Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Har du behov for 7-seter?
Jeg har to barn og trenger 7-seter 5 5,38%
Jeg har to barn og trenger ikke 7-seter 56 60,22%
Jeg har flere enn to barn og trenger 7-seter 19 20,43%
Jeg har flere enn to barn og trenger ikke 7-seter 13 13,98%
Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 19:43   #1
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Vi klarer ikke å bestemme oss for om vi trenger 7-seter eller vanlig 5-seter.
Vi har pr.tiden en 7-seter, men den brukes ikke veldig ofte som det(kanskje 4-5 ganger på to år).

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:45   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.655
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Jeg har hatt to barn i tre år og synes ikke vi har trengt det. Vi har en Opel astra stv og en Toyota yaris.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:48   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Vi har sjuseter. Eller 5+2-seter. Vi har tre barn. Vi trenger det ikke, men det er kjekt en gang i mellom. Sjuseter er ikke et krav når vi leter bil, grunnen til at vi endte med den vi har er behovet for tre barneseter i bredden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:14   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Vi har to barn, og har overhodet ikke bruk for 7-seter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:15   #5
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Me har to barn, og har aldri hatt behov for 7- seter. No vurderer me riktignok å kjøpa stor bil à la Caravelle, men da er fordi me muligens skal ha hund. Da blir kun 5 seter i den og.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:23   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

"Bare" to barn?



To barn, syvseter, totalt unødvendig, men setene kan felles ned og vi har trengt bagasjeplassen. Ofte.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:31   #7
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

"Bare" to barn?



To barn, syvseter, totalt unødvendig, men setene kan felles ned og vi har trengt bagasjeplassen. Ofte.

Haha, ja, det trenger ikke være "bare"

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:42   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Jeg har to barn, jeg har ikke 7-seter, og kan med hånda på hjertet si at jeg har aldri noensinne følt behovet.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:44   #9
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.345
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Vi har tre barn, og jeg krysset av for at vi trenger 7 seter, men det er vel ikke helt sant. Trenger og trenger tenker jeg. Men, det er utrolig kjekt å kunne ha med en ekstra unge, evnt. svigermor, så vi er veldig glade i vår 7 seter, og kommer nok til å kjøpe det igjen.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:47   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.878
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Vi trenger helt klart ikke en 7-seter, hva skal jeg med det? Jeg ser heller frem til å få meg en mindre bil som ikke må kjøpes for å ha plass til vogn og sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:47   #11
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Nei.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:48   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Vi klarer ikke å bestemme oss for om vi trenger 7-seter eller vanlig 5-seter.
Vi har pr.tiden en 7-seter, men den brukes ikke veldig ofte som det(kanskje 4-5 ganger på to år).

Hvor gamle er barna?

Er kjekt med ekstra plass når noen venner skal være med. For vår del er det også familie som kommer på besøk og da praktisk. Det er ikke så mange gangene i året de er i bruk, men praktisk når det trengs....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:57   #13
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvor gamle er barna?

Er kjekt med ekstra plass når noen venner skal være med. For vår del er det også familie som kommer på besøk og da praktisk. Det er ikke så mange gangene i året de er i bruk, men praktisk når det trengs....

Barna er 4 og 7 år. Alle i vår familie bor i byen, sjeldent noen kommer på besøk og trenger skyss.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:59   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Klart det er veldig greit å kunne ta med en ekstra, men jeg planlegger ikke bil ut fra å kjøre rundt på andres unger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:02   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.016
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Jeg startet nylig en annen 7-setertråd.

Vi her "bare" to barn og vurderer å kjøpe oss 7-seter. Vi har familie som ikke har bil som vi tidvis har lyst til å ha med oss. I till er det veldig praktisk i forhold til venner av barna.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:05   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Jeg har bare to barn, og ønsker meg 7-seter.

Med fem seter så er bilen så godt som full bare med vår familie. Enten kan bare en av jentene ha med en venn, eller så må jeg sette igjen mannen. Jeg kunne godt tenke meg å kunne få flere i bilen ved behov, så jeg ønsker meg 7-seter, men kommer nok ikke til å prioritere det.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:06   #17
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Selvsagt ikke.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:10   #18
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg startet nylig en annen 7-setertråd.

Vi her "bare" to barn og vurderer å kjøpe oss 7-seter. Vi har familie som ikke har bil som vi tidvis har lyst til å ha med oss. I till er det veldig praktisk i forhold til venner av barna.

Ja, jeg leste tråden din, og jeg tenkte det var spennende å se hvor mange med to barn som virkelig trenger/behøver 7-seter.

Jeg tror vi vil klare oss helt fint med 5-seter, men det er selvsagt fint å kunne ha plass til flere enn bare vår lille famlile. For vår del vil vel behovet først vise seg om begge barna vil ha med seg en venn hver på tur osv.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:19   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Vi har tre barn, men eldste er så gammel at han kjører og har egen bil(men han har vært med på bilturer) og vi trenger ingen 7-seter. Skal vi ha med venner må vi ordne oss på annet vis.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:34   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.595
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med bare to barn, trenger man 7-seter?

Vi venter barn nummer to, og ønsker å klare oss med den avensisen vi har.

Vi trenger slett ikke 7 seter, men vi kunne trenge mer bagasjeplass enn avensis med takboks gir. Vi har nemlig (uplanlagt) fått hund i sommer, og med all familie 37/42 mil unna blir det noen langturer... bilen er allerede full til slike med ett barn (med vogn) uten hund, så to barn og hund... den gleder jeg meg ikke til. Men jeg liker bilen vår (og vi har bare hatt den i to år, den er en 2008-modell (var 3mnd når vi kjøpte den) og lysten på å bytte den ut er ikke så stor. Større takboks... eller hengerfeste...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no