Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-12, 23:07   #21
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Må da ikke betale 5000 for et gammelt brukt vindu! Vi ga bort våre når vi byttet 7 vinduer for to år siden, og var lykkelige for at det kom en og hentet alle sammen. Vi ga forresten 21000,- for 7 vinduer på tilbud! Ikke spesialmål og småruter, men dog!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:17   #22
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

5000??? Det er jo vannvidd. Nei, dere burde fått det gratis. Men, enig i flere over her. Maks 500,-

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:17   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Tror jeg ville sjekket nypris før jeg gav noen 5000,- for et gammelt brukt vindu, ja!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:18   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Disse vinduene må spesialbestilles, så er det sagt. Kan fort bli opp mot 15000. Veldig mye enklere for oss å ta dette. Det vet han, det vet vi. Takk for innspill, da får forhandlingene begynne.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:24   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Disse vinduene må spesialbestilles, så er det sagt. Kan fort bli opp mot 15000. Veldig mye enklere for oss å ta dette. Det vet han, det vet vi. Takk for innspill, da får forhandlingene begynne.

Snekker'n her la inn en fiktiv bestilling i den linken jeg postet over her. Med dine mål og barnesikring og noen andre fiffige ting kom han på 4.100,-

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:25   #26
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

hmm

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:35   #27
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Altså. Om naboen har et vindu han ikke trenger så bør han vel bare være glad for å bli kvitt det, spesialbestilt eller ei?

Men hva vet vel jeg. Jeg kommer aldri til å bli rik, for jeg er elendig på å selge ting, jeg gir dem bort jeg. Feks har jeg nettopp gitt bort den digre amerikanske grillen min til svigerinnen min, siden jeg ikke trenger den og de lurte på om jeg kunne kjøpe en for dem i USA, og så fikk jeg ikke gjort det fordi det var tre uker leveringstid (hvem hadde trodd at de ikke hadde gassgriller på lager i Texas i mai?! ). Så da ble det sånn: "men dere kan få min" Og de: "vi kan betale for den" og meg "neida, bare ta den dere!". Jadda.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:40   #28
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Jeg har en kar som er grei på vinduer, som kommer fra landet men ofte er innom Oslo, og som kan lage alle typer spesialvinduer rimeligere enn mange andre steder. :hint:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 00:15   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Et moderne vindu har en forventet levealder på 20-30 år? Et 15 år gammelt vindu er som sådan nær verdiløst. 500 kroner er en grei pris, syns jeg. 1000 hvis dere vil være greie.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 08:23   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

500, i hvert fall ikke 5000.
Vi har nettopp byttet en haug med vinduer, måtte spesialbestilles pga. ukurante mål (men var ikke zpezielle). Det var ikke nevneverdig dyrere enn lager-vare.
Vi bestilte hos lokal vindusprodusent (Johnsen Glass). Sjekk lokale varianter, de er billiger enn Nor-Dan og alle de andre store stygge ulvene.

Og i tillegg til alt det:
Vi har nettopp kastet vinduer som var 15 år. De har feil u-verdi, vi gadd ikke ta vare på dem.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 08:33   #31
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

5000 for et 20 år gammelt vindu. Maks 500 ja, for å være grei.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 08:42   #32
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Helt ærlig så hadde jeg ikke villet betale for et gammelt vindu. Da er det heller verdt det å legge i de ekstra kronene det koster å skaffe seg et nytt, med full levetid.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 08:46   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en fair pris for et brukt vindu?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Helt ærlig så hadde jeg ikke villet betale for et gammelt vindu. Da er det heller verdt det å legge i de ekstra kronene det koster å skaffe seg et nytt, med full levetid.

Jeg hadde heller ikke betalt 5000 for det, men hvis det for eksempel er like gammelt som vinduet det matsjer (for jeg tolker det som at det er likt med et dere har fra før?), så er det kanskje ikke så dumt å ha to like gamle. Så kan man bytte dem samtidig, når de må skiftes ut. Jeg gjetter på at det lønner seg å spesialbestille to avanserte vinduer samtidig, fremfor å ta ett og ett. Uten at jeg er ekspert på slikt, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no