Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sy nye putetrekk til verandamøbler, hjelp!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-12, 09:14   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sy nye putetrekk til verandamøbler, hjelp!

Vi har en sofagruppe i rotting på verandaen som jeg ønsker å fornye litt. Putetrekkene vi har i dag er offwhite, og ikke så pene lenger. Jeg har lyst til å prøve meg på å sy nye trekk, men er ikke veldig stø med symaskina og trenger hjelp.

Spørsmålet mitt er hvordan jeg på en enkel måte kan sy nye trekk ved å bruke de gamle som mal? Det er firkantede, flate puter, både de man sitter på og de man har bak ryggen. Mulig jeg dropper de ryggputene og heller kjøper noen andre, løse puter istedet, jeg får se. Men sitteputene må jeg gjøre noe med. Jeg tør ikke ta fatt på glidelåsopplegg, så en slags borrelåslukning bak er vel det jeg kan få til. Putene vi har idag består på en måte av et firkantet stykke stoff oppå og under, og en rems rund hele veien på sidene, om dere skjønner. Om jeg legger til litt sømmonn over det hele og legger til en "flapp" på baksiden for å få en borrelåslukning så vil vel det bli bra, eller? Tips og råd mottas med stor takk!

Hva slags stoff velger jeg, forresten? Det bør jo være noe slitesterkt. Har Stoff & Stil i nærheten og kan handle der, om jeg bare vet hva jeg skal spørre etter.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:41   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sy nye putetrekk til verandamøbler, hjelp!

Jeg er ikke noe superstødig med sying selv så jeg fikk mamma til å sy putetrekk til etpar store puter som storebror har i sengen sin som ryggstøtte når han har kompiser på besøk.
HUn er av den gamle skolen og skal ha glidelås i alt så jeg dro på Stoff&Stil og tok etpar bilder av en enkel løsning for putetrekk.

Her er bilde med tips til enkel åpning.
Når det er større puter så bør ovelappingen være større enn vist her, gjerne over halve puten.
Lykke til med sying.


__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 12:22   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sy nye putetrekk til verandamøbler, hjelp!

Dytter litt på denne. Flere tips tas imot med takk.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no