Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvilken type visp brukes til hva?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-20, 10:33   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken type visp brukes til hva?

Begge husets 2 spiralvisper har avgått ved døden i løpet av et par uker. Jeg hadde en i metall med plasthåndtak, som jeg tror ble tatt i bruk i 1988(!). Og en annen i plast fra ikea som ikke er mer enn noen år gammel, betydelig kortere enn dens forgjenger av ukjent merke. Begge ble nok offer for materialtetthet.

Når jeg sjekker ut ser jeg at det finnes 3 ulike typer visper. Når brukes de forskjellige ? Jeg tenker på spiralvisp, ballongvisp og pinnevisp. Noen merker som er mere holdbare ?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 11:12   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Jeg har alle tre.

Spiralvisp: liker den best når det er viktig å komme til i bunn, for eksempel med sauser som ikke skal brenne seg. Bruker den også på kakao. Spiralvispen ligger flatt ned i bunnen, og kommer også helt inn til kanten. Min er en enkel sak i metall.

Ballongvisp: Typ rører i bolle med rund bunn, pannekakerøre, eller ting som skal vispes luftig. Jeg har en i plast eller silikon fra Le Creuset, men den er egentlig ganske teit. Litt for stor og litt for myk. Bruker den lite.

Pinnevisp: Denne har jeg egentlig bare av retrohensyn. Den er vel knapt i bruk, den er vanskelig å vaske, men jeg syns den pisker opp egg veldig bra. Siden den er smal kan den brukes i mindre beholdere enn ballongvispen og spiralvispen. Min er av tynne tregreiner.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 19-05-20 kl 11:24.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 11:21   #3
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Til sauser og lignende bruker jeg mest spiralvisp. Den som brukes mest er en billig av plast kjøpt på enten Europris eller annen lignende butikk og har vart i minst 10 år.

Har også ballongvisper av ymse størrelse. Den jeg synes er best er en jeg kjøpte på Kitch'n for også over 10 år siden. Tynne stålvaiere dekt av silikonbelegg med spiralmønster.

Da jeg kjøpte de hadde jeg kasseroller med belegg og skulle dermed ikke bruke metallting i de.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 11:30   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Vi har for tiden bare spiralvisp. Ballonvispen har tatt kvelden, den har jeg planer om å erstatte. Pinnevisp måtte jeg google, det har jeg aldri brukt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 11:37   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Pinnevisp <3 Det har mamma og den er nesten oppbrukt etter å ha levd et langt liv. Har aldri sett sånne andre steder.

Jeg har spiralvisp som brukes masse til sauser. Har også en ballongaktig greie som er flat nederst i stedet for rund. Den er ganske kraftig så jeg kan røre i tykkere deiger eller moser med den. Eggerøre visper jeg heller med en gaffel.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 11:37   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Om du bor i Oslo anbefaler jeg å handle slikt på Culina. Der for du utstyr beregnet for restaurantbransjen til en billig penge. De har godt utvalg av visper.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 11:43   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Jeg irriterer meg alltid over at ballongvispen ikke kommer ut i kantene på gryta. Jeg trenger jo selvfølgelig en spiralvisp. Det har jeg irritert meg over i 20 år minst. Det burde jeg jo kommet på av meg selv. Jeg skal invistere i en sporenstreks.

:bidrar:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 11:48   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Jeg liker visper med litt motstand, og syns ofte de i plast blir for myke.

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg irriterer meg alltid over at ballongvispen ikke kommer ut i kantene på gryta. Jeg trenger jo selvfølgelig en spiralvisp. Det har jeg irritert meg over i 20 år minst. Det burde jeg jo kommet på av meg selv. Jeg skal invistere i en sporenstreks.

:bidrar:

Glad for å kunne bidra til å senke irritasjonen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 11:53   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Jeg skjønner ikke hvorfor man trenger noe annet enn spiralvisp. Jeg har andre, men bruker kun denne. Hele greia er i stål, både vispen og håndtaket. Den er udødelig, jeg tror jeg har hatt den siden jeg flyttet på hybel for første gang i 1992. Jeg har prøvd å kjøpe andre "spiralvisp"-lignende konstruksjoner i plast, men de har alle vært for myke, slik at de likevel ikke tar godt nok i bunnen, eller så har de blitt ødelagt fort. Ballongvispen har jeg ikke bruk for, den bare henger der, mer til pynt.

Den gode gamle spiralvispen kan skade belegg i billige kasseroller med teflonbelegg, derfor har jeg ingen slike. Jeg har stort sett bare kasseroller i solid stål, og et par dyre (av støpjern) med belegg i, som ikke har tatt skade av stålvispen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-05-20 kl 11:59.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 17:58   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Bruker kun spiralvisp .
Kokka på jobben bruker pinnevisp når hun rører sammen røra til vannbakkels. Har spurt om akkurat det før.
Husker at mamma alltid brukte pinnevisp til sauser.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 18:09   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Jeg bruker ballongvisp til f.eks. pannekake-/vaffelrøre, vispe egg og andre enkle ting som skal vispes i en bakebolle. Til sauser og annet som skal røres i en gryte fungerer spiralvisp best. Jeg synes ikke spiralvispen visper rører like bra og ballongvispen kommer ikke helt ut i kantene på en kasserolle, så derfor trenger man begge. Pinnevisp har jeg aldri brukt eller hatt bruk for.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 23:47   #12
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Takk for fine svar. Tror jeg fortsetter med spiralvisper. Pannekakerøre pleier vi å lage i blender(liten røre) eller kjøkkenmaskin(stor røre). Får se om jeg får dratt innom culina i løpet av uken, liker tanken på billig og bra.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-20, 23:54   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Pinnevisp hadde jeg glemt!

Spiralvisp for å ta i bunnen. Ballongvisp til luftig røre. Kiden ble kjempeimponert da jeg vispet krem med håndkraft.

Blender til pannekakerøre? Med kniver? Har lært at kniver ikke skal brukes på egg, det skjærer «trådene» i eggene? Men det er kanskje ikke så viktig med luft i pannekaker.

Ellers savnes hjulvisp i lista.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 00:13   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Jeg har alltid brukt spiralvisp også til pannekakerøre og vaffelrøre. Blir både luftig og klumpfri.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 01:01   #15
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Blender til pannekakerøre? Med kniver? Har lært at kniver ikke skal brukes på egg, det skjærer «trådene» i eggene? Men det er kanskje ikke så viktig med luft i pannekaker.

Ellers savnes hjulvisp i lista.

Strengt tatt oppskrift på lapper heller enn pannekaker, 2 bananer, 2 egg, 2 dl. Havregryn, 2 Ts bakepulver, 2 Ts vaniljesukker. Kjør i blender til en har fåttjevn røre. Stekes på middels varme. Populært til frokost og lunsj nå i korona tiden.

Hjulvisp må være ut siden det ikke kom opp når jeg søkte. Nostalgi 🌷

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 02:04   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Jeg har forresten også en veldig liten spiralvisp i stål, akkurat lik den store, den stammer fra ungenes lekekjøkken og er kjøpt i lekeavdelinga på IKEA. Lekekjøkkenet med tilhørende servise og annet utstyr er solgt, men denne har jeg igjen, og den passer perfekt til å vispe egg lett sammen i en kopp, for pensling etc. Bruker den faktisk ganske ofte.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 07:52   #17
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Spiralvisp, stål, liten: Ting som røres i et krus, eller liten bolle, f.x. egg til pensling. Her bruker jeg like ofte gaffel. Kjøpt på Jernia på 2000-tallet.

Spiralvisp, stål, stor (med plasthåndtak) stor: Pannekakerøre, vaffelrøre, alt i kjele og hvor sleiv ikke er godt nok. Den har bodd i huset her siden før 1983, plasten har merker, stålet er plettfritt.

Ballongvisp: Uansett materiale og bruk har jeg aldri fått til noe med ballongvisp, så den jeg hadde i stål er gitt bort til en venninne. Den var fra slutten av 1980-tallet og er fortsatt i bruk hos henne.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 09:42   #18
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Jeg bruker kun spiralvisp. Det funker til alt.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 11:52   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har forresten også en veldig liten spiralvisp i stål, akkurat lik den store, den stammer fra ungenes lekekjøkken og er kjøpt i lekeavdelinga på IKEA. Lekekjøkkenet med tilhørende servise og annet utstyr er solgt, men denne har jeg igjen, og den passer perfekt til å vispe egg lett sammen i en kopp, for pensling etc. Bruker den faktisk ganske ofte.

Jeg bruker faktisk min egen lekevisp fra jeg var liten støtt og stadig! Det er også en bitteliten spiralvisp, og den er perfekt til å lage én kopp kakao.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-20, 18:07   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken type visp brukes til hva?

Jeg har den minste ballongvispen fra Eva Solo, gravity visp, og den bruker jeg til alt. Eneste jeg har hatt som funker.

Spiralvispen bruker jeg når jeg bruker stålkasseroller, men når jeg bruker belagte kjeler er det Eva Soloen som brukes. (Har den som er belagt med silikon, finnes i stål også.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no