usunn interesse, og vi ønsker ikke at døtrene våre går inn for å bli like slank og bruke like mye tid på å pleie seg selv.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:49   #97
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hadde du sagt det samme om en kropp du syntes var for stor?

Ja hvis personen som blogget la ut tusenvis av bilder, hadde feedback som bestilling, la ut seg selv som eksempel på sunn livsstil og levde av feedbacken tror jeg absolutt jeg kunne dristet meg til å si at hun ikke så sunn ut uavhengig av vekt.
Jeg hadde ikke sagt det i alle sammenhenger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:52   #98
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

I det hele tatt, så er nok BMI-området og livvidden for dem som kan eksponere seg som sunne med god samvittighet, et nokså smalt felt. Kvinner er gøyale sånn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:52   #99
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.107
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, for all del. Jeg hadde nok også vært veldig stolt av den magen der, uavhengig av hvor lenge det var siden fødsel. Jeg synes bare hun kan være ærlig om at kropp betyr ekstremt mye for henne og at kost- og treningsregimet er en del av det. Jeg har hørt henne i debatt med ungdommer som tilhørere der hun poengterte at utseendet ikke betydde noe for henne, kun helsen. Det hjelper ikke at hun sier det når hun fokuserer så på kropp som hun gjør med dette bildet.

Jeg legger ut en del treningsbilder av meg selv bl.a på instagram. I 2011 var jeg alvorlig syk mens jeg i 2013 løp KK-mila på under en time. Jeg ser jo naturlig nok også mye flottere ut enn da jeg ikke trente og spiste så bra som nå. Jeg har også blitt inspirert til å kjøpe meg fint treningstøy. Når jeg legger ut bilder av meg selv på trening, gjerne i trange treningsbukser og tettsittende løpejakke, kan man nok oppfatte at jeg er ute etter å vise frem hvor bra jeg ser ut. Samtidig skal jeg ikke legge skjul på at utseende er en pen bonus. Dog er ønsket om ikke å bli alvorlig syk igjen den virkelige motivasjonskilden og hovedårsaken til livsstilsomleggingen.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 09:53   #100
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Altså, om jeg hadde kuttet alle karbene og trent så mye som hun gjør, så hadde jeg også sett sånn ut et par dager etter fødsel. Ikke minst etter Knøtteliten, som jo veide under 3 kg (og er født 4 uker for tidlig).
Sånn bortsett fra at jeg har spist alt for mye god mat og sjokolade, og dermed veide mer pre-gravid med Knøtt enn høygravid med Knott.

Folk må legge ut så mye bilder de bare vil, men jeg er enig med dem som peker på at hun er et ideal for mange og at det kanskje ikke er helt bra av den grunn.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no