Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-15, 19:11   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Jeg er egentlig kjempeflink til å ha med stoffnett så jeg kjøper aldri poser når jeg handler mat. Har alltid et nett i vesken i tilfelle jeg går innom matbutikken på vei hjem.
Mannen nektet først å ta med nett men etter at det ble snakk om å øke prisen på poser så har han også begynt å ta med nett innimellom.

Vi har også en sånn Ikeadings som Myria viser under vasken. Funker fint.

Broren min bretter posene sånn som videoen. Han har vist oss dette noen ganger men vi glemmer det bort. Det er jo egentlig veldig smart.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 07:20   #22
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi tar kun vare på vanlige plastposer som kan brukes i søppelkurver til restavfall. Vi har en slik i skapet under vasken på kjøkkenet. Posene brettes (ikke kjempenøye da, bare slik at de ikke tar så mye plass) og stappes nedi.

Vi har også en sånn. Men gidder ikke brette før vi putter posene nedi, så det hender at vi drar ut en pose og ender opp med ti.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 09:21   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Hvorfor ikke flippbrette? Det tar ti sekunder per pose, og posene tar en brøkdel av plassen.

Mamma ruller posene opp på en rull og har strikk rundt. Det tar veldig lite plass, men er litt krøkkete, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 16:56   #24
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor ikke flippbrette? Det tar ti sekunder per pose, og posene tar en brøkdel av plassen.

Mamma ruller posene opp på en rull og har strikk rundt. Det tar veldig lite plass, men er litt krøkkete, syns jeg.

Det blir 10 sekunder per pose som jeg aldri får igjen, og det gidder jeg rett og slett ikke (det tar tross alt et kvart sekund ekstra å brette dem ut igjen ). Dessuten får jeg ikke mannen med på dette, vi prøvde det nemlig, og da funker det ikke. I tillegg må jeg se hvilken pose jeg tar slik at det blir riktig alt etter bruk.

Men å rulle posene oppå en rull? Hvordan gjør man det? Altså rulle dem flate i en rulle?

Jeg tror jeg går for den der IKEA-holderen kappet i to, og så fester jeg dem på motsatt vegg ovenfor strykebrettet.

Señora: Hvordan henger du strykebrettet på en stang? Eller har du fester til det? Jeg bruker å henge det lille skjortestrykebrettet på den dingsen strykejernet står på så det bygger jo litt ut, og må ha litt rom bak, men med veggfester burde det gå

Kom i skade for å bildegoogle "storage tips and tricks" etter tips fra svigermor, og som den systemsuckeren jeg er får jeg jo blod på tann, og blir nesten litt euforisk av å se på bildene. Trenger ikke å ha det så sleika, men når vi allikevel skal ordne inni spisskammerset er det jo greit å gjøre det beste ut av det. Men jeg fant ingen glupe tips til posene så da må man jo spørre her inne.

Takker for tips!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 18:44   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Jeg stapper de nedi en sånn posesamler som er fra Ikea. En venninne bretter de i sånn vakker trekant (mulig vist over her?) sånn at de tsr minimalt med plass og putter de i en skuffe. Det er ikke helt min greie.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 18:49   #26
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Jeg slår en knute på de og stapper de i en skuff. Veldig greit egentlig for da slipper man at ti kommer når man skal ha en.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 18:53   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Jeg gidder heller ikke brette. Stort sett de eneste gangene vi får poser i hus er ukeshandelen, og da er det jo ikke snakk om én pose men 6-8. Det tar tid nok å sette på plass varer for en hel uke om jeg ikke skal bruke tid på å finbrette poser også. To minutter er fryktelig lang tid når de består av posebretting. (Litt som å vente på at vann koker føler jeg.) Jeg bare bretter posen raskt i fire og stapper nedi. Da er posen klar til bruk når jeg trenger den også framfor at jeg må lirke opp den pene trekanten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 18:58   #28
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Vi bretter posene i trekanter og legger dem i en kjøkkenskuff. For å holde antallet på et akseptabelt nivå, bruker vi to poser i søpla. Da hindrer vi i tillegg søl og lekkasjer der.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 20:18   #29
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Jeg ser at Myria og jeg deler posesyn

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 21:22   #30
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg ser at Myria og jeg deler posesyn

He he, det hender jeg faller for fristelsen og stapper posen ubrettet i skuffen. Får nesten dårlig samvittighet og sett jo at den tar ekstremt stor plass.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 22:37   #31
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Jeg bretter alltid posen to ganger da. Klarer ikke å bare knø den nedi, da blir den jo krøllete

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no