Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-08, 15:51   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Ja, kan dere det? Jeg skal på kurs, og må forberde en presentasjon. Det beste jeg kommer på er "Hvorfor Grey's anatomy bare var bra i Sesong 1 og 2" og "Hvordan fange en krokodille med bare hendene", men jeg føler ikke dette passer helt? :rådvill:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 15:54   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg har vært med på ørten slike, og det jeg blant annet har snakket om har vært:
* Hurtigtaster i Windows.
* Presentasjon av et kursopplegg jeg har hatt.

Andre har snakket om:
Grisen ...
Ferien sin ...
Hunden sin ...
Flyskrekken sin ...

Med andre ord alt mellom himmel og jord.
Jeg kunne fint ha funnet på å holde en presentasjon om hvorfor det er så vanskelig å finne tema for en presentasjon.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:02   #3
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har vært med på ørten slike, og det jeg blant annet har snakket om har vært:
* Hurtigtaster i Windows.
* Presentasjon av et kursopplegg jeg har hatt.

Andre har snakket om:
Grisen ...
Ferien sin ...
Hunden sin ...
Flyskrekken sin ...

Med andre ord alt mellom himmel og jord.
Jeg kunne fint ha funnet på å holde en presentasjon om hvorfor det er så vanskelig å finne tema for en presentasjon.

Det siste høres fristende ut, Lille Ru. Hurtigtaster var nyttig og burde være interessant for alle, jeg vurderer å rappe den. Jeg kan kanskje vurdere å snakke om hvorfor barn under 4 år bør sitte bakovervendt, hva som er forskjellen på vanlige, "frittgående" og økologiske egg, eller.... Hei, vent litt, jeg har oversett mitt sanne ekspertområde: Hvordan finne og drepe snegler effektiv og humant! Er ikke det også et tema som vil fenge de fleste?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:03   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?


:Håper ingen fra kurset mitt leser her og stjeler temaet mitt:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:06   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg hadde gått gjennom temaene i Verdt å vite og P2-akademiet (obvious om man kjenner meg, jeg maser om det hele tiden) jeg og sett om jeg hadde funnet noe der.

F.eks:
Uka - et tidsmål skapt av guder og mennesker
Fisk og smerte- bedøvelsens historie

Eller så hadde jeg kanskje tatt en miniforelesning om en historisk person, eller noe fra medisin, f.eks om tarmsystemet (Fra mat til møkk- en reise gjennom gastrointestinalsystemet (hm..den skal jeg huske til senere))

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:10   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Tusen takk, Esme, den var fin til de neste rundene, siden kurset går over 6 dager.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:31   #7
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg skrev et foredrag på gymnaset, på engelsk, om skoenes funksjon for å bekjempe lungebetennelsesdøden...

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:34   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Hva med å skrive noe om bruk av webforum som informasjonskanal og sosial arena?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:34   #9
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Hva slags kurs er dette egentlig? Hvem er publikum?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:46   #10
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Flere gode forslag her; pøs gjerne på videre! gajamor, det er et formidlingskurs. Jeg antar derfor at temaet er underordnet, og siden dette er forberedelser til første kursdag vet jeg kun at de andre deltakerne jobber i samme selskap som meg og er hunkjønn. Det siste er nok også en ren tilfeldighet. Selskapet er så stort at det første heller ikke bidrar stort ift interesser.

Skoenes rolle var nok viktig, tenker jeg.

Skilpadda, jeg vurderte det, men fant ut at der vil jeg se an hvem som er der først. Min egen deltakelsen her føles på en paradoksal måte litt privat. Jeg outer den ikke til hvem som helst, ikke indirekte engang. (SKjønt alle innleggslesere som ev er på samme kurs som meg onsdag vil jo kunne humre godt for seg selv.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:49   #11
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Skoenes historie?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:02   #12
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg synes du skal snakke om flodsvinets fordøyelsessystem.

Man vet aldri når man får bruk for slik nisjekunnskap.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:47   #13
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

- Å kommunisere med barn
Men det er vel nesten vanskelig å begrense det til 5 minutter.
- Presentasjon av en bok/film/forfatter/whatever

:mistenkelig lav fjase-modus:

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:54   #14
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

"Hvorfor Grey's anatomy bare var bra i Sesong 1 og 2" og "Hvordan fange en krokodille med bare hendene"

Jeg synes begge disse var utmerkede forslag jeg!

Har desverre lite å bidra med selv. (Untatt hvordan søke i BIBSYS)

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:56   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Hvordan lage gode sauser fra bunnen av - eksempler med variasjoner og fallgruber.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 19:14   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det siste høres fristende ut, Lille Ru. Hurtigtaster var nyttig og burde være interessant for alle, jeg vurderer å rappe den. Jeg kan kanskje vurdere å snakke om hvorfor barn under 4 år bør sitte bakovervendt, hva som er forskjellen på vanlige, "frittgående" og økologiske egg, eller.... Hei, vent litt, jeg har oversett mitt sanne ekspertområde: Hvordan finne og drepe snegler effektiv og humant! Er ikke det også et tema som vil fenge de fleste?

Genialt! Gå for den.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 19:49   #17
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg hadde en sånn en gang, og snakket om vedlikehold av gressplen. Oppsummeringen var at jeg, siden vår arbeidsfordeling var at jeg luker og mannen klipper plen, fikk til en omfordeling av arbeid ved å gjødsle mye mer slik at gresset vokste kjempefort og dermed kvelte det meste av ugress.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 19:59   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg sikkert utrolig kjedelig og forutsigbar, for jeg hadde nok havnet på yndlingsforfatter/-musiker/-kunstner/-ferie.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:06   #19
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Jeg synes du skal snakke om OTH-kalesjens fortreffelighet, Buggaboos revolusjonerende hjullager, Quinnys innvirkning på verdensfreden eller noe i den duren.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 22:15   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreslå tema for en 5 min presentasjon om hvasomhelst?

Nå fikk jeg veldig lyst til å holde foredrag om hvordan man kan sy klær uten mønster, men jeg har intet publikum å plage.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no