Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bruker du dusjhåndkleet flere ganger?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Bruker du badehåndkledet flere ganger?
Selvsagt 294 90,74%
Nei, æsj! 28 8,64%
Bryr meg ikke. Det er ikke jeg som vasker klær uansett 2 0,62%
Deltakere: 324. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-07, 09:32   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Vi bytter dusjhåndklær en gang i uken. Vi bruker ikke håndklær til å vaske gulvet med etter vi har dusjet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:33   #22
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Ja.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:34   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Selvfølgelig

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:48   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Klart jeg bruker det flere ganger - jeg er da ren når jeg tørker meg! - Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg bruker det - jeg er jo temmelig sjuskete ut fra de ulike pollene som finnes her inne, så...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:49   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Bruker håndkleet i ca en uke, med mindre det er synlig skittent før den tid.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:51   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Selvsagt, det er jo ikke særlig miljøvennlig å skifte hver dag (og i tillegg masse ekstra jobb med mye mer vask da).

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:57   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Jeg skifter hver dag. Orker ikke ha håndklær hengende overalt på badet, så de slenges bare i skittentøyet når jeg har brukt dem. Bruker bare sånne små i kjøkkenhåndkle-størrelse da, og vasker håret bare et par ganger i uka, så det blir faktisk ikke så voldsomt med vask uansett. Mannen var fæl til å bruke disse SVÆÆRE badehåndkle-monstrene før, men jeg satte en rask stopper for det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:00   #28
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Jeg bruker to små, ett til håret og ett til kroppen.
Det til håret bruker jeg to ganger, det andre går rett i vask.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:12   #29
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Takk for pollen, safran, for dette er nemlig noe jeg har lurt på. Vi skifter badehåndklær en dag i uka. Håndklær til håndtørk skiftes ved behov, dvs. når jeg føler for det, et par ganger i uken kanskje. Har jeg med håndkle på trening og dusjer der, så slenger jeg det i vask etterpå, for det har som regel havnet på gulvet i garderoben og/eller ligget en stund i bagen etterpå. Men ellers ser jeg virkelig ikke poenget med å skifte håndkle etter bare et par gangers bruk.

Nøyer meg glatt med å sitere Divine.

Bortsett fra at jeg ikke har lurt så mye på det, da... ;-)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:12   #30
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Kan glatt bruke samme håndkle i en uke. Det henges pent opp og får tørke mellom hver gang. Men så liker jeg store badehåndklær da. Hadde jeg skiftet hele tiden hadde jeg ikke gjort annet enn å vaske klær.

Hvis noen av de som skifter hver dag er de samme som ikke vil bruke tøybleier fordi det er så "lite miljøvennlig med all vaskingen", så ler jeg så jeg faller av stolen her.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:14   #31
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Takk for pollen, safran, for dette er nemlig noe jeg har lurt på. Vi skifter badehåndklær en dag i uka. Håndklær til håndtørk skiftes ved behov, dvs. når jeg føler for det, et par ganger i uken kanskje. Har jeg med håndkle på trening og dusjer der, så slenger jeg det i vask etterpå, for det har som regel havnet på gulvet i garderoben og/eller ligget en stund i bagen etterpå. Men ellers ser jeg virkelig ikke poenget med å skifte håndkle etter bare et par gangers bruk.

Signerer bare her. *i det late hjørnet*

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:16   #32
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg bruker to små, ett til håret og ett til kroppen.
Det til håret bruker jeg to ganger, det andre går rett i vask.

Samme her. Jeg er nok litt miljøsvin akkurat på dette område dessverre, men jeg har en fobi og det er at jeg ikke klarer å bruke samme hånkle på kroppen mer enn en gang. Dette skjedde da jeg en gang leste at man ikke bør bruke samme hånkle til håret som man bruker til kroppen. Man legger fra seg masse hudrester i hånkle og det var visst ikke så greit å ha i håret!

Sikkert tullete men det er den eneste "fobien" jeg har!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:17   #33
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Ja, vi bruker det flere ganger, sikkert 3 til 4 dager. Jeg bruker 2, ett til håret og ett til kroppen og det hadde blitt enormt med klesvask om dette skulle vaskes hver dag.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:22   #34
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Det brukes flere ganger, ja.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:27   #35
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Jeg savner et alternativ som heter "Nei". Jeg bruker mitt bare én gang, men jeg bruker det samme til å tørke ansikt, hår, kropp og så stå på. I den rekkefølgen.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 30-11-07 kl 10:40.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:35   #36
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Må innrømme at jeg bytter badehåndkle hver gang jeg har dusjet...mye fordi jeg pleier å stå på håndkle til slutt og tørke føttene. Liker å ha helt rent håndkle hver gang. Man tørker seg jo gjerne både foran og bak...... Synes det er mest hygienisk. Jeg er sikkert preget av å jobbe på sykehus. Der bytter man håndkle etter det minste tørk......

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:35   #37
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Bytter en gang i uka, eller selvsagt om det trengs tidligere.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 11:15   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Dere som sier at dere står på det og dermed må bytte - vi har et eget stå-håndkle. Det er mye mindre, og byttes etter et par dager.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 11:19   #39
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Klart jeg bruker det flere ganger - jeg er da ren når jeg tørker meg! - Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg bruker det - jeg er jo temmelig sjuskete ut fra de ulike pollene som finnes her inne, så...

Får vel signere som sjuske jeg også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 11:19   #40
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du dusjhåndkledet flere ganger?

Lurt å ha et stå-på håndkle.

Men bruker dere ikke badehåndkle til intimtørking?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no