Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 07:40   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Det er ikke noe å si på prisen. Ja, det er mange penger, men prisen er nok riktig.

Jeg hadde aldri begynt på det selv, så jeg istemmer koret til alle andre her: Sett det bort!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 07:40   #22
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Sett det bort! Det er mye og kronglete jobb. Tidkrevende for ikke-profesjonelle. Og kjipt med vanskelig høyde og høydeforskjeller.

I mitt hode er gangen felles, felles anbud er smart. Dele på.alt fra inngangsdør og helt opp til taket over dere.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 07:44   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Men naboen vil ta sin del selv. Jeg tror vi betaler gulv og vegger i selve etasjene selv, og så deler vi på trapp og trappeoppgang.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 07:46   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Jeg ville trodd det var mye dyrere faktisk. Har slipt trapp selv og vet at det er mye jobb. Og den typen tjenester er jo generelt grisedyrt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:18   #25
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Vi prøvde å pusse opp trapp, det ble forferdelig mye gris og banning av det, men trappa ble aldri ferdig. :-P

Kos deg heller med en pina colada i sola du!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:18   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Jeg synes ikke det høres ille ut.
Er der snakk om store høyder må det vel brukes lift eller stillas hvis fagfolk skal gjøre det etter boka. Bare det er en jobb å få på plass.

Å legge laminatgulv klarer dere fint, men det kan være litt plunder om det er mange kroker og vinkler på gulvet. Da bør dere i alle fall ha godt sagverktøy.

Det jeg ser nå er at alle de små tingene man trenger koster mye. Vi er heldige og har en del verktøy fra før og kan låne noe.
Bare en enkel ting som maskeringstape kan du fort bruke mange hundrelapper på.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:38   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Jeg synes også det hørtes rimelig ut.
Vi slet med å dra i land siste strøket på huset (rekkehus = to veggflater) og fikk tilbud på 24.000,-/30.000,- på anbudstorget. På en jobb som var gjort på en dag.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:43   #28
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Jeg tror ikke timeprisen på det oppdraget er så høy som det ser ut til, og hadde også satt det ut om jeg var deg. Pussing tar tid, og alt som er krinkler og kroker tar ekstra med tid, det å få det pent tar tid. Tre-fire strøk maling tar også tid.

Sett det bort, dere, om dere ikke liker å holde på med sånt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:46   #29
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Det høres faktisk ganske billig ut, synes jeg. Vi har malere som holder på inne nå og jeg er overrasket over hvor innmari lang tid de bruker og er sjeleglad for at jeg slipper å gjøre det selv.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:47   #30
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men naboen vil ta sin del selv. Jeg tror vi betaler gulv og vegger i selve etasjene selv, og så deler vi på trapp og trappeoppgang.

Veldig god ide.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:51   #31
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Dette hadde jeg glatt satt bort, spesielt om jeg var uerfaren med oppussing.
Og prisen høres rimelig ut.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:53   #32
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Det høres litt for billig ut faktisk. Sjekk referanser, det er mye billig og rart der ute. Nå husker jeg ikke prisen helt, men det var vel rett over 20' + materialer? Da sitter de igjen med maks 10' etter mva, skatt og fratrekk fra verktøy. Det er ikke mye på en så forholdsvis stor jobb altså. Det skal vaskes, sparkles, slipes, sparkles, slipes og males x 3. Og det er bare vegger, trappen i tillegg. Det tar tid altså.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:58   #33
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Nå så jeg at det sto + mva. Bare det er jo litt useriøst til en privatkunde. Men jeg ser av tilbudet at de ikke har tatt med sparkling osv. Jeg ville også ha spesifisert behandlingene på dørene. Sånn det står nå er avtalen kun maling på vegg, dører osv. Ikke noe underbehandling? Dersom det er reelt og ikke bare et dårlig skrevet tilbud risikerer dere at malingen sprekker opp ganske kjapt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:13   #34
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Han la med masse referanser, så de har vi tenkt å sjekke. Jeg har tidligere vært ut for å ha fått tilbud uten mva. Jeg trodde det var ganske vanlig. Eller? Jeg skal høre med han når det gjelder malingen. Det må kvistlakk og sånn til først, men det er jeg sikker på ble nevnt under befaringen (vi var ikke der).

Vi skal ikke ta noen dører i denne omgang.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:19   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Sjekk om det er med eller uten materiale.

Lav pris, tenker jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:20   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Lav pris, altså. Ja, der ser dere hvor lite bevandret jeg er i oppussingsverdenen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:28   #37
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Han la med masse referanser, så de har vi tenkt å sjekke. Jeg har tidligere vært ut for å ha fått tilbud uten mva. Jeg trodde det var ganske vanlig. Eller? Jeg skal høre med han når det gjelder malingen. Det må kvistlakk og sånn til først, men det er jeg sikker på ble nevnt under befaringen (vi var ikke der).

Vi skal ikke ta noen dører i denne omgang.

Ok, jeg mente det sto med dører i tilbudet. Pristilbud til privatpersoner skal ha mva inkludert, men det er flisespikking fra min side så lenge det er tydelig at prisen er uten mva. Men uansett ville jeg gjerne hatt er litt mer spesifisert tilbud/kontrakt, der alle behandlingene er klart. Jeg vet om alt for mange som har gått på en smell i forhold til dette, spesielt med utenlandske håndtverkere. Det er en grunn til det de gangene de er så mye billigere enn andre.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:31   #38
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Ikke gjør det selv. Dette var absolutt en kurant pris. Ta med det om sparkling og pussing etterpå, og et punkt om tildekking- det støver veldig.

For newbies innen oppussing begynner man ikke med trapp. begynn med et rom.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:36   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Han la med masse referanser, så de har vi tenkt å sjekke. Jeg har tidligere vært ut for å ha fått tilbud uten mva. Jeg trodde det var ganske vanlig. Eller? Jeg skal høre med han når det gjelder malingen. Det må kvistlakk og sånn til først, men det er jeg sikker på ble nevnt under befaringen (vi var ikke der).

Vi skal ikke ta noen dører i denne omgang.

Tilbud til privatpersoner skal være inkludert moms. Og dersom det ikke spesifikt står i tilbudet at prisen er uten moms, så er prisen pr. def. inkludert moms. Det gjelder både når man gir tilbud til bedrifter og privatpersoner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:37   #40
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - er dette en realistisk pris? Kan vi gjøre dette selv?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Ok, jeg mente det sto med dører i tilbudet. Pristilbud til privatpersoner skal ha mva inkludert, men det er flisespikking fra min side så lenge det er tydelig at prisen er uten mva. Men uansett ville jeg gjerne hatt er litt mer spesifisert tilbud/kontrakt, der alle behandlingene er klart. Jeg vet om alt for mange som har gått på en smell i forhold til dette, spesielt med utenlandske håndtverkere. Det er en grunn til det de gangene de er så mye billigere enn andre.

Ah, nå ser jeg at det står dør. Så rart.

Har du noe forslag til hva jeg skal be han spesifisere? Mener du alt han bruker av materiale og utstyr og for hver oppgave?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no