Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken olje steker du i?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-07, 23:41   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.152
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje steker du i?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Jeg steker forøvrig det aller meste av stekemat og middager ellers i komfyren (fiskeretter, kylling, potetretter, karbonader, hambis,...). Enten på rist eller i form. Da sparer jeg både stekefettet pluss at det lager seg selv. :makelig anlagt:



Her også. Å steke i fett i panne er virkelig å kombinere det usunne med det strevsomme!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 23:46   #42
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken olje steker du i?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



Her også. Å steke i fett i panne er virkelig å kombinere det usunne med det strevsomme!


  Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:51   #43
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken olje steker du i?

Bruker smør.
Sluttet med olje da det plutselig gikk rundt for meg hvilke oljer som var bra til hva.
Flere oljer er jo farlig om de blir varmet, eller?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 08:55   #44
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Hvilken olje steker du i?

Steker kun i rapsolje, det er den som tåler høyest tempratur. ellers bruker jeg meierismør mest da...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 08:58   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje steker du i?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Rapsolje eller kokosfett. Bruker også smør. Kommer ann på hva jeg steker og hvar jeg har lyst på. Da mener jeg smør, ikke margarin. Hvorfor bruker folk egentlig margarin?

Fordi de desverre tror det er sunt, og at smør er djevelen selv.
Heldigvis begynner flere ernæringsfolk å anbefale meierismør fremfor noe annet nå, så nylig at hun svenske i "Du er hva du spiser" anbefalte det. Så det går rette veien.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:43   #46
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken olje steker du i?

Kokosfett? Mye bedre å bruke det asså? Evt. meierismør?

Kjøpte forresten "Brimi smør" her. Det er vel kanskje greit?
Merker at jeg har lite peiling på smør.

( :redigert: Brimi smøret er lettsaltet meierismør. )

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:47   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje steker du i?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Kokosfett? Mye bedre å bruke det asså? Evt. meierismør?

Kjøpte forresten "Brimi smør" her. Det er vel kanskje greit?
Merker at jeg har lite peiling på smør.

( :redigert: Brimi smøret er lettsaltet meierismør. )


Mettet fett tåler mye bedre oppvarming enn umettet fett, derfor er altså kokosfett og meierismør (evt. ghee) best til steking.

Brimi-smøret høres snadder ut, har ikke prøvd det enda. Jeg elsker Kviteseid-smøret, det er fantastisk! Helt knallgult på farge og DEN nydelige smaken. Jeg er en smørelsker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no