Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Offentlig kommunikasjon i Oslo

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-08, 07:38   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Folk skulle nektet å betale full pris. Eller - man skulle boikottet hele skiten til de satte inn en buss til i samme tidsrom. Men det går jo ikke antakelig - synd.
Samme var det da jeg tok tog til og fra jobb. Det var en god bit, og vi risikerte å måtte stå fra Lillestrøm til Årnes. Kjipt.

  Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 07:45   #22
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Reisegarantien gjelder vel buss også?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 08:17   #23
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Ser fordelen med og bo i moss, stapfulle busser har jeg nesten aldri opplevd og bussen går hvert 15 min.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 10:23   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

NSB er garantert verre.

Til forsvar for NSB, er det som oftes Jernbaneverket og ikke NSB som klusser det til.

Baserer meg på tog til jobb hver dag, og føler vel at kritikken er litt vel oppblåst. Skulle jeg kjørt den samme strekningen hadde jeg nok hatt flere forsinkelser, men det blir en annen politisk diskusjon.

Problemet er bare at når det først er problemer, blir det kaos - naturligvis. Pga. måten norsk jernbane har blitt drevet på over mange år, har man i dag et "falleferdig" system, hvor man ellers ser en del merkelige prioriteringer fra både Jernbaneverket og politisk hold.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 11:43   #25
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Det kuleste er faktisk å ta bussen 20.10 og være hjemme kl 21.50. På en strekning det tar 30 min å kjøre.
Velkommen til Vestfold.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 17:18   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Til forsvar for NSB, er det som oftes Jernbaneverket og ikke NSB som klusser det til.

Baserer meg på tog til jobb hver dag, og føler vel at kritikken er litt vel oppblåst. Skulle jeg kjørt den samme strekningen hadde jeg nok hatt flere forsinkelser, men det blir en annen politisk diskusjon.

Problemet er bare at når det først er problemer, blir det kaos - naturligvis. Pga. måten norsk jernbane har blitt drevet på over mange år, har man i dag et "falleferdig" system, hvor man ellers ser en del merkelige prioriteringer fra både Jernbaneverket og politisk hold.

Ja, jeg er klar over at problemet er sammensatt og at det er jernbaneverket som har ansvaret for det meste, men jeg tror ikke du tar Østfoldlinjen hver dag. Det er fullstendig kaos når det først er skikkelig problemer, men små og litt større forsinkelser er dagligdags. Og veldig slitsomt å forholde seg til når man skal rekker møter, jobb etter levering og barnehagehenting. Det er synd at vedlikehold og oppgradering har blitt forsømt i så lang tid, det ser omtrent uoverkommelig ut at de skal nå det nivået som behovet i regionen har.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 18:09   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

I dag var det mennesker som ikke kom på bussen (det var ikke mer plass) på hele FEM stasjoner på rad.... bussen gikk fra sentrum kl 17.

Fikk svar fra samferdselsetaten nå da. Ruter er stedet man klager.

Dette stod i mailen jeg fikk:

Ruter har ansvar for kollektivtilbudet i Oslo. Dvs. linjenettet (hvor rutene skal gå), frekvensen (hvor ofte de skal gå), og kapasiteten (mange vogner osv.). Driften av kollektivtransporten settes ut på anbud , dette gjør Ruter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 18:11   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Reisegarantien gjelder vel buss også?

Ja men problemet her er at bussene er for fulle og at det er DET som tar ekstra tid. De redder seg på at det sjelden tar mer enn 20 min ekstra. Men vil si det tar sånn ca 20 min ekstra nesten hver dag....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 18:29   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Vi er faktisk veldig fornøyde med kollektivtilbudet i Oslo vi.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 23:14   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Flott at det er bra dekning der du bor da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 23:24   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Generelt fornøyde altså, vi er tross alt ikke bare i vår egen bydel.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:13   #32
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Det finnes byer i Norge som ikke jeg ville karakterisert som gokk men som allikevel har et elendig kollektivtilbud sammenlignet med Oslo. Bergen for eksempel.

Eller Trondheim. Men det som gjør det mest elendig der er at byen på ingen måte er dimensjonert for den mengden trafikk som går gjennom den.

Husker en gang jeg skulle ta bussen fra der jeg bodde på den tida og opp til Dragvoll. Stod og venta, den kom omsider et kvarter forsinka (iflg. ruta var det fem minutters kjøretid fra starten i sentrum). Men da jeg kom ombord traff jeg en kamerat som kunne fortelle at neida, den bussen var ikke et kvarter forsinka, det var forrige avgang og den var tre kvarter forsinka. Og den hadde begynt å kjøre når den skulle, så den hadde altså brukt 50 minutter på å kjøre en strekning som skulle tatt 5 minutter.

Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 17:32   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Mener dere at siden det er verre andre steder så burde man akseptere stappfulle busser hver eneste dag?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 19:12   #34
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Fulle busser skal man ikke akseptere uansett hvor man bor nei.

Er eksisterer det ikke kollektivtransport (4 busser om dagen) . Mye jeg kunne sagt om det. Men det hjelper ikke deg.

Håper det bedrer seg snart.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 16:35   #35
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon i Oslo

Ja jeg mener at om man betaler for en tjeneste, så bør de levere. Mener ikke at det ALLTID skal være sitteplass til alle, men det at det aldri er det og at det alt for ofte er noen som ikke kommer på bussen fordi den er full.. det er for dårlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no