Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen her som har OBH Nordica coffee mill?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-12, 22:09   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen her som har OBH Nordica coffee mill?

Altså den lille elektriske kaffekvernen. Hvordan er det liksom meningen at den skal kunne vaskes? Jeg kan jo ikke skylle den under springen for da blir den jo ødelagt, og jeg kan jo ikke ta ut kvernedelen fra motordelen, de er jo "sveiset" sammen. Jeg pleier å gni godt nedi med en fuktig klut, men skulle jo gjerne ha vasket den litt mer ordentlig av og til, feks. etter at jeg har knust fennikelfrø eller linfrø (gamle linfrørester lukter tran).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 22:21   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her som har OBH Nordica coffee mill?

Jeg bruker den bare til kaffe (og mener det står på den at den kun skal brukes til det). Har ikke forsøkt å vaske den.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 22:26   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her som har OBH Nordica coffee mill?

Ser ingen grunn til at den ikke skal kunne brukes til frø også, den tar jo ikke akkurat skade av det. Men jeg skulle gjerne ha kunnet vaske den ordentlig mellom fennikel og linfrø, liksom. Men jeg får bare fortsette å knote med kluten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:41   #4
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Noen her som har OBH Nordica coffee mill?

Jeg har ikke den kaffekvernen, men til noen modeller er der en type krystaller/kuler man kjører gjennom systemet. De funker til alle typer fra manuelle med sveiv til flere elektriske modeller. Tror man må bestiller per postordre eller innom en butikk som har spesialutstyr for kaffe (ebay funker). For den typen som har et knivblad som spinner rundt burde man komme langt med liten kost og mikrofiberduk.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:48   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her som har OBH Nordica coffee mill?

Er det linfrøa som gir transmak? (Eg som har helt ut biola, fordi frokostblandinga smaker tran, fleire gonger...).

Vi har og slik kvern, og eg lurer eigentleg på det same.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 03:16   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her som har OBH Nordica coffee mill?

Takk, dere.
bai: ja, linfrø harskner fort og smaker tran (inneholder mye omega 3), det er bla. derfor jeg alltid kverner mine egne frø og aldri, aldri kjøper ferdig oppmalte linfrø.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no