Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nynorsk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva mener du om nynorsk som skriftspråk?
Burde avskaffes 15 12,00%
Beholdes, men frivillig sidemålsopplæring 55 44,00%
Beholdes som i dag 42 33,60%
Nynorsk bør erstatte bokmål 5 4,00%
Nynorsk og bokmål bør smeltes sammen til ett skriftspråk 7 5,60%
Annet, forklar i tråden 7 5,60%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-08, 09:39   #81
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nynorsk?

Sidan bokmåls folket har problemer med nynorsken, burde dei kanskje hatt det meir, slik at det ikkje blei så vanskelig for dei.

Blei litt forstyrra i stad, av tre små troll

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 09:54   #82
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.791
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Jeg er for samnorsk. Jeg anser det som det mest ideelle at man har et felles skriftspråk i et land med såpass liten befolkning som det Norge har, men jeg mener ikke at man derfor skal "avskaffe" den ene eller den andre målformen. Det idelle, slik jeg ser det, er en tilnærming av de to skriftspråkene over tid, og at man tillatter sideformer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 11:35   #83
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg er for samnorsk. Jeg anser det som det mest ideelle at man har et felles skriftspråk i et land med såpass liten befolkning som det Norge har, men jeg mener ikke at man derfor skal "avskaffe" den ene eller den andre målformen. Det idelle, slik jeg ser det, er en tilnærming av de to skriftspråkene over tid, og at man tillatter sideformer.

På en måte enig. Det er allerede svært mange sideformer som er tillatt både i bokmål og nynorsk, det burde ikke være alt for komplisert å tillate noen til slik at vi kunne hatt ett skriftspråk.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 13:40   #84
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.867
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

På en måte enig. Det er allerede svært mange sideformer som er tillatt både i bokmål og nynorsk, det burde ikke være alt for komplisert å tillate noen til slik at vi kunne hatt ett skriftspråk.

Jeg synes den utrakte valgfriheten i stor grad er et onde, jeg, egentlig, ikke minst fordi det må være voldsomt forvirrende for barn og andre som skal lære seg skriftlig norsk. I praksis ser jeg naturligvis at det ville bli voldsomme bruduljer hvis man skulle fjerne alle sideformer og innføre et strømlinjeformet samnorsk. Det hadde vært riktig moro å prøve!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 16:05   #85
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.887
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Jeg tror det blir bruduljer nesten uansett hva man gjør. (Også om man gjør ingenting.)

For øvrig har man jo droppet tilnærmingslinja, og fjernet en god del nynorsknære former fra bokmålet (samt sluppet inn mange tidligere «forbudte» riksmålsformer). Mange (fra diverse leirer) argumenterer også for å fjerne mange av de bokmålsnære formene fra nynorsken, fordi de mener nynorsken vil stå seg bedre jo mer forskjellig den er fra bokmålet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 16:11   #86
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.326
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Jeg tror faktisk at hvis man skal fjerne alle sideformer kommer man til å nærme seg brogerkrigsstemning her i gamle Noreg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 16:12   #87
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Beholdes, men frivillig sidemålsopplæring.

Den går jeg for også.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 16:47   #88
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.028
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Jeg synes det er fint med folk som bruker nynorsk, og det må de gjerne fortsette med.

Problemet mitt på skolen var at det var så innmari mange ting jeg ville lære, og hvis jeg skulle sette opp en prioritert liste over ting jeg ville bruke tid på, så kom nynorsk ganske langt ned. Dette mener jeg fremdeles. Derfor er jeg for frivillig sidemålopplæring.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 18:09   #89
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Når elevene får velge faget frivillig øker motivasjonen. I dag er det jo sånn at mange elever hører om dette fryktelige nynorsk flere år før de selv begynner med det på skolen, og de blir negativt innstilt til det.

Det er godt du bidrar så sterkt til en postiv holdning til nynorsken, da, bina!

Ellers tror jeg denne frivillighet-fører-til-motivasjon-tankegangen har mye for seg. Gym, f.eks, tror jeg at jeg ville hatt et mye mer positivt forhold til om jeg bare kunne sitte å se på de som hadde interesse for faget, og snappe opp en og annen fotballregel. Hvis franskundervisningen hadde handlet om å sitte og se norsk-tekstede episoder av Helene og gutta hadde jeg sikkert satt mye mer pris på det faget også.

Er det forresten nynorsken som likestilt målform du vil til livs, eller sidemålsundervisningen? Hvis vi skal ha to målformer så vil det unektelig være litt upraktisk å ikke gi opplæring i begge, særlig med tanke på de som i framtiden skal jobbe i staten, undervise i skolen, finner på å flytte til en nynorskkommune osv. Hvis du ønsker å fjerne nynorsk fullstendig som målform, så kan dette medføre å frata nynorskbrukere muligheten til å bruke sin målform i skole, arbeidsliv osv. Jeg synes ikke det er så rart at de som har nynorsk som målform og dermed også som en viktig del av sin identitet reagerer, jeg.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 19:51   #90
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.788
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Nynorsk og bokmål bør smeltes sammen til ett skriftspråk

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:35   #91
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nynorsk?

Nynnorsk bør erstatte bokmål. Eller dei bør vere heilt jamstelte. Vi nordmenn har for lite å bryne oss på reint intellektuelt. Vi treng mist to skriftspråk. I grunnen synest eg gamalnorsk burde vere obligatorisk òg. Ungdomen i dag er jo heilt historielause. Det er trist.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:38   #92
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nynorsk?

Er det mogleg å gje eit innlegg fem stjerner? I så fall synest eg at Acsa sitt her fortener det

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:50   #93
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det ville ikkje vore noko praktisk problem for nynorsk-brukarar å gå over til bokmål, då vi har evna å ta inn over oss begge to gjennom ulike medier - at bokmålsbrukarar ikkje klarer det samme, skuldast vel at nynorsk blir brukt for lite.

Dette er eit utruleg godt og interessant poeng. Enten tyder det at dei med nynorsk som hovudmål er langt smartare enn dei med bokmål som hovudmål, eller så tyder det at eit eller anna utanfrå gjer det vanskelegare for bokmålsbrukarar å nytte nynorsk enn det er for nynorskbrukarar å nytte bokmål. Viss alle fekk like mykje input på begge målformer heile livet, og ikkje berre nynorskbrukarane fekk mykje meir bokmål enn bokmålsbrukarane fekk nynorsk, burde det blitt likt. Viss ikkje, ja, da ER nynorskbrukarar smartare.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 23:52   #94
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nynorsk?

PS – eg kan ikkje reknast som nynorskbrukar enno, eg har berre nytta det som hovudmål nokre månader. Så eg var blant dei mindre talentfulle, men er på rett veg no

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 00:01   #95
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Eg trur ikkje særleg på det Lomheim seier, og trur nok nynorsken er meir trua enn bokmålet, både innanfrå og utanfrå. Eg ser ganske mørkt på framtida for nynorsken. Det tyder ikkje at eg vil vere med på å bryte han ned.

Næsj. Vi er da rett mange som i det siste har bytta frå bokmål til nynorsk og trivst med det! Er du eigentleg klar over kor mange eg har fått til å gå med "kvifor ikkje"-t-skjorter, eller?

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 00:06   #96
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nynorsk?

Ein til har svart det same som meg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 00:09   #97
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ein til har svart det same som meg.

Det er nok ein viss sjanse for at det er meg.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 14:57   #98
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nynorsk?

Mitt utrolige alternativ: Vi samler sammen alle norske dialektord i en gigantisk datamaskin, og så finner den ut hva som er mest brukt av de ulike formene= Slaraffennorsk, det nye norske skriftspråket.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 15:01   #99
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nynorsk?

Syns det burde beholdes, men synes IKKE det skal være obligatorisk på grunnskolen, enten det eller at man kunne velge hvilke retning man ønsket å følge!! For f.eks. innvandrerbarn eller flerspråklige barn, er det nok å holde styr på et norsk skriftspråk.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 18:48   #100
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nynorsk?

Jeg er for å beholde nynorsken. Jeg er dog villig til å fjerne det som sidemål, da tvang (i slike tilfeller) gjerne fører til uvilje, som igjen kan gjøre denne målformen enda mer upopulær.

Jeg er fra et sted hvor nynorsk er hovedmål, men valgte likevel bokmål som hovedmål, dette fra barneskolen av. Mamma måtte søke, og jeg var eneste elev med bokmål som hovedmål.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no