Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male senga?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-06, 14:50   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Male senga?

Jeg var på loppemarked i helga, og falt pladask for en vokse-seng fra 50-tallet. Har ikke fått tatt noe bilde av den ennå, men den ser omtrent ut som denne her:


Den er hvitmalt, med noen små, sjablonmalte biler, båter, fly og tog i gavel og på sidene. Malingen er ganske fin, har bare flasset av litt et par steder. Jeg er nå veldig i tvil om jeg skal male senga, eller beholde den som den er. Noen synspunkter?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 14:56   #2
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male senga?

Hvis du er i tvil, så ville jeg beholde den som den er foreløpig. Mal den heller om en stund.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 14:59   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male senga?

Ååhh så heldige dere er som har fått tak i en slik seng!!
Hvis malingen og sjablongene er fine, ville jeg beholdt den slik dersom en gutt skulle bruke den
Ellers ville jeg malt den hvit tror jeg

Lykke til og sett inn bilder da

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 15:20   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male senga?

Jeg har en slik. Hadde to før, men ga bort den ene. Den jeg har igjen skal males hvit når babyen kommer nå, men så hadde den en stygg girogrønn farge fra før. Malingen er litt avgnagd også, så derfor er det vel sunnest å fikse på den. Vet bare ikke om senga skal bli helt hvit, eller nestenhvit.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 15:34   #5
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male senga?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Ååhh så heldige dere er som har fått tak i en slik seng!!
Hvis malingen og sjablongene er fine, ville jeg beholdt den slik dersom en gutt skulle bruke den
Ellers ville jeg malt den hvit tror jeg

Lykke til og sett inn bilder da

Malingen er i og for seg fin, og sjablongene er bra. Den eneste gode grunnen jeg kan finne for å male den på nytt, er at vi da vil få dekket over de enkelte stedene hvor malingen ser litt sliten ut, vi får pusset den litt glattere, og den vil kanskje "føles renere" (om noen skjønner meg der). Men så er det jo masse sjarm i den slik den er nå da.

Bilder følger selvsagt etterhvert.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 15:36   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male senga?

Hvis du greier å få tak i samme farge som senga, kan du jo flikke på de plassene som er mest slitt.
Venter spent på bilder.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 05:52   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male senga?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Den eneste gode grunnen jeg kan finne for å male den på nytt, er at vi da vil få dekket over de enkelte stedene hvor malingen ser litt sliten ut, vi får pusset den litt glattere, og den vil kanskje "føles renere".

Jeg ville bare bevart det litt "slitte preget" jeg! Kanskje til og med brukt sandpapir og slipt ned der hvor det vil bli naturlig slitt etter hvert, og vips så har du en shabby chic- seng!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 08:24   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male senga?

Hadde en sånn seng til junior.

Den pusset vi helt ned og malte men den var ordentlig slitt så den måtte pusses opp.

Hvis den er så fin og du er i tvil så vent og puss den evt opp senere.

Ønsker deg lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:24   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male senga?

Jeg har også en slik seng i garasjen som skal males. Fikk en av en kollega og er strålende fornøyd. Mistemann vil gjerne ha den i LILLA men tror jeg skal ta en liten kamp på å få den hvit...

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no