Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 11:06   #41
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Plommer og/eller moreller.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 11:52   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Eple eller kirsebær. Vi har begge deler, og hver vår nytes fantastisk blomstring, og hver høst/vinter nytes eplesaft og kirsebærlikør. Sistnevnte av andre enn undertegnede, som hater kirsebærlikør men som nyter produktskrytet.

Plommelikør er mye bedre og enkelt å lage!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 11:55   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Plommer, helt klart.

Sa hun som bor det kun rognebæra blir moden.....

Men rogn er et undervurdert tre. Det er vakkert og utrolig dekorativt. Og man lager gele av bærene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:16   #44
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Plommelikør er mye bedre og enkelt å lage!

Men jeg liker best bananlikør!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:24   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

kirsebærene er bare sure.

Det er litt av stasen med kirsebær. De ser fine ut, og man kan lese mye symbolikk ut av hvordan de henger. Henger de alene? Er det to og to? () eller i klynge? (). De snakker om tilhørighet, kjærlighet og ensomhet.

Men, om du forsøker å spise en så er de bare sure. Snurpsure.

Man bare må like kirsebær.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:27   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Det mest anvendelige over tid er surepler. De er gode til saft, sylting, kaker osv.
Søte epler er best til spising og er heller ikke så veldig gode å oppbevare over lang tid.

Moreller egner seg best til å spise rett fra treet. Man kan også lage god likør av dem, men til likør, syltetøy og kaker er Kirsebær bedre.

Stasen med å sitte i et morelltre og spise til man får vondt i magen får man ikke ved noen andre trær.
Plommer kan man også spise på seg vondt i magen av, men det er ikke på langt nær så godt som skikkelig søte moreller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:02   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men jeg liker best bananlikør!

Du får få deg en palme i hagen, da.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:03   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det mest anvendelige over tid er surepler. De er gode til saft, sylting, kaker osv.
Søte epler er best til spising og er heller ikke så veldig gode å oppbevare over lang tid.

Moreller egner seg best til å spise rett fra treet. Man kan også lage god likør av dem, men til likør, syltetøy og kaker er Kirsebær bedre.

Stasen med å sitte i et morelltre og spise til man får vondt i magen får man ikke ved noen andre trær.
Plommer kan man også spise på seg vondt i magen av, men det er ikke på langt nær så godt som skikkelig søte moreller.

Plommer får man dessuten brune tenner av.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:04   #49
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Vi har både plommetrær og epletrær, jeg heller mot plommer. Men plommer har vi hatt lenge og epletrærne er ganske nye, vet ikke om det er det som gjør eplene litt sure. De blir store og flotte, men mangler litt på søtsmaken. Men de er herlige i eplekake.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:09   #50
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Det måtte blitt plommer, men epler på andreplass.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:33   #51
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Victoriaplommer.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:36   #52
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Plommer får man dessuten brune tenner av.

Atte, du sa hva?
Da håper jeg man må spise uanstendig mye?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 14:32   #53
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Plommer og moreller.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 15:43   #54
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Vi har ett plommetre i hagen og det bærer plommer nok for 5 trær så mitt problem er at det blir så mye nedfallsfrukt av det og det er ekkelt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:01   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Jeg er veldig, veldig glad i kirsebærtrær.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:33   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Atte, du sa hva?
Da håper jeg man må spise uanstendig mye?

Mine blir brune etter få plommer. Men jeg får blå tenner av to glass rødvin også. Tror tennene mine tar fort farge.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 16:58   #57
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Tror vel kanskje epletre ligger best an akkurat nuh, med plommer på annenplass. Vicoriaplommer er de litt store, avlange, gul-røde, sant? De er best. Men blir det epletre, må jeg gruble litt mer på hvilken sort. Kan man plante frukttrær på denne tiden av året, forresten? Eller lønner det seg å vente til våren?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:20   #58
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Moreller! Vi har kirsebær, og det er ikke noe godt.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 17:32   #59
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Ville valgt plommer tror jeg. Helst moreller men de må jo da passes på så ikke fuglene tar de. Eple er ikke så godt egnet som tre alene. De trives bedre sammen. Du kan ende opp med veldig lite frukt på det om du har bare 1 eple tre.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 23:26   #60
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt ett frukt-/bærtre i hagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mine blir brune etter få plommer. Men jeg får blå tenner av to glass rødvin også. Tror tennene mine tar fort farge.

Av, men det er da sånn farge som går bort igjen... Så for meg permanent brune tenner nemlig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no