Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor lang tid tar det å male en stue?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-15, 11:02   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lang tid tar det å male en stue?

Vi har en stue på noen og 30 kvm. Den har store vindusflater, så i realiteten er to vegger knapt nok med annet enn vindu.

Jeg vurderer å male stua - da med vinduskarmer, vegger og tak. Hvor lang tid skal man regne med på det om man virkelig setter av tid til å gjøre dette og kun det. (Veggene skal males - det er ikke panel, så det skal kun rulles på maling)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 11:06   #2
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Jeg og en venninne malte hennes stue på en dag, riktignok bare vegger og lister rundt vindu. Ikke tak. To strøk Den er ca 30 kvm. Lot det tørke skikkelig mellom strøkene. Det går fort med rulle da vi brukte pensel rundt vindu, så klart.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 11:16   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Tja, jeg ville satt av 3 dager. 1 til å rydde, tape og flytte unna ting/sette tilbake, og 2 dager til selve malejobben.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 11:36   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Lenger tid enn du tror!
Alt skal flyttes på, dekkes til og det skal tapes(eller du må bruke liten pensel og være pinlig nøye).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 11:48   #5
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Selve malingen tar ikke så lang tid, men grundig forarbeid krever litt tid. Rydding, maskeringstaping, tildekking, sparkling og pussing av hull tar en dag (dvs, du må vente på at sparkel tørker før du kan pusse)
Malingen gjør du unna på en dag.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 12:58   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Vi malte vegger (ikke lister ++) på rundt 9 timer. Jobbet fra 16.30 med vasking, tildekking av gulv og maskering, så malte vi to strøk etter det frem til kl. 01.30. Jadda, sånn er det å ha små barn og ikke kunne male stua på dagtid. Brukte Jotun Wonderwall, 2 strøk. Omtrent like stor stue. 2 veggåpninger til andre rom, 1 verandadør, 1 stort stuevindu og 1 lite stuevindu.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 13:22   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Så lenge du skal ta både vinduskarmer og tak, i tillegg til veggene, så vil jeg regne to dager på selve malingsjobben. Jeg er akkurat ferdig med å male mammas stue og gang på til sammen snaut 35m2, og der brukte vi 2 dager....og vi var 3 personer. Det spiller selvsagt også en rolle, hvor mange er dere?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 14:53   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Jeg ville nok brukt en dag, tenker jeg. Men jeg har malt mye og er effektiv når jeg setter i gang. Det som tar lengst tid er vinduene, veggene er malt i en fei. Men er vinduene malt fra før? Hvis ikke bør det males med sperregrunning først, og det skal tørke lenger enn maling, og da bør det settes av et par dager.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 14:55   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Jeg fabulerer å bruke en helg på det. Tenker å gjøre det selv. Jeg er effektiv som maler egentlig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 15:01   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Hvis du rigger til alt og slipper å løpe rundt med malefilt eller tape osv, da får du det til på en helg.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 15:04   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å male en stue?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Hvis du rigger til alt og slipper å løpe rundt med malefilt eller tape osv, da får du det til på en helg.

Ja, ikke sant? Jeg fabulerer med tanken om å la mannen ta med gutta boys på hytta en helg - og så maler jeg mens de er borte. (han hater å male, jeg liker det) - Alt av nedrigging av TV, Sparkling osv kan jo gjøres i forkant.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no