Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-10, 14:54   #41
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Har benkeplate i heltre i kombinasjon med mange barn. Så langt har det gått bra, og benkeplata er egentlig like fin som ny. Men det krever litt vedlikehold da. Zalovann tørker ut plata veldig raskt, slik at den må oljes forholdsvis ofte. Jeg må også være forsiktig med syltetøyglass, vinflasker etc som har riller under bunnen, sånt noe kan ikke settes hardt ned. Varme kjeler kan ikke settes på benken. Brøddeigen må eltes på kjøkkenbordet, og ikke på benken. Små harde smuler som ligger under brødfjøla har laget små riper og hull. Sånt kan fikses med vann og pussing, men det må jo gjøres da.

Og hvordan det blir når ungene blir større og kommer hjem fra skolen og skal lage mat etc med kompiser?! Vel, det blir neppe pent...

Jeg ville hatt laminat om jeg skulle velge igjen.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 15:08   #42
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Jeg slår et slag for kompositt og stein jeg.

Vi har 12mm komposittplate i sort. Ser ut som granitt, og er jo det også, bare knust og limt. Den får ikke riper, trenger ikke vedlikehold, er veldig enkel å holde ekstremt ren (om man er av den sorten :skrape: ) og jeg kan gå over med skrapen til den keramiske toppen om noe sitter fast. Genialt rett og slett.

Om jeg skulle velge mellom tre og laminat ville jeg nok i dag valgt tre. Har oljet eik spisebord som også er kjøkkenbord, dvs det brukes MYE! Oljet det skikkelig da vi kjøpte det, og oljet over det to ganger nå før jul. Holder seg kjempefint men bruk skikkelig olje! Det tror jeg er alfa omega. Vi bruker Liberon sin olje.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 15:27   #43
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Da var det ikke fullt så ille som fryktet egentlig.

Hohoho, det kommer jo an på hvor mye benk du har. Jeg har så sinnsykt med benkplass og i tillegg en øy at det hadde jo kommet på en halv formue med 3.000 for meteren.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 16:21   #44
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Går for laminat. Er av den late sorten, jeg VET at noe som må oljes ikke kommer til å bli særlig fint på sikt her ...

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no