Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-12, 19:16   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Vi la ny terrasse på fremsiden av huset i fjor. Den skulle behandles på et eller annet vis i år, men vel; vær og andre prosjekter har stått i veien og nå skal det regne de neste ti dagene. Jeg innser at det nok må vente til neste år. Er det fullstendig krise, eller kan det gå greit? Det blir det første vi gjør når vårsola har tørket treverket i 2013. :lover dyrt og hellig:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:21   #2
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Aner ikke, men her må vi også utsette årets sårt tiltrengte behandling om vi vil eller ikke pga manglende sommer.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:24   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Litt av problemet er at vi ikke blir enig om hva den skal behandles med. Noen sier beis er vanskelig å få pent - eventuelt blir skittent. Og olje må vel gjøres hvert år?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:25   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Hahaha, jeg har ikke oversikt men vår har stått ubehandlet i årevis. Den skulle beises i år og Mannen blåste over med høytrykksspyler og terrassevask. Den fikk ny farge. Jeg vet enda ikke om den blir beiset i år. Det kommer an på vær og vind. Men jeg kan vel - med egenerfaring - love deg at det går nok helt fint å vente til 2013.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:26   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Åh D'arcy det var akkurat det jeg ville høre. En av naboene satte nemlig opp et m-e-g-e-t bekymret ansikt da vi sa det nok måtte vente til neste år.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:28   #6
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Naboen her har aldri behandlet sin terrasse i de snart 30 årene han har bodd der, han sverger til grønnsåpevask et par-tre ganger i sesongen. Jeg synes terrassen ser overraskende fin ut tross alt og vil tro at et år eller to ikke er krise.

Ellers kan jeg jo opplyse om at 16 timers opphold etter oljing også funker, selv om det står anbefalt 24 timer. :tok en råsjans tidligere i sommer:

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:30   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Primrose; er det lerk eller? Vi har verandagulv i lerk, og det er så utrolig deilig at vi ikke trenger gjøre noe med det. Jeg vurderer sterkt å ha lerk når vi skal bygge ny terrasse på baksiden av huset neste år.

Dere oljet? Hvorfor valgte dere det fremfor beis?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:34   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Naboen her har aldri behandlet sin terrasse i de snart 30 årene han har bodd der, han sverger til grønnsåpevask et par-tre ganger i sesongen. Jeg synes terrassen ser overraskende fin ut tross alt og vil tro at et år eller to ikke er krise.
:

Etter i årevis og ha behandlet sine terrasser så har mamma gitt opp. Det å vente på bra nok vær her vi bor tærer på tålmodigheten. De ser utrolig bra ut.
Vi beiset sist for 3 år siden og skulle beise igjen i fjor. Det var så mye rart vær at vi utsatte det til i år. Men været denne sommeren har jo vært ekstra ille. Nå har vi bestemt oss for å la være med sånt tull. Vi har kun behandlet terrasen på inngangspartiet.
Synes det ser bra ut jeg og treverket begynner å få sin naturlige farge.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 19:35   #9
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ubehandlet terrasse enda en vinter - er det krise?

Lerk?

De som bodde her før oss hadde olja så da fortsatte vi bare med det. Beising gir vel ofte litt farge? Jeg er ikke fremmed for at vi beiser ved neste korsvei, men jeg synes oljing ble overraskende fint. Kjøpte forøvrig dyr og fancy olje som visstnok skal holde et par år.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no