Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-12, 13:31   #21
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Politiet ber om at folk skal respektere hellidagsfreden, at dei rykker ut og fratar redskapar trur eg ikkje.

( Her kjem ikkje politiet når det er innbrudd og tjuvane kjem med stor lastebil og fyller den opp, mens naboane ser på og fortvila snakker med politiet )

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:32   #22
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Gjør de det? Det står vel ingenting i Norges lover om at en ikke kan bråke på helligdager?

Eh, har du hørt om helligdagsfredloven kanskje?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:34   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Gjør de det? Det står vel ingenting i Norges lover om at en ikke kan bråke på offentlige fridager?

§ 1. Lovens formål
For å verne om det gudstjenestelige liv og den alminnelige fred på helligdager og for å gi høytiden ro og verdighet, skal det være helligdagsfred i samsvar med reglene i denne lov.

...

På helligdag fra klokka 00 til klokka 24 samt påske-, pinse- og julaften etter klokka 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.
Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:35   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Eh, har du hørt om helligdagsfredloven kanskje?

Nei, men det har tydeligvis du. Så hva er straffen for å bråke? Fengsel? Bot?

Men har du hørt at 1. mai ikke er helligdag, men offentlig fridag?


Jeg går ut i fra at du betaler din skatt med stor glede, i og med at du synes bråk på første mai er en politisak. Ikke minst siden politiet får 133% overtid på denne dagen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:37   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

§ 1. Lovens formål
For å verne om det gudstjenestelige liv og den alminnelige fred på helligdager og for å gi høytiden ro og verdighet, skal det være helligdagsfred i samsvar med reglene i denne lov.

...

På helligdag fra klokka 00 til klokka 24 samt påske-, pinse- og julaften etter klokka 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.
Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet.

Så kan man jo spørre seg: Hva er utilbørlig larm?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:37   #26
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

§ 1. Lovens formål
For å verne om det gudstjenestelige liv og den alminnelige fred på helligdager og for å gi høytiden ro og verdighet, skal det være helligdagsfred i samsvar med reglene i denne lov.

...

På helligdag fra klokka 00 til klokka 24 samt påske-, pinse- og julaften etter klokka 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.
Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet.

Takk.
( Jeg visste om denne loven når det gjaldt kristne høytider, men altså ikke at det gjaldt på en offentlig fridag. Noe jeg tror den ikke gjør.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:37   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei, men det har tydeligvis du. Så hva er straffen for å bråke? Fengsel? Bot?

ah, siden du spør :knegg.
§ 6. Straff
Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer §§ 3 til 5 i denne lov, eller bestemmelser gitt i medhold av disse paragrafene, straffes med bøter.
Medvirkning straffes på samme måte.


Medvirkning også. Jeg lurer på hva medvirkning til støy er
Neida, denne loven dekker også butikkstengt på helligdager f.eks, og hvilke arrangementer som ikke kan gjennomføres i kirketiden.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:38   #28
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei, men det har tydeligvis du. Så hva er straffen for å bråke? Fengsel? Bot?

Men har du hørt at 1. mai ikke er helligdag, men offentlig fridag?


Jeg går ut i fra at du betaler din skatt med stor glede, i og med at du synes bråk på første mai er en politisak. Ikke minst siden politiet får 133% overtid på denne dagen.

Nei, siden jeg har lest loven har jeg funnet ut at det ikke er helligdag i dag, så da skal jeg ikke ringe.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:39   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg visste om denne loven når det gjaldt kristne høytider, men altså ikke at det gjaldt på en offentlig fridag. Noe jeg tror den ikke gjør.

Siden jeg er i det hjelpsomme hjørnet (jeg synes også det er litt rart å bruke politiressurser på slikt framfor å gå bort og snakke med vedkommende selv. Spes når det ikke er helligdag, så loven ikke gjelder)

§ 2. Helligdager
Følgende dager er helligdag:
a) vanlige søndager,
b) nyttårsdag (1. januar),
c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag),
d) langfredag (siste fredag før første påskedag),
e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars),
f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag),
g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag),
h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag),
i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag),
j) første juledag (25. desember),
k) annen juledag (26. desember).

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:40   #30
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Nei, siden jeg har lest loven har jeg funnet ut at det ikke er helligdag i dag, så da skal jeg ikke ringe.

Har du virkelig vurdert å ringe politiet?

Har du vurdert å gå ned og snakke med naboen?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:41   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

ah, siden du spør :knegg.
§ 6. Straff
Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer §§ 3 til 5 i denne lov, eller bestemmelser gitt i medhold av disse paragrafene, straffes med bøter.
Medvirkning straffes på samme måte.

Medvirkning også. Jeg lurer på hva medvirkning til støy er
Neida, denne loven dekker også butikkstengt på helligdager f.eks, og hvilke arrangementer som ikke kan gjennomføres i kirketiden.


Medvirkning til støy er jo selvsagt dersom du står ved siden av den som støyer og applauderer.


Ellers så tenker jeg at det tull og tøys å ringe politiet i en slik anledning, om man blir veldig plaget så får man jo heller snakke med naboen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:43   #32
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Vi ringte faktisk politiet i pinsa i fjor. En gjøk nedi strøket her bråket så vanvittig med digre anleggsmaskiner på kvelden at vi ikke kunne høre hva barna sa da vi skulle grille på platningen.
Han som svarte telefonen fniste litt og sa at han skjønte problemet, for det var jo nesten umulig å høre hva mannen min sa. Han svarte at de skulle rykke ut hvis de fikk kapasitet til det, noe de sikkert ikke gjorde.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:44   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Jeg trodde også dette var tull. Ringe til politiet fordi noen snekrer i en garasje?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:47   #34
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Jeg vil gå så langt og si at det er ren idioti å ringe politiet før man selv har snakket med naboen og bedt ham avslutte den støyende aktiviteten sin, og det selv om det hadde vært helligdag i dag.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:49   #35
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Siden jeg er i det hjelpsomme hjørnet (jeg synes også det er litt rart å bruke politiressurser på slikt framfor å gå bort og snakke med vedkommende selv. Spes når det ikke er helligdag, så loven ikke gjelder)

§ 2. Helligdager
Følgende dager er helligdag:
a) vanlige søndager,
b) nyttårsdag (1. januar),
c) skjærtorsdag (siste torsdag før første påskedag),
d) langfredag (siste fredag før første påskedag),
e) første påskedag (første søndag etter første fullmåne som inntreffer på eller etter 21. mars),
f) annen påskedag (første mandag etter første påskedag),
g) Kristi Himmelfartsdag (sjette torsdag etter første påskedag),
h) første pinsedag (sjuende søndag etter første påskedag),
i) annen pinsedag (første mandag etter første pinsedag),
j) første juledag (25. desember),
k) annen juledag (26. desember).

Vi får et dilemma i år, når Kristi himmelfart og 17. mai faller på samme dag. Det er jo himla mye bråk på 17. mai, så hvordan skal vi få overholdt helligdagsfreden?

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:52   #36
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Det er slett ikke alle som tenker over at det plager noen heller
Jeg er oppvokst med at man henger ikke ut klær eller støyer i hagen på en søndag, og man går ikke på besøk eller ut på aktiviteter (kino, disco, etc) 1. juledag og 1. påskedag. Men veldig mange er jo ikke det, såvidt jeg har forstått - og da mener jeg ikke bare på FP. Kan jo være det er ren og skjer ubetenksomhet/uvitenhet også, ift helligdager altså Da vil jo en pen henvendelse fra en nabo være mye bedre enn politiet på døra.

(min terskel for støy bortimot ikke-eksisterende siden jeg er oppvokst under flyplasser slik at alle samtaler - selv innendørs - måtte pauses når det landet eller tok av fly, og man våknet gjerne til første gørrtidlige charterflyet i helgene. Så den ikke-bråke-på-søndager-greia var jo litt bortkastet, men ble allikevel overholdt)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:52   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Takk for en god latter, HI.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:53   #38
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Vi får et dilemma i år, når Kristi himmelfart og 17. mai faller på samme dag. Det er jo himla mye bråk på 17. mai, så hvordan skal vi få overholdt helligdagsfreden?

De har tenkt på alt

På helligdag mellom kl 06 og kl 13 er det ikke tillatt å arrangere eller holde offentlige tilstelninger eller forestillinger, sportskonkurranser og sportsstevner.
Forbudet i første ledd skal ikke være til hinder for:
1. Arrangementer i regi av tros- og livssynssamfunn.
2. Utstillinger av kunstnerisk, vitenskapelig eller opplysende art.
3. Sportsarrangementer som ikke er beregnet på å samle tilskuere eller som er så tidkrevende at det er nødvendig å starte før kl 13. Regelen her gjelder ikke motorrace på bane, flygestevner, travløp, galoppløp, veddeløp og profesjonelle sportskonkurranser og sportsstevner.
4. Arrangementer på 1. og 17. mai

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:55   #39
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Det er nesten slik at jeg også tror dette må være tull. Uansett, jeg håper ikke politiet gjør noe med det faktum at noen snekrer i sin egen garasje på 1. mai.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 13:55   #40
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjør politiet noe med snekring i en garasje i dag?

Filler'n, m^2, jeg som tenkte jeg skulle ringe politiet og få dem til å stoppe alt bråket på himmelspretten...

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no