Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Husalarm, hva trenger vi??

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-15, 01:49   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Husalarm, hva trenger vi??

Vi har tomannsbolig i tre etg, med dør til bakkeplan oppe og nede, samt verandadør i midten. Vi har ioniske seriekoblede røykvarslere i mange rom, i alle etasjer.

Vi ønsker oss boligalarm, tror vi.
Hva er lurt, og ikke lurt. Feks kameraovervåkning tenker vi at vi ikke trenger. Men vi ønsker nok alarm i alle tre etasjer. Er det veldig vikitg med app som kan styre ting? Jeg har ikke veldig behov for fjernåpning og beskjed om når barna kommer hjem, tror jeg. Ingen kjæledyr som skal spankulere rundt.

Er det noen som har gode råd?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 03:52   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Husalarm, hva trenger vi??

Æsj, nå skrev jeg et langt svar til det på telefonen her, men så kom jeg visst borti en knapp og alt forsvant Er på jobb, rekker ikke å skrive alt om igjen akkurat nå, men skriver kjapt litt.

Vi har skallsikring på en del steder det er aktuelt å kunne bevege seg, men samtidig være sikret mot innbrudd (typisk om natta). Ellers har vi bevegelsesdetektorer som brukes enkelte steder på natta, samt når vi er borte. Videoovervåking ville vi ikke ha, men det kan jo være greit ved identifisering ved et evt innbrudd. Har heller ikke fjernstyring, men kan få. Har Yale dørkodelås som vi kan fjernstyre, og det holder enn så lenge da vi for det meste er hjemme, men kan hende vi endrer etter hvert som ungene blir større og vi ikke er så mye hjemme lenger.

Direktevarsling til brannvesenet er greit å ha. Selv om en venn av oss som er brannmann mente det var unødvendig all den tid huset rakk å brenne ned før de kom har vi erfart at brannvesenet varsles prompte, og således måtte avbryte utrykning et par ganger Uansett syns jeg det er en fordel å vite at de blir varslet om barna er alene hjemme da de er drillet i å evakuere, og ikke ta seg tid til å kontakte brannvesenet. I tillegg er det jo en fordel at brannvesenet rekker frem i tide dersom vi ikke er hjemme slik at naboenes hus i det minste kan reddes. Dessuten har vi leieboer i sokkeletasjen hvor det unektelig er greit st den andre varsles om det starter hos den ene (selv om vi har seriekoblede varslere i utgangspunktet).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 09:43   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husalarm, hva trenger vi??

Det som er greit med app synes jeg er at jeg kan sjekke at alarmen er på etter vi har reist bort. Jeg synes det er veldig greit å se at nå har skolegutten kommet hjem, men det sa du jo at du ikke trengte. Man får også sjekket temperaturen i forskjellige soner, og så kan man jo slå av alarmen om håndverkere og slikt skal inn i huset.

Skallsikringsmulighet bruker vi mye, setter det på på natten, ikke bare for innbrudd, men også for at den skal gå dersom minstebarnet skulle finne det for godt å gå ut om natten.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 09:48   #4
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Husalarm, hva trenger vi??

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Skallsikringsmulighet bruker vi mye, setter det på på natten, ikke bare for innbrudd, men også for at den skal gå dersom minstebarnet skulle finne det for godt å gå ut om natten.

Dette er jo noe av det geniale med denne (og en av hovedgrunnene til at vi har det) Vi var livredde for at nr 3 skulle lure seg ut på balkongen om natten da vi flyttet hit, men kunne slappe av da vi fikk skallsikring.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 10:14   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husalarm, hva trenger vi??

Vi har skallsikring. Videoovervåkning av terrassedøren og oppe der sentralen står, veldig kjekt synes vi.
Vi har app og bruker den ganske mye.
Jeg synes det er god sikkerhet i alarmen. De gangene det har vært noe så har vi blitt varslet og kontaktet med en gang, har verisure og er fornøyde.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 10:59   #6
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husalarm, hva trenger vi??

Vi hadde trådløs fuktsensor under oppvaskmaskinen før. Det vil jeg ha igjen, samt under vaskemaskinen.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 22:44   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Husalarm, hva trenger vi??

Vi har Verisure med skallsikring, brannsikring, videoovervåkning og en god app som brukes en del. Har noen stikkontakter som er koblet mot appen via en "dings" i stikkontakten, og via den kan vi blant annet skru av og på varmeovnene via mobilen. Kjekt på vinteren. Kan sjekke innetemperaturen i begge etasjene, samt i utleiedelen. Jeg syns alle disse funksjonene er kjekke å ha. Brann- og innbruddssikringen er selvsagt det viktigste.

Skal i løpet av sommeren skaffe oss Yale Doorman slik at eldstemann kan begynne å gå hjem fra SFO før vi kommer hjem uten å tenke på nøkkel. Da kan vi enten låse opp for ham via mobilen, eller han bruker kode. Via alarmen kan vi da se om han kommer hjem til avtalt tidspunkt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no