Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvem kan vurdere kunst og andre gjenstander?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-15, 20:52   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem kan vurdere kunst og andre gjenstander?

Vi har en del kunst og diverse gjenstander på jobb som vi ikke aner verdi på. Vi vet at et veggteppe en gang ble kjøpt for 250 000 kr på en innsamlingsaksjon på NRK, men det kan jo bety at det ikke er verdt als mye eller kanskje det motsatte. Det er også noen litografier av Vebjørn Sand og noen oljemalinger av helt ukjent verdi. noen av dem i størrelsen 2x2 meter.

Firmaet skal deles i to og min del som eier 80 % av alt kommer ikke å få mye veggplass på det nye stedet (vi kommer å ha mye glass og vil heller neppe ha et veggteppe der. ).

Vi kan gjerne tenke oss å selge disse tingene, men aner jo ikke om mye av det er helt verdiløst. Blomqvist tror jeg tar et gebyr for å vurdere, eller har jeg feil? Finnes det andre som kan vurdere tingene riktig og som vi kan bruke ved salg?


Sist redigert av Pelen : 27-08-15 kl 12:02.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 20:54   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre formål?

Blomqvist er de som er best, og jeg vet i grunn ikke om noen andre som brukes. Jeg tror ikke du slipper et gebyr, det er jo tross alt en jobb som skal gjøres. Ved salg tar de også en viss prosentsats av salget tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 21:28   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre formål?

Jeg ville tatt en tlf til blomqvist, evt levert det inn til høstens auksjon etter prissetting. Det koster ingenting å få det vurdert dersom dere også skal selge, hvis ikke betaler dere etter timer/medgått tid.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 07:38   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre formål?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg ville tatt en tlf til blomqvist, evt levert det inn til høstens auksjon etter prissetting. Det koster ingenting å få det vurdert dersom dere også skal selge, hvis ikke betaler dere etter timer/medgått tid.

det høres veldig greit ut. Jeg skjønner at vi må betale for takterrassen om vi ikke selger via dem. Vi har tatt bilder på alt så ev kan vi sikkert sende dem først.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 09:33   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre formål?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

det høres veldig greit ut. Jeg skjønner at vi må betale for takterrassen om vi ikke selger via dem. Vi har tatt bilder på alt så ev kan vi sikkert sende dem først.

Takterrassen?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 10:04   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre formål?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Takterrassen?

Jeg gjetter det er iphonsk for taksteringen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:13   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre gjenstander?

Jeg kjenner en som jobber på Blomquist, en svært dyktig kunsthistoriker.
Selvsagt tar de et gebyr for å vurdere, det er jo en jobb som er utført av spesialister.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:55   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre formål?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg gjetter det er iphonsk for taksteringen.

Jepp.

Jeg skjønner at de må ta betalt for takseringen, men det hadde vært greit om man kunne sende noen bilder på bilderne og teppene til dem og de raskt sa at dette bare er crap og det tar vi 2000 kr for i stedet for at vi skal betale 10000 for noe som kanskje bare er å hive eller gi bort.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:30   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre formål?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jepp.

Jeg skjønner at de må ta betalt for takseringen, men det hadde vært greit om man kunne sende noen bilder på bilderne og teppene til dem og de raskt sa at dette bare er crap og det tar vi 2000 kr for i stedet for at vi skal betale 10000 for noe som kanskje bare er å hive eller gi bort.

Er de seriøse går det kanskje an å sende bilder og spørre om de tenker gjenstandene har en såpass verdi at det er verdt bryderiet/kostnadene med å få de taksert?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:49   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre gjenstander?

Både fineart.no og Blomquist har onlinevurdering. Jeg vil tro de ikke er voldsomt ulike i pris, men hva vet jeg? Fineart tar 1500 + mva pr. time og det tenker jeg er en helt ok pris.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:57   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kan vurdere kunst og andre gjenstander?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Både fineart.no og Blomquist har onlinevurdering. Jeg vil tro de ikke er voldsomt ulike i pris, men hva vet jeg? Fineart tar 1500 + mva pr. time og det tenker jeg er en helt ok pris.

Det var jeg ikke klar over. Smart! Da sjekker jeg opp med Blomqvist for jeg er litt usikker på om Fineart tar en del av gjenstandene vi har.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no