Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fortell meg om enkle blomster!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-09, 16:35   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om enkle blomster!

Og ikke si Flittige Lise, for den synes jeg er knallvanskelig å få til, den slipper knoppene sine hele tiden.

Jeg har fått denne av svigermor:

Den får jeg til, men jeg aner ikke hva slags blomst det er. Den kan henge med hodet, så får den vann og reiser seg igjen og er like fornøyd, - og så har jeg funnet ut at den ønsker vann morgen og kveld, da belønner den meg med masse fine rosa blomster og nye knopper!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 15-07-09 kl 16:58.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 17:57   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

... og der fikk jeg vite at den heter flittig Lise den blomsten her også. og

Men de er jo så forskjellige?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 18:27   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Jeg får ikke til annet en Zamioculcas og andre sukkulenter. Dessverre.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 18:42   #4
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

De eneste jeg er sånn noenlunde venner med er Orkidéer. Tror de liker å bli mishandlet. Jeg får normalt sett ikke til kaktuser engang.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 18:51   #5
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Det er vel strengt tatt ikke en blomst, men Svigermors tunge trives og vokser så det suser her hjemme i allefall. Den trenger ikke stort.



Sitat:

Svigermors tunge
(Sanseviera trifasciata)

Også kalt bajonettplante. Klarer seg utrolig bra i skygge, skades bare av overvanning.

Lys: Ingen spesielle krav.
Vann: Vannes sparsomt.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:11   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

STPAUL.jpg

St. Paulia -Denne overlever alt, tror jeg. Jeg bruker å sette de på loftet uten vanning mens stua er juledekorert, som takk kommer de med blomster en stund etter jeg har tatt dem ned og vannet dem.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:14   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Fredslilje. Umulig å ta liv av uten å bruke verktøy.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:24   #8
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Fredslilje. Umulig å ta liv av uten å bruke verktøy.

, ellers så synst jeg paraplyplanta(vet ikke hva den heter på blomsterspråket) og andre grønne planter er enkle å få til(jeg er ikke den med de grønneste fingra, men har masse grønt i stua mi fordi)

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:27   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Å gi blomster til meg er det samme som aktiv dødshjelp. Jeg har likevel klart å holde liv i orkideen min i to år.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:37   #10
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Fredslilje. Umulig å ta liv av uten å bruke verktøy.

Jeg har klart det.

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vedlegg 22680

St. Paulia -Denne overlever alt, tror jeg. Jeg bruker å sette de på loftet uten vanning mens stua er juledekorert, som takk kommer de med blomster en stund etter jeg har tatt dem ned og vannet dem.

Ja denne er vel hardfør, men tåler ikke vann på bladene. Bestemor pleier å berge min St. Paulia hver gang hun er på besøk. Den ser temmelig stusselig ut altså.

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Å gi blomster til meg er det samme som aktiv dødshjelp. Jeg har likevel klart å holde liv i orkideen min i to år.

Høres ut som vi er like flinke med blomster.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:38   #11
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Fredslilje. Umulig å ta liv av uten å bruke verktøy.

Jeg har klart det, tom uten verktøy

Eneste blomstene som overlever hos meg er orkideer....

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:57   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

pengetre.jpg
Pengetre er også en hardfør plante. Jeg må kappe min rett som det er.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 22:44   #13
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Fredslilje. Umulig å ta liv av uten å bruke verktøy.

Pffft... Det er er da enkelt. Been there, done that - flere ganger.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 22:45   #14
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vedlegg 22680

St. Paulia -Denne overlever alt, tror jeg. Jeg bruker å sette de på loftet uten vanning mens stua er juledekorert, som takk kommer de med blomster en stund etter jeg har tatt dem ned og vannet dem.

Disse har jeg også klart å ta knekken på flere av. Jeg egner med ikke til å ha blomster i hus.

Orkidéer holder - en stund...

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 23:12   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Jeg tenker ikke på grønne planter. Jeg ønsker meg blomstrende vakre blomster rundt meg!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 23:13   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg tenker ikke på grønne planter. Jeg ønsker meg blomstrende vakre blomster rundt meg!

Silkeblomster?

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 23:14   #17
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Men Orkidéer er jo blomstrende og vakre?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 23:15   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Silkeblomster?

Nei, nei, jeg vil ha liv rundt meg.

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Men Orkidéer er jo blomstrende og vakre?

Javisst. Det var gode forslag det. Jeg venter fortsatt på at de som slapp blomstene sine før jul skal prøve å komme med noe, men det ser ikke lyst ut.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 23:19   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

st. Paulia tåler det meste og kan læres opp til å få vann på bladene.
Orkideer tåler også mye og finnes i mange varianter.

Plantene tåler mye mye mer om du sår dem selv, svigermor var overrasket over hvor mye mishandling noen av fjorårets blomster tålte.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 23:22   #20
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om enkle blomster!

Det kan ta veldig lang tid før Orkidéene kommer med nye blomster altså. Den ene jeg har brukte godt over et år, hvis det ikke var to.
Tror det kanskje kan hjelpe å sette de kaldt og mørkt en periode, før du setter de fram i lyset igjen. Iallefall ifølge svigermor.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no