Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rengjøring av sisalteppe

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-12, 20:08   #1
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Rengjøring av sisalteppe

Hvordan kan jeg rengjøre sisalteppet selv? Vi har et slikt og det bærer tydelig preg av å være et lyst element i et hus med småbarn og bikkje. Kan jeg spyle det? Svamp og såpevann? Tips, takk!

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 20:44   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøring av sisalteppe

Jeg hadde sikkert sprayet på med noe rengjøringsmiddel, og så spylt det, og hengt det til tørk i sola.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:47   #3
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Rengjøring av sisalteppe

Det jeg også tenkte.
Det står at det ikke tåler vann særlig godt. Men hey, enten blir det bra når vi vasker det, eller så går det til h*lvete. Ved sistnevnte alternativ må teppet kastes, men jeg vil uansett ikke ha det på stuegulvet slik det ser ut nå.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:23   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøring av sisalteppe

Jeg hadde maken. Klarte ikke å rengjøre det, så det havnet på fyllinga. Etter det har jeg foretrukket syntetiske tepper.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 00:16   #5
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøring av sisalteppe

Vi spylte vårt med hageslangen, gnudde litt vaskemiddel inn med en skurekost, så spylte vi det rent og hang det til tørk. Isi pisi!

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 00:45   #6
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Rengjøring av sisalteppe

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg hadde maken. Klarte ikke å rengjøre det, så det havnet på fyllinga. Etter det har jeg foretrukket syntetiske tepper.

Nei, lyst sisalteppe blir det ikke her flere ganger, i alle fall ikke før hunden har vandret og ungene har blitt voksne.

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Vi spylte vårt med hageslangen, gnudde litt vaskemiddel inn med en skurekost, så spylte vi det rent og hang det til tørk. Isi pisi!

Verdt et forsøk. Thanks!

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no