Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-12, 01:08   #101
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Og det er da selvsagt at man ikke bør skyte bønder på røde dager. :tsktsk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 01:10   #102
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Klesvasken min forstyrrer da virkelig ingen. Den er helt aldeles lydløs der den henger.

Eg heng ikkje ut klesvask, verken på raude dagar eller andre dagar i pollensesongen, men det er av heilt andre grunnar...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 01:12   #103
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg heng ikkje ut klesvask, verken på raude dagar eller andre dagar i pollensesongen, men det er av heilt andre grunnar...

Det gjør for øvrig ikke jeg heller, men det er ikke av hensyn til naboene i alle fall. :ufrivillig hensynsfull:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:37   #104
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg synes egentlig det er litt koselig jeg, på fine fridager, alt alle naboene er ute, ordner og fikser, skravler litt, drikker kaffe...

Ja, virkelig. Vi tok en tur i gata i går, lillesøster på trehjulssykkel og jeg, og vi snakket hyggelig med alle som gravde, plantet, banket og koste seg ute på den fine dagen. Så deilig med sol og fint vær og masse mennesker ute i nabolaget.

Ringe politiet for å varsle om snekrende nabo høres helt hysterisk absurd ut. Mulig jeg bare er velsignet med god vilje og normalt hyggelige naboer, men det kunne virkelig ikke falt meg inn å ringe politiet for noe sånt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:38   #105
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Klesvasken min forstyrrer da virkelig ingen. Den er helt aldeles lydløs der den henger.

Du har ikke skrikende farger på klærne, altså?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:42   #106
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Du har ikke skrikende farger på klærne, altså?


Man organiserer selvsagt klesvaken etter regnbuen. Evt fra mørkt til lyst. Alle gjør vel det?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:55   #107
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Man organiserer selvsagt klesvaken etter regnbuen. Evt fra mørkt til lyst. Alle gjør vel det?

Jeg hadde en nabo som gjorde det. Det medførte endel fnising og filosofi over naboens mulige tvangstanker. Nei, jeg kjente dem ikke, ja det var noen år siden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 12:06   #108
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg hadde en nabo som gjorde det. Det medførte endel fnising og filosofi over naboens mulige tvangstanker. Nei, jeg kjente dem ikke, ja det var noen år siden.

Ha! Det skal jeg jammen referere til min mor. Hun mener nemlig at man bør henge opp klesvasken "sortert" på snora: sokker sammen (og selvsagt hvert par for seg), bukser sammen og gensere sammen. Og selvsagt skal ikke håndklær blandes med klær, gud forby. Hun mener at naboene vil "tenke sitt" dersom man ikke har orden på klessnoren.

Og ved nærmere forespørsel om hva dette "sitt" kunne innebære, var svaret at "de kan jo tro at man har det like rotete inne som på klessnoren". Og til det er det jo selvsagt bare ett mulig svar: "Da ville de jo tenke aldeles rett".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 12:11   #109
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Utrolig arrogant tone her. Strengt tatt vet vel ingen her om Ine og naboen ikke er på talefot pga. 23 tilsvarende hendelser tidligere. For eksempel. Det var vel et greit formulert spørsmål.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 12:16   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Utrolig arrogant tone her. Strengt tatt vet vel ingen her om Ine og naboen ikke er på talefot pga. 23 tilsvarende hendelser tidligere.

Nei, det kan man ikke vite, og derfor svarer man utifra fra det HI skriver. Og da syns jeg det er snodig å vurdere å ringe politiet framfor å spørre selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 12:22   #111
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Utrolig arrogant tone her. Strengt tatt vet vel ingen her om Ine og naboen ikke er på talefot pga. 23 tilsvarende hendelser tidligere. For eksempel. Det var vel et greit formulert spørsmål.

Nei, det var et veldig, veldig spesielt spørsmål. Ikke meningen å være arrogant, men jeg svarte ut fra at jeg oppriktig ble helt himmelfallen over spørsmålsstillingen og det helt uten å trenge noen forhistorie. At det i det hele tatt skal være en tanke å ringe politiet for å få slutt på naboens snekring er helt far-out i min bok.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 12:49   #112
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Man organiserer selvsagt klesvaken etter regnbuen. Evt fra mørkt til lyst. Alle gjør vel det?

Man må organisere etter hva tekstilene benyttes til. Undertøyet innerst, alltid, godt skjult. Tenk å få naboens makkoer i synet midt under middagen!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 23:16   #113
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Jeg skrev visst det jeg hadde tenkt å svare her i en annen tråd, så jeg limer det inn her også, jeg.


Jeg syns det skal en del til før jeg syns noe er "utilbørlig støy" eller hva nå ordlyden var, i den grad at det må sies å være i strid med lovverket.

Det er avhengig av tre ting, syns jeg: Lydnivå, tid og sted. For eksempel ville høytrykksspyling av en av fasadene rundt Youngstorget vært utilbørlig under apellene 1. mai. Og pressluftboring vegg-i-vegg med kirken klokken 1115 en søndag. Betongborr klokken 7 søndag morgen i en blokk.

I et vanlig boligområde så syns jeg at det må komme på "holde-seg-for-ørene"-nivå over litt tid før det blir utilbørlig, altså. Eller i hvert fall "må heve stemmen for å bli hørt i egen hage".

Vi bor for øvrig vegg-i-vegg med en fotballbane. Der er det utilbørlig støy en og annen søndag og 1. mai, også. Ringe politiet, kanskje?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no