Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag II

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-21, 14:27   #721
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Nå står det opp-ned kake med plommer i ovnen. Jeg prøver å bli flinkere til å bruke opp frukt og grønt i stedet for å kaste så mye.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 15:27   #722
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg slår et slag for formkaker! I forrige uke bakte jeg opp et lager til mamma så hun kan ha i fryseren til seg og pappa/gjester. Bakte Schakendas marmorkake og sitronkake med valmuefrø. Jeg elsker sitronkaker og tenker bake den til oss selv i dag. Det er jo helg…

Oppskrift?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 18:54   #723
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Oppskrift?

Sitronkaka: https://www.prior.no/oppskrifter/sit...-med-valmuefro

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 20:13   #724
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Marmorkake er undervurdert, og den solbærkaken jeg lagde forleden er veldig god, og passer perfekt i en brødform.
Har man en grunnoppskrift kan man jo bare slå seg løs og eksperimentere i vilden sky. Jeg fant min i en kokebok for barn faktisk.
Jeg burde ha startet kafe eller bakeri. Baker mer enn jeg kan spise, og gir vekk til alle som vil ha.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 20:26   #725
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Sitronkaka: https://www.prior.no/oppskrifter/sit...-med-valmuefro

Tusen takk!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 04-09-21, 20:31   #726
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nå står det opp-ned kake med plommer i ovnen. Jeg prøver å bli flinkere til å bruke opp frukt og grønt i stedet for å kaste så mye.

Lurt å bruke opp! Jeg prøver på det samme, men er flinkere med grønnsaker enn med frukt. Vi er glade i supper, så der kan man jo bruke opp det meste av grønnsaker. Jeg synes forøvrig plommene jeg har kjøpt i butikkene har holdt seg veldig dårlig i år. Synd, for de er jo gode.

Jeg har bakt rundstykker i dag

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 05-09-21, 17:14   #727
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Sitron muffins

Lavkarbo, uten sukker, gluten, melk, en del fiber og hele pakka.. enkle og gode

Greie å ha som små mellommåltider, uten unødvendig mye kcal

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 05-09-21, 17:38   #728
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Sjokolademakroner med fyll av salt karamell.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 19-09-21, 14:00   #729
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Boller på gang. Vanlige, skoleboller, boller fylt med makronfyll med vaniljekrem på toppen, kanelsnurrer og kanelsnurrer med vaniljekrem. Har en grei følelse av at alle blir fornøyde i dag.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 21-09-21, 17:45   #730
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nå står det opp-ned kake med plommer i ovnen. Jeg prøver å bli flinkere til å bruke opp frukt og grønt i stedet for å kaste så mye.

Deler du oppskrift?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 22-09-21, 14:05   #731
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Deler du oppskrift?

Skal gjøre det så snart jeg finner boken. Har ryddet vekk så mye pga. fotografering og visning.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 22-09-21, 19:55   #732
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg har bakt både plommemasse og laget syltetøy ab plommer i dag.
Sykt mye frukt på tre i år.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Skal gjøre det så snart jeg finner boken. Har ryddet vekk så mye pga. fotografering og visning.

Herlig.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 22-09-21, 20:05   #733
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Arvingen lager gulrotkake. Spent på resultatet, for hun har visst brukt feil oppskrift

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 23-09-21, 12:32   #734
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Deler du oppskrift?

Opp-ned-kake
150 g sukker
150 g romtemperert smør
3 egg
1 ts vaniljesukker eller ekstrakt
150 g mel
1 ts bakepulver
1 klype salt

Pisk smør og sukker hvitt og luftig. Visp sammen egg og vanilje, og pisk det inn i smørblandingen. Bland sammen mel, bakepulver og salt, og sikt det i. Fold røren forsiktig sammen med en slikkepott.

Smør en springform på 20 cm godt, eller dekk bunnen med bakepapir. Legg ønsket frukt utover bunnen (jeg brukte halve plommer), og fordel kakerøren jevnt over frukten.
Stekes midt i ovnen på 190° i 25-30 min.
Ta kaken ut og la den avkjøles litt før du hvelver den på et fat slik at bunnen kommer opp.

Samme røren kan man også lage muffins og marmorkake av. Bare tilsett noen spiseskjeer kakaopulver i halvparten av røren for marmorkake og stek på 180° i 30 min.
Muffins stekes på 180° i 15 min.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 09:16   #735
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Opp-ned-kake
150 g sukker
150 g romtemperert smør
3 egg
1 ts vaniljesukker eller ekstrakt
150 g mel
1 ts bakepulver
1 klype salt

Pisk smør og sukker hvitt og luftig. Visp sammen egg og vanilje, og pisk det inn i smørblandingen. Bland sammen mel, bakepulver og salt, og sikt det i. Fold røren forsiktig sammen med en slikkepott.

Smør en springform på 20 cm godt, eller dekk bunnen med bakepapir. Legg ønsket frukt utover bunnen (jeg brukte halve plommer), og fordel kakerøren jevnt over frukten.
Stekes midt i ovnen på 190° i 25-30 min.
Ta kaken ut og la den avkjøles litt før du hvelver den på et fat slik at bunnen kommer opp.

Samme røren kan man også lage muffins og marmorkake av. Bare tilsett noen spiseskjeer kakaopulver i halvparten av røren for marmorkake og stek på 180° i 30 min.
Muffins stekes på 180° i 15 min.

Takk

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 18-10-21, 23:04   #736
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg lager flate brød av kokosmel.

https://www.radiantlifecatalog.com/b...our-Flatbreads

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 18-10-21, 23:26   #737
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.458
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

I går: Oreokake, boller og skoleboller til feiring av mine to yngste som kom hjem fra høstferie dagen etter fjortenårsdagen sin.

I dag: Posekake til fotballkiosken.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-10-21 kl 13:55.
My er ikke aktiv  
Gammel 19-10-21, 13:43   #738
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Kokosbrødene egnet seg ikke som wraps som var planen, men de var veldig gode med bringebærsyltetøy. Smakte nesten kake.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 19-10-21, 20:31   #739
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

I dag har jeg laget bananeplekake. Hadde tenkt å lage bananlapper, men ville heller ha kake så da ble det freestyla eplekake. Veldig god faktisk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 19-10-21, 20:34   #740
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Del gjerne oppskrift

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Sitron muffins

Lavkarbo, uten sukker, gluten, melk, en del fiber og hele pakka.. enkle og gode

Greie å ha som små mellommåltider, uten unødvendig mye kcal

gnuri er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no