Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-15, 21:21   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Jeg trenger en ny oppbevaringsmetode for plastposene enn det jeg har nå (type småposene i én pappose og de vanlige posene i en annen). Gjerne en innretningssak som klemmer dem litt sammen så de tar minst mulig plass (og nei, det er ikke aktuelt flippbrette

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)
dem, og ja, jeg bør bli flinkere til å bruke stoffposer, og jobber med saken, men av ymse årsaker har jeg et godt stykke igjen før jeg klarer å dekke hele bruksbehovet med slike).

Helst ikke slike lange dingser som man fester på veggen da de tar for stor plass, men gjerne noe av samme prinsippet bare i mindre skala. Skal helst kunne ha det inne på spisskammerset ved/i noen hyller.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:24   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Vel. Å berre kyle alle posene inn i et skap er kanskje ikkje det du er ute etter?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:25   #3
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Vel. Å berre kyle alle posene inn i et skap er kanskje ikkje det du er ute etter?

Det er en utmerket metode.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:26   #4
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Vel. Å berre kyle alle posene inn i et skap er kanskje ikkje det du er ute etter?

Jeg får neller bare ved tanken (og snakker av erfaring all den tid det tidvis flyter over papirposekanten og jeg kommer i skade for å trå på en pose når jeg skal åpne kjølehjørnet). Jeg må få dem bort. Helst så godt som trylle dem bort helt til jeg trenger dem, og da skal akkurat den posen jeg er ute etter være det jeg får tak i

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:28   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Stappet plastposer oppi en annen pose, i skapet under vasken. Ja, det hender det renner over.... Såeeee....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:29   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.870
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Vi tar kun vare på vanlige plastposer som kan brukes i søppelkurver til restavfall. Vi har en slik i skapet under vasken på kjøkkenet. Posene brettes (ikke kjempenøye da, bare slik at de ikke tar så mye plass) og stappes nedi.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:30   #7
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Kast alle og begynn på nytt. Du trenger vel ikke så mange? Stapp en bærepose full med sammenknøvlede bæreposer, stapp den posen inn i et skap.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:30   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Jeg har en sånn posebeholder fra Ikea. Funker greit. Helt til den er full og posene tyter over kanten...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:32   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Vi har samme system som Myria. Poser meg ukurant størrelse eller tynn, kraslete plast går i plastinnsamlinga med en gang. Poser som passer til søplebøttene går i IKEA-dingsen inni skapet ved vasken. Funker finfint. Om det blir for fullt, så går overskuddet i en pose og rett i plastinnsamling.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:41   #10
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Kast alle og begynn på nytt. Du trenger vel ikke så mange? Stapp en bærepose full med sammenknøvlede bæreposer, stapp den posen inn i et skap.

Det gjorde vi i fjor, og holder oss som regel innenfor de to papirposene vi har (en i vanlig størrelse og en litt mindre) med noen unntak her og der hvor det flyter over, men på det jevne er de der. Men jeg syns de tar for stor plass, og skulle hatt noe med faste kanter som kan presse dem mer sammen slik at de tar mindre plass, og jeg får dem opp på veggen.

De der holderne fra IKEA har jeg sett på, og er nok mest sannsynligvis det vi ender opp med, men jeg skulle gjerne hatt noen som var både kortere og litt smalere. De kan vel sages av, men da mister man jo et hull til å feste dem med. Er ute etter noe som kan brukes på samme måte, men som er mindre (all den tid vi skiller mellom store og små poser trenger vi ikke én slik til hver). Vil helst slippe å sy da jeg ønsker fastere kanter.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:41   #11
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Poser som brukes som søppelposer trøkkes ned bak dunken hvor papir samles under vasken. Andre poser bretter jeg og legger i en hylle ved siden av ovnen.
Men jeg er forholdsvis flink til å ha med meg nett så det er ikke all verden jeg har. Sier også ofte nei takk til småposer hvis jeg har kjøpt småting. Putter det bare i veska.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:43   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Vi har ikke festa vår, den står løst inni skapet. Ellers er det ingenting i veien for å kappe av den litt og enten skru tvers gjennom eller feste med dobbeltsidig teip.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:44   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Jeg kan vise deg en metode som er veldig lite smart.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:45   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi tar kun vare på vanlige plastposer som kan brukes i søppelkurver til restavfall. Vi har en slik i skapet under vasken på kjøkkenet. Posene brettes (ikke kjempenøye da, bare slik at de ikke tar så mye plass) og stappes nedi.

En sånn har jeg og. Fungerer bra det. Jeg har som regel med meg et nett eller noe når jeg handler så det blir aldri for mange poser.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 21:46   #15
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Poser som brukes som søppelposer trøkkes ned bak dunken hvor papir samles under vasken. Andre poser bretter jeg og legger i en hylle ved siden av ovnen.
Men jeg er forholdsvis flink til å ha med meg nett så det er ikke all verden jeg har. Sier også ofte nei takk til småposer hvis jeg har kjøpt småting. Putter det bare i veska.

Ja, her legges "skitne" plastposer (som vi f eks har hatt gymsko/vått badetøy oppi) nederst i søppeldunken under plastposen som allerede står i, evt på siden på den som står i skapet på vaskerommet. Jeg har lagt tøyposer/flergangsposer i bilen og i vogna for å redusere plastposebruken, og tar gjerne ting oppi veska eller andre poser, evt bare under vogna uten pose når jeg handler, men det hender ofte at jeg glemmer det i tillegg til at det ikke alltid er praktisk. Når det er sagt skal jeg skjerpe meg skikkelig på dette, og i hovedsak bruker vi jo posene som avfallsposer og der finnes det jo langt bedre alternativer så vi bør gå tilbake til avfallsposer igjen, for da reduseres jo behovet betraktelig, men okke som trenger jeg en plan for de posene vi har til andre formål.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-15, 22:11   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Vi har samme system som Myria. Poser meg ukurant størrelse eller tynn, kraslete plast går i plastinnsamlinga med en gang. Poser som passer til søplebøttene går i IKEA-dingsen inni skapet ved vasken. Funker finfint. Om det blir for fullt, så går overskuddet i en pose og rett i plastinnsamling.

Dette.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 06:34   #17
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Vi bretter som på videoen. Men det tar bare noen sekunder. Trenger ikke gjøres så perfekt og omstendelig. Har alt i en kjøkkenskuff, og tar alltid med poser på matbutikken. Når de ikke tåler det lenger brukes de til restavfall. Funker supert det.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 12:07   #18
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Toffskij: Mindre smart enn den vi allerede kjører? Finnes det?

Det var lurt å komme på at man kan feste den poseholderen på annen måte om man kapper den, Matilda. Vi som har lekt oss med Tec7 hele helga burde jo egentlig klare å tenke den tanken selv Da tror jeg at vi går for en slik og kapper den i to. Får muligens plass på motsatt vegg da.

Men hva skal jeg gjøre med strykebrettet da?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 19:00   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.


Men hva skal jeg gjøre med strykebrettet da?

Strykebrettet mitt henger inni et skap der det er stang til kleshengere, ja og strykebrett. Det henger på den dingsen som strykejernet skal stå.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 19:09   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode

Hvis man bretter eller drar posene sammen lengdemessig og knyter posen sammen, så er det særdeles mye enklere å ha med å gjøre. De tar mindreplass, for defluffer seg ikke opp, og blir mer kompakte å håndtere. Voila.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no