Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-23, 17:09   #241
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.268
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg må innrømme at jeg har syndet iform av å ha laget nesten all maten til mine fra bunnen av, selv før influensernes tidsalder. Jeg syntes da, og nå i disse leserinnleggene, at helsesøstrene noen ganger kan ha en ubegrenset arroganse og overdreven tro på norske vaner og produkter.

Og var det ikke stor ståhei rundt boikott av nestle når våre var små ?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 17:18   #242
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.145
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Det var boikott ja. Jeg lagde mye selv til han eldste men han likte den ikke. Har brukt mye kjøpegrøt. Det syns jeg er 100% innafor.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 17:39   #243
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå tok det noen sekunder med ulike teorier i hodet mitt før jeg skjønte hva du antagelig mente (og at du antagelig ikke mente at du måtte mose pinnedyr i middagsmaten for å få ungen til å spise).

... og nå lurer jeg på hva NM hadde sagt til det

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 17:40   #244
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Sønnen min elsket all kjøpemat. Vi bodde i Tyskland og jeg kjøpte bio-variantene ofte fra et merke som heter Alnatura for å føle meg litt bedre. Hehe.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 19:19   #245
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Mine barn spiste aldri grøt, hverken kjøpt eller hjemmelaget, så egentlig burde de vel ikke vært i live i dag siden de fra tidlig alder fikk brødskiver med leverpostei og sikkert andre ting jeg har glemt.

Hunden likte derimot hjemmelaget babymat svært godt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 19:24   #246
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.184
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Herregud, den tok det tid før jeg skjønte!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 22:00   #247
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.537
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Førstemann fikk kjøpegrøt (selvfølgelig det var eneste måten norske barn kunne bli sunne og friske på ) de andre fikk stor sett vår mat i tilpasset form. De var aldri veldig begeistra for grøt og vi praktiserte baby lead feeding (het det ikke det mon tro) lenge før noen hadde gitt det et navn. Minstemann overlevde sikkert på matrestene som falt på gulvet om han rakk dit før hundene.

#passeraldriinnpåNM

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-23, 22:03   #248
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.537
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Google sier baby lead weaning. Men waening betyr da avvenning. Neh. Nekter å bruke det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 06:54   #249
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Google sier baby lead weaning. Men waening betyr da avvenning. Neh. Nekter å bruke det.

Ja, det er jo det som er poenget. Avvenning fra morsmelk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 07:36   #250
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.537
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, det er jo det som er poenget. Avvenning fra morsmelk.

Men det stemmer da ikke? Man avvenner jo ikke fra morsmelk selv om man begynner å gi annen mat? Synes fortsatt det er feil ord

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 07:57   #251
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Knerten har alltid vært en raring i matveien. En stund lurte jeg på om jeg måtte amme ham til evig tid, for han ville ikke ha noe annet enn morsmelk ... veldig lenge.

Han var nok bare forferdelig forutseende og skjønte dette med ultraprosessert mat 15 år før alle andre. For knerten nektet å spise "mat" helt til til han, i en alder av 8 måneder, snek til seg en kotelett! Han ble plassert ved bordet for å holde oss med selskap, og formelig kastet seg over dette kjøttstykket. Nesten uten å ha tenner. Det var tydelig at ungen hadde fått noe han likte, for øynene gikk nesten rundt i det lille hodet. Lydene han laget ga oss også alle tegn på at han syntes dette var veldig godt. Og han suttet altså i seg en hel kotelett.

(Kotelett stod IKKE på lista over godkjent babymat i 2008.)

Så da lærte vi det. Hvis han bare fikk spise hele kjøttstykker, så kunne han faktisk spise. Og dette holder han faktisk fremdeles på med. Han spiser gjerne "ren" mat, men svært lite annet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 10:20   #252
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Smart unge Tjorven.

Jeg lurer på hvorfor jobb-PCen min plutselig ikke finner den eksterne skjermen den har godtatt i snart tre år. Privat-PCen finner den som den skal. Jobb-PCen finner skjermene på jobb, men altså ikke den på hjemmekontoret. Det er fandens irriterende, den ene dagen i uka jeg jobber hjemme trenger jeg både å være på hjemmekontoret og stor skjerm.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 12:22   #253
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Restart Strå?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 20:14   #254
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Knerten har alltid vært en raring i matveien. En stund lurte jeg på om jeg måtte amme ham til evig tid, for han ville ikke ha noe annet enn morsmelk ... veldig lenge.

Han var nok bare forferdelig forutseende og skjønte dette med ultraprosessert mat 15 år før alle andre. For knerten nektet å spise "mat" helt til til han, i en alder av 8 måneder, snek til seg en kotelett! Han ble plassert ved bordet for å holde oss med selskap, og formelig kastet seg over dette kjøttstykket. Nesten uten å ha tenner. Det var tydelig at ungen hadde fått noe han likte, for øynene gikk nesten rundt i det lille hodet. Lydene han laget ga oss også alle tegn på at han syntes dette var veldig godt. Og han suttet altså i seg en hel kotelett.

(Kotelett stod IKKE på lista over godkjent babymat i 2008.)

Så da lærte vi det. Hvis han bare fikk spise hele kjøttstykker, så kunne han faktisk spise. Og dette holder han faktisk fremdeles på med. Han spiser gjerne "ren" mat, men svært lite annet.


For en søt historie.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 21:01   #255
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Restart Strå?

Det har jeg prøvd i hvert fall fire ganger uten at det hjalp. Jeg har snakka med support på jobb, men siden skjermen er min og ikke jobbens, så er den utenfor avtalen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 21:01   #256
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.145
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Smart unge Tjorven.

Jeg lurer på hvorfor jobb-PCen min plutselig ikke finner den eksterne skjermen den har godtatt i snart tre år. Privat-PCen finner den som den skal. Jobb-PCen finner skjermene på jobb, men altså ikke den på hjemmekontoret. Det er fandens irriterende, den ene dagen i uka jeg jobber hjemme trenger jeg både å være på hjemmekontoret og stor skjerm.


Prøv å bytte kabel. Den kan være gåen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 21:06   #257
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Prøv å bytte kabel. Den kan være gåen.

Skjermen virker fint med den andre PC-en min, den hadde neppe gjort det om kabelen var gåen.
Men jeg skal undersøke hvordan PCen kobles til skjerm på jobben. Det kan ha vært endring etter siste oppdatering eller noe sånt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 22:55   #258
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.218
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hvordan kobler du skjermen til PC-en, Strå? Er det kun en kabel mellom skjerm og PC, eller går det via docking?

Hvis det er via docking - restart dockingen (trekk ut strømkabelen). Dobbeltsjekk også at det er rett strømkabel til docking.

Uansett kan det være lurt å restarte PC med ekstern skjerm tilkoblet.

Jeg antar det er via Display settings (eller noe tilsvarende) at du ser at PC-en ikke oppdager den eksterne skjermen?

Jeg har faktisk vært borti noe tilsvarende. Mannen min fikk plutselig ikke opp den eksterne skjermen med sin bærbare PC. Jeg fikk den opp med min. Vi aner ikke hvorfor det skjedde, og vi aner ikke hvordan vi fikk fikset dette, men jeg mener det involverte mye sjekk og endring og dill og dall av Display settings. Det var noe skikkelig herk. All mulig sympati.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-23, 23:20   #259
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Lille meg: Det er ikke dokkingstasjon, det er kabel på hjemmekontoret. Kabelen fungerer fint på en annen PC. Du har rett om hvor jeg ser at den ikke finner skjermen. Jeg har startet PCen både med og uten tilkobling for å se om det var noen skilnad. Det er det ikke. Jeg skal sjekke hvordan tilkoblingen skjer der, og det med kabel når jeg kommer på jobb i morgen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-23, 17:02   #260
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.977
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

IT har oppdatert noen drivere til inntaket for skjermkabelen, testing skjer på mandag fordi den sannsynligvis ikke kommer til hjemmekontoret før det.

Nå lurer jeg på hva da var for noe helt annet jeg skulle spørre om i denne tråden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no