Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjort i hagen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-12, 22:50   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.


Og bittelitt på siden: Bambi er et dådyr, ikke et rådyr (som er de dyrene folk får på besøk i hagene sine).

Bambi er dårdyr ja. Men dårdyr lever ikke i Norge.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 22:52   #42
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjort i hagen

Denne tråden fikk meg til å tenke på "sjokket" hver gang jeg kjører bil fra øst til vest og den sindig labbende elgen på et eller annet tidspunkt byttes ut med den spreke hjorten, som ser ut som den kan hoppe rett ut i veien når som helst!

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 22:52   #43
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

Du kan jo bare begynne litt forsiktig og se. Plant ut et lite uvalg i år så får dere sett om hjorten liker det og hvis alt får stå urørt hele sommeren kan dere vel regne med at det er trygt å utvide.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:00   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Du kan jo bare begynne litt forsiktig og se. Plant ut et lite uvalg i år så får dere sett om hjorten liker det og hvis alt får stå urørt hele sommeren kan dere vel regne med at det er trygt å utvide.

Ja, det får bli noe sånt.

Det blir uansett noe begrenset i år siden vi flytter i slutten av mai, jeg kan ikke ha enorme mengder planter på flyttelasset, har sådd mindre enn jeg hadde lyst til, og det blir litt sent å direkteså en del ting. Og jeg kommer til å begrense en del av det jeg hadde planer om, se litt hvordan det går.

Håper jeg overdramstistiserer, og kan komme tilbake og rapportere at det ikke var problematisk, bare koselig å se dem mens vi spiser frokost. Jg håper virkelig det.

Men jeg tror nok der er en og annen utfordring.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:11   #45
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

To rådyr på besøk hos oss.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 23:47   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

Jeg har hatt kjøkkenhage i mange år. Og hjort i hagen. Null problem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 00:40   #47
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Denne tråden fikk meg til å tenke på "sjokket" hver gang jeg kjører bil fra øst til vest og den sindig labbende elgen på et eller annet tidspunkt byttes ut med den spreke hjorten, som ser ut som den kan hoppe rett ut i veien når som helst!

Hovudproblemet med hjorten er at den faktisk kjem hoppande ut i vegen kortid som helst.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 07:57   #48
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Hovudproblemet med hjorten er at den faktisk kjem hoppande ut i vegen kortid som helst.

Ja, jeg vet det, men det er bare det at elgen ser så veldig fredelig og luntende ut på skiltet. Den kan komme rimelig brått på, den også, og det er ikke gøy å kræsje med en elg på et halvt tonn
Det er nok ikke noe særlig å kræsje med en hjort heller, men den veier ganske mye mindre enn elgen. På skiltene ser hjorten mest "skremmende" ut

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:15   #49
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Har lest at hvis du gjødsler med blodmel, så skal det visstnok holde hjort og rådyr unna. Kanskje verdt å forsøke i beddene?

I tillegg finnes Revira som virker i flere måneder. Blodmel må man fylle på med hele tiden. Jeg bruker begge deler i år, i tillegg til hønsenetting.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Altså, tulipaner kan jeg ofre en og annen av, men ikke de jeg har brukt timesvis på å planlegge, så, vanne, prikle, passe på, binde opp, potte om og stelle med fra et lite frø til en to meter lang plante.

Nemlig! Derfor anstrenger jeg meg litt nå.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:19   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

Vi har hatt rådyr, hare, elg og rev i vår hage, men har fått beholde både tulipaner og annet snadder.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 08:20   #51
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

Og dersom du vil være litt føre var når det gjelder for eksempel løkvekstene; legg ut litt appelsinskall. Ikke særlig pent, men veldig effektivt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:10   #52
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjort i hagen

Jeg er mere skeptisk til elgen(e) vi bruker å ha i hagen en de 2 hjortene som har trødd her litte gran i høst. De spiste bare ugresset vårt
Men så har vi verken tomater eller jordbær i hagen så for meg spiller det ingen trille der. Blomster kan de og få lov å spise. Har og hare i hagen ,mest vintertid .Men er ganske så koselig å se dyr i hagen , har aldri villet bytte bort det med noe som helst.

Venninne av meg litt lengre bort her de har røyskatt og rev i hagen i tillegg til elgen. Men ikke hjort og de er sjalu på oss

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:33   #53
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Vi har hatt rådyr, hare, elg og rev i vår hage,

Jeg har en rev bak øret.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:54   #54
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har en rev bak øret.

Og blomkålører, ja? Ikke glem appelsinskallet!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:55   #55
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og blomkålører, ja? Ikke glem appelsinskallet!

Ikke rart folk stirrer.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no