Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 16:19   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Er dette på salongbordet eller, hvor storte er det? Jeg tror jeg måtte stablet i høyden for og få plass til alt dette.

Klart man må stable i høyden! Noe annet ville jo være sløsing med plassen.

Jeg mener ellers bestemt at jeg la ut et bilde av salongbordet vårt en gang, for å demonstrere i en lignende diskusjon, men mulig det var i en blogg, jeg husker ikke. (Jeg skal ikke gjenta suksessen nå, for nå er det altfor ryddig her - jeg kunne jo gitt folk vrangforestillinger!)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:21   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Er dette på salongbordet eller, hvor storte er det? Jeg tror jeg måtte stablet i høyden for og få plass til alt dette.

Som sagt: bare amatører har rotet i ett lag. Tsk, tsk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:21   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Er dette på salongbordet eller, hvor storte er det? Jeg tror jeg måtte stablet i høyden for og få plass til alt dette.

Vi har stort bord.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:25   #44
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Eller så betyr det at det er viktigere for deg å soialisere deg med folk enn at de skal se at du ikke alltid har det ryddig. Der har du i alle fall meg.

Jeg gir vel blaffen i om folk ser at vi ikke alltid har det ryddig og rent. Det viktigste er da at vi har det så hyggelig at folk har lyst til å stikke innom.

Her har du meg også.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:26   #45
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Som sagt: bare amatører har rotet i ett lag. Tsk, tsk.

Da notere jeg meg det. Kan sable rote i høyde.

Men jeg er litt redd det hadde blitt stor rasfare, barn kan jo bli skadet. Noen jeg faktisk har erfart. Stablet mye oppå en komode og lillemor skulle ha tak i noe som lå underst, ergor mye falt ned over henne.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:27   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Vi har da ikke rotet i ett lag. Jeg måtte lette på noe for å sjekke hva som faktisk var her.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:27   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Stablet mye oppå en komode og lillemor skulle ha tak i noe som lå underst, ergor mye falt ned over henne.

Det kalles læring og er viktig for unger.

Moralen er: la alltid nederste laget i rotet ligge, hvis ikke blir det rot i rotet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:28   #48
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Slik det ser ut her nå er besøk noe som utløser stort stress. Det er på rydde sti stadiet.

På stuebordet er det
1 kopp
4 glass,
1 tom drikkeyoghurt
1 liten tallerken
1 liten plasytskål
1 ødelagt mus m diverse deler
1 serviettholder
1 telefon
4 fjernkontroller
2 kulepenner
1 petshopfigur
1 eske små skruhjern
1 cd
1 tidskrift (Magma)
1 kork ra en skruflaske....


og det løper nok ikke fra meg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:30   #49
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tro meg, jeg inviterer ikke naboer inn til kaffe om det ser sånn ut som det pleier å gjøre. Ergo inviterer jeg sjelden naboer inn til kaffe.

Samme her
Men kommer det folk ubedt, så får de finne seg en plass i rotet mens jeg finner noen rene kopper og rydder plass på salongbordet til dem

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:31   #50
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kalles læring og er viktig for unger.

Moralen er: la alltid nederste laget i rotet ligge, hvis ikke blir det rot i rotet.



På stuebordet her ligger:
Et par solbriller
To bøker
Ett blad
Lånepapirer
En regning
Filofaxen min
Dentinox
Negleklipper
En penn
To kopper
Tre fjernkontroller
En tallerken

Bor heldigvis i 4. etg og hadde fått nok fått skuffa unna noe mens folk var på besøk opp

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:33   #51
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Samme her
Men kommer det folk ubedt, så får de finne seg en plass i rotet mens jeg finner noen rene kopper og rydder plass på salongbordet til dem

Det blir for mye stress og slipper flok inn.

Man bør heller lære barna at når det ringer på, så betyr det at man leker " vi gjemmer oss og er veldig stille leken"

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:35   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Man bør heller lære barna at når det ringer på, så betyr det at man leker " vi gjemmer oss og er veldig stille leken"

Jeg kjenner helt seriøst at jeg prioriterer veldig forskjellig fra mange andre når det gjelder slikt. Gjemme seg for folk som vil på besøk?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:40   #53
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Gjemme seg for folk som vil på besøk?

Veldig rar tanke for meg også. Klart, det finnes folk jeg ikke er så kjempeglad i, men de aller fleste som kommer er det jo kjempestas med. Jeg liker å få besøk jeg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:41   #54
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg kjenner helt seriøst at jeg prioriterer veldig forskjellig fra mange andre når det gjelder slikt. Gjemme seg for folk som vil på besøk?

Det er jo ikke altid det er kult og ha besøk. Slike dager som når mor går med koseklær/pysjen med hårte til alle kanter. Stuen ser ut som en lekebutikk har eksmplodert, på kjøkken er det spor ett hva man har spist til de tre siste måltiden osv....

Men jeg liker og ha besøk altså, og leken var litt satt på spisen.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:42   #55
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg kjenner helt seriøst at jeg prioriterer veldig forskjellig fra mange andre når det gjelder slikt. Gjemme seg for folk som vil på besøk?

Enig! Elsker besøk!

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:42   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

:klør:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:43   #57
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

:klør:

Hvor da, skal jeg klø deg

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:48   #58
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg er ikke så glad i besøk jeg. Jeg synes aldri det blir ryddig her og jeg hater det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:50   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg syns det er veldig hyggelig med uanmeldt besøk, og det kunne ikke falt meg inn å gjemme meg for å unngå at noen skulle se rotet mitt. De som kommer på uanmeldt besøk er vel som regel folk man kjenner så godt at de tåler å se hverdagshuset?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:51   #60
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg må ha det ganske ryddig rundt meg for å trives.
På mitt salongbord ligger det ei bok og to fjernkontroller.Har tatt duken av for å tørke av det, men har ikke kommet så langt. Ved siden av står en tom kleskurv. Det ligger en pose på gulvet med joggesko inni som en av guttene har slengt fra seg. TV trenges å tørke støv av.

Hadde ikke fått panikk om jeg fikk besøk slik det ser ut nå, men føler meg litt sjuskete ja. Liker å ha det mer ryddig enn nå.
Måtte iallefall fått tørka av bordet og tv, lagt på duken og fjerna plasposen for å følt at det var bra nok til å ta imot besøk.(Men hadde selvfølgelig tatt imot besøket, og unnskyldt meg litt mens jeg rydda).

Men det kommer også helt ann på hvem som kom på besøk.
Føler jeg må ha det mer ryddig og rent hvis jeg vet at besøket har ett strøkent hjem selv, enn hvis jeg får "småsjusker" på besøk.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no