Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 21:51   #81
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Har ikke noe spes forhold til Sabeltann, ingen av mine gutter har vært interessert heller...
Her har det gått i Byggmester Bob og Brannmann Sam

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:52   #82
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.889
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

«Mamma, de som synger ‘Oro jaska beana’, DE er flinke, de!»
«Ja, det synes jeg også.»
«Ja, for de har klart å lage en sang som voksne også liker!»

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:53   #83
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.889
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg forbeholder meg likevel retten til å svare ærlig på spørsmål om jeg liker arvingenes favoritter, altså.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:59   #84
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg tror kanskje uenigheten vår bunner i at det nok er viktigere for deg at dine barn ender opp med en "akseptabel" musikksmak enn det er for meg. For meg er det nokså likegyldig hvilken musikksmak barna mine får, mens jeg har andre ting som er viktigere. Jeg synes det er fint og bra om de finner glede i musikk - punktum.

Jeg tror også at vi er opptatt av dette på forskjellig vis fordi vi synes ulike ting er viktige, ja. Og jeg vil understreke at jeg ikke er opptatt av at de skal like musikk jeg "aksepterer", men at jeg håper de får et forhold til kvalitet.

På den annen side, jeg håper barna mine liker å trene og holde seg i form, men jeg gir beng i om de noensinne ser Marka nord for Sognsvann. Det er overhodet ikke viktig for meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:01   #85
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg forbeholder meg likevel retten til å svare ærlig på spørsmål om jeg liker arvingenes favoritter, altså.

For min del handler det ikke om å like eller ikke like.
Mer det å vise respekt for den yngre gardes valg og akseptere at de også kan fenges av saker som ikke er i vår gate.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:02   #86
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.889
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Er det respektløst å si til arvingen at man ikke liker Celine? Om hun spør?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:05   #87
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

:gufs:
Satan (som nevøen vår sa i noen år) er ikke særlig velkommen i vårt hus.
Har en bok, som forøvrig er ekstremt dårlig. Hun har også fått en blad en gang som var enda dårligere.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:05   #88
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Er det respektløst å si til arvingen at man ikke liker Celine? Om hun spør?

Nei?
Har jeg sagt det?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:05   #89
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

«Mamma, de som synger ‘Oro jaska beana’, DE er flinke, de!»
«Ja, det synes jeg også.»
«Ja, for de har klart å lage en sang som voksne også liker!»



Godt sagt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:09   #90
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.889
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg var ikke helt sikker på hva du sa, Zoë, så jeg måtte bare sjekke.

Her i huset er vi alltid veldig klare på at det er fullt mulig og til og med ønskelig å like forskjellige ting, men det blir ikke noen juging, altså.

(«– You'd probably lie cheerfully about anything, except …
– Oh, anything. Except saying that someone’s beastly book is good when it isn’t.»
Dorothy Sayers fritt etter minnet.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:12   #91
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Her i huset er vi alltid veldig klare på at det er fullt mulig og til og med ønskelig å like forskjellige ting, men det blir ikke noen juging, altså.

Helt på linje med deg der. Man skal for guds skyld ikke utslette egen personlighet! Poenget var snarere at man skal heller ikke radere bort barnets frihet til egne preferanser.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:18   #92
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Her i huset har ikke Kaptein Sabeltann fenga. Vi har aldri hatt Sabeltanneffekter i hus. Det har av og til blitt sendt Sabeltann på TV, men de har ikke orka å sett mer enn noen få minutter. Som fireåring fikk hifigutten cd med Sabeltann, den ble gitt bort til faren før han i det hele tatt hørte på han. Sabeltann er kjedelig

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:21   #93
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.889
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg tror at om foreldrene har et lidenskapelig forhold til og sterke meninger om et eller annet, så er det helt fåfengt å luske diplomatisk rundt grøten. Ungene vil plukke det opp åkke som. Er det å radere ut ungenes frihet til egne valg? Tja. De fleste normale unger vil gjøre opprør mot det som tenåringer uansett.

:musikerdatter:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:22   #94
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg må innrømme at så lenge mine barn bor her setter jeg stor pris på at de ikke liker samme musikk som meg, av den enkle grunn at de har en tendens til å spille samme melodi en uke i strekk. Like så greit at vi liker forskjellige ting.
Kaptein Sabeltann er for barn, og fungerer godt for mange barn. De fleste vokser i fra ham. Forøvrig syns jeg det er veldig lite tilbud til barn både når det gjelder musikk, kino og teater. Som student skulle jeg vurdere en barneteaterforestilling. Det ble ikke lett. Eneste forestillingen som var å oppdrive var et eller annet med hvem har bæsjet på hodet mitt. Lille Muldvarp om jeg ikke husker feil, og selvsagt var alle billettene solgt, til barn.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:29   #95
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Njah, forskjellen er vel at jeg ikke har noe problem med at gutta mine vet hva jeg synes er bra og ikke. Om de begynner å lese Sagaen om Isfolket kommer jeg helt sikkert til å si hva jeg synes. Hvis de spør. (Bortsett fra at jeg ikke har lest den selv, og da ikke vet hva jeg uttaler meg om. Big difference.)

Apropos U2, du vet hva som er greia, jo mer moving lights, jo mindre talent.

Jeg har faktisk lest den første boka i voksen alder. Og makan til søppel skal du lete lenge etter, spør du meg alle Isfolketfans... Jeg kommer selvsagt til å komme med anbefalinger i en annen retning, selv om jeg ikke disser bøkene direkte. Leselyst skal man ikke kimse av, og det er mange som har begynt der og som har "avansert" etterhvert.

Nevnte jeg at jeg liker U2? Og blir imponert over The Blacksheeps (ja, ikke navnevalget, dah...)? Jeg som er vokst opp med Grieg, Peter og Ulven, Beatles, Knutsen og Ludvigsen, Hakkebakkeskogen og Alf Prøysen. Se hvordan det gikk, liksom...

Foreldre kan påvirke inntil et visst punkt. Så er det opp til hver enkelt. Tenker jeg.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:31   #96
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg er riktignok ikke i målgruppen, men Sabeltann skadelig? Det har aldri falt meg inn.

Jeg synes "Jul i Svingen" er skadelig for barn, så man vurderer sånt noe forskjellig, ja.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:33   #97
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes "Jul i Svingen" er skadelig for barn, så man vurderer sånt noe forskjellig, ja.

Det fenget da heller ikke mine barn. Men jeg synes det var ganske morsomt.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:36   #98
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er riktignok ikke i målgruppen, men Sabeltann skadelig? Det har aldri falt meg inn.

Jeg synes "Jul i Svingen" er skadelig for barn, så man vurderer sånt noe forskjellig, ja.

OK. Du klarte å få meg til å spørre. Hvorfor er Jul i Svingen skadelig?

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:40   #99
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jul i Svingen er ikke skadelig for mine barn, tvert i mot syns jeg det er mye å lære der. Selv om noen kjefter og er sure av og til, og alt ikke bare er idyll.
Jeg tror ikke de har tatt skade av Sabeltann heller, men jeg kan nok ha fått lettere skader tror jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:44   #100
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Det fenget da heller ikke mine barn. Men jeg synes det var ganske morsomt.

For meg handler det ikke om hva som fenger meg. Jeg blir helt sprø av tegnefilmer, liker det virkelig ikke, men så er jeg ikke i målgruppen heller. Jeg sier aldri direkte til barnet hva jeg synes om det som snurrer over skjermen med mindre hun spør. Jeg kutter ut det jeg anser som skadelig ved et enkelt kanalbytte. Vi ser f.eks. ikke Cartoon Network (dag og kveld) da jeg opplever tegneseriene som svært voldelige og med mye unødvendig språk. Jeg må ikke kontrollere hver eneste tegnefilm for å finne ut om det er noe for henne, altså, man opparbeider seg en rimelig grei kjennskap til Disney og Playhouse etterhvert, så tegnefilmer derfra er rimelig "safe". Hannah Montana og High School Musical er nok beregnet på eldre barn, og ettersom min mangler den helt store kritiske sansen, venter vi med sånt. (Forhåpentligvis kommer den tiden aldri, vi får vente og se om jeg har overført noe vettugt til ungen.)

Jul i Svingen var helt forferdelig. Vi måtte skifte kanal til slutt. Jeg har aldri opplevd makan til dårlig språk, krangling, lyging og drittslenging. Den skildrer helt sikkert den virkelige verden bedre enn f.eks. Små Einsteins og Donald Duck, men det gjør da nyhetene også, det betyr ikke at tiden er inne for sånt ennå.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no