Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 00:44   #41
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Det er et viktig tema, Mor til 4, jeg noterer fremdeles.

Jeg tror kanskje jeg har funnet et fint førsteinnlegg med sneglene mine. Det er nyttig for de fleste, og kan presenteres litt humoristisk. Dersom de andre har gravalvorlige tema faller det ikke så hardt gjennom som et mer overfladisk innlegg, samtidig som det ikke er gravalvorlige hvis alle de andre bare tuller. Jeg vil for all del ikke skille meg ut.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 00:46   #42
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg synes det er lettere å drive research på noe som interesserer meg. :enkel:

Chanett, jeg overlater det forslaget helt og holdent til deg.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 18:50   #43
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Den så jeg visst ikke. Nå er jeg helle rikke helt sikker på om jeg forsto den. Har du fått en skofetisj, gajamor? Jeg ser liksom ikke deg for meg i Manolos?

Hvilket annet tema kan fenge alle kvinner, uansett alder, legning eller fritidssysler? Det er mange vanvittige sko opp gjennom historien, platåsko på 50 cm i middelalderen, kinesiske sammrnsnøringer osv.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 19:35   #44
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Det viktigste er å være morsom :harværtpålangdrygtpresentasjonsteknikkukurs:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 20:00   #45
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Det er faktisk veldig viktig med humor, ja. Det er helt sant. Og det er faktisk lov å flette inn en god vits her og der, selv om den ikke direkte kan knyttes til foredraget. Å holde publikum våken, heter det.

Ellers trpr jeg foredraget Hvordan holde barnerommet ryddig burde vært interessant for de fleste. :ser på alt rotet:

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 20:27   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Har jeg svart her før?

Uansett, du fikk meg interessert i snegler. Da tror jeg du kan få hvem som helst andre interesser i snegler. Sleng gjerne inn Aspirantens kommentarer til de stakkars fangene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 21:42   #47
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Opprinnelig lagt inn av Grey, her.

Ellers trpr jeg foredraget Hvordan holde barnerommet ryddig burde vært interessant for de fleste. :ser på alt rotet:

Dette vil jeg gjerne høre om.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 21:50   #48
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg hadde en pasient her om dagen, som er på vei ut av en alvorlig depresjon. Han holdt en 5 minutters, meget saktegående, presentasjon som kan få tittelen:
"Gleden ved å vaske opp selv"

- hadde det vært noe?

Ellers klarer jeg fint å snakke i 5 minutter (minst!)om hvordan et eple bør deles og spises for å få den beste smaksopplevelsen. Er dere f.eks. klar over at alle epler har tettere prikker i bunnen, enn i toppen, gradvis økende, og dessuten (et meget viktig poeng!) er mye søtere i bunnen?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:00   #49
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg ville enten snakket om tid, og hva 5 minutter er i et menneskes liv, i en døgnflues liv, hva er 5 minutter rett og slett.

Eller noe utrolig sært noe (for det var ikke det første ), som flodhestens fordøyelseskanal ja, eller hva det var noen foreslo.


Jeg ville nok ikke seriøst lagt frem noe jeg er "glad" i eller brenner for i et sånt innslag der det handler om å formidle og ikke egentlig innhold.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:21   #50
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg hadde en pasient her om dagen, som er på vei ut av en alvorlig depresjon. Han holdt en 5 minutters, meget saktegående, presentasjon som kan få tittelen:
"Gleden ved å vaske opp selv"

- hadde det vært noe?

Ellers klarer jeg fint å snakke i 5 minutter (minst!)om hvordan et eple bør deles og spises for å få den beste smaksopplevelsen. Er dere f.eks. klar over at alle epler har tettere prikker i bunnen, enn i toppen, gradvis økende, og dessuten (et meget viktig poeng!) er mye søtere i bunnen?

Det med eple var nytt for meg. Gleden ved å vaske opp selv tror jeg først jeg hadde forstått fullt ut hvis jeg hadde hørt originalinnlegget?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har jeg svart her før?

Uansett, du fikk meg interessert i snegler. Da tror jeg du kan få hvem som helst andre interesser i snegler. Sleng gjerne inn Aspirantens kommentarer til de stakkars fangene.

Takk for kompliment. Jeg har satt sammen en liten, men krydret, sneglepresentasjon, men det spørs vel om jeg tør å innrømme offentlig at jeg drar treåringen med i krigen. Offisielt sier jeg nemlig at han feks ikke får våpen av sin mor, fordi hun er i mot krigsleker. (Forøvrig en kamel jeg tror jeg må svelge snart.)

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg ville nok ikke seriøst lagt frem noe jeg er "glad" i eller brenner for i et sånt innslag der det handler om å formidle og ikke egentlig innhold.

Jeg er litt enig her, samtidig som det er lettere å formidle bra om noe som engasjerer. Jeg gleder meg til å høre hva de andre velger å fortelle om. Nå skal jeg snart gå å gruble litt over klesvalg. Siden jeg knapt har vært på kurs siden før Lærlingen ble født er jeg litt vel opprømt over et lite kurs, kjenner jeg.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 00:42   #51
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg gleder meg faktisk til å høre hvordan dette går! For du kommer vel med et lite referat?

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 08:59   #52
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Hvordan sette frimerker riktig på brev.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 13:41   #53
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Jeg gleder meg faktisk til å høre hvordan dette går! For du kommer vel med et lite referat?

Presentasjonen gikk fint, tror jeg. Alle hadde hage og snegler, så temaet var nok interessant. Jeg fikk en del oppfølgingsspørsmål, og gode tilbakemeldinger på hva jeg kunne jobbe med rent "skuespillerteknisk"/formidlingsmessig. Litt skuffende får jeg ikke tatt tak i alle de andre gode forslagene deres. Det de ikke hadde fortalt var nemlig at vi skulle bruke kun én presentasjon for alle kursdagene, og finpusse presentasjonsteknikk rundt den. Dermed tror jeg at jeg lager en som er jobbrelevant til neste gang, og lar sneglene ligge.

Takk for strålende forslag, de blir nok nyttige en annen gang!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no