Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-15, 22:31   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Den bråker sikkert mye finere.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 22:31   #42
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Jeg bruker den mest til gjærdeig. Andre kakedeiger pleier jeg lage med håndmikseren, gidder ikke dra fram den store.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 22:44   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har ikke håndmikser, forresten. Har noen ganger lurt på om jeg trenger det, men jeg tror det bare blir skapfyll. Kenwooden står fremme på kjøkkenbenken hele tiden og det koster null og niks å ta den i bruk, så da klarer jeg ikke å se for meg hvilke situasjoner jeg ville brukt en håndmikser, annet enn til krem kanskje.

Jeg har håndmikser med stativ, og den brukes en del, for jeg har ikke kenwooden på benken, det har jeg ikke benkeplass til, og heller ikke mikserskap som har sånn hevebord, så derved må den plukkes frem, og da er det mye enklere å ta den lille... Har stavmikser også, som jeg også nryuker oftere enn kenwwoden.

Men kenwwod er fremme når jeg baker noe større enn en pizzadeig da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 23:29   #44
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Jeg bruker den til all slags gjærdeiger (selvsagt utenom de eltefrie). Bruker den også til kakedeiger. Blenderen brukes til smoothies o.l. Vår står på benken og brukes ihvertfall ukentlig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 23:38   #45
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Jeg heter Drømmedama og jeg er Kenwood-avhengig. Bruker den flere ganger i uken. Selvsagt kunne jeg klart meg uten, jeg kan jo elte for hånd, blande en røre eller piske krem med en annen dings, men hvorfor skulle jeg vel det? Alt blir enklere og går kjappere(jeg er utålmodig) med min Kenwood, den gjør at jeg lager mer og morsommere mat i en fei, terskelen min for å lage mat/bake er rett og slett langt lavere enn om jeg ikke hadde hatt Kenwooden min. Den står fast fremme, jeg forstår at det blir styr hvis jeg hadde måttet hente den frem hver gang.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 13:10   #46
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Jeg kjøpte enkleste modell av Kenwood Major for 10 år siden, og den har vært i bruk ukentlig siden. Bruker den til brødbaking, kakebaking, visping, elting osv osv.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 14:01   #47
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Jeg har dårlige hender/armer, så alt som skal piskes/blandes/eltes går i den. Jeg bruker den til pannekakerører ol, deiger (brød, rundstykke, focaccia), kaker, krem, is (har ismaskin til), spe ut kjøtt, marengs. Den brukes ukentlig her. Jeg har ikke andre maskiner til visping og elting.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 15:08   #48
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Jeg har bare en kenwood fra 50-tallet, men den duger

Vi har kvernet en hel haug med elgkjøtt, jeg bruker den til brød/runstykkebaking, kakebaking ol... den er ganske så ofte fremme men mest pga gjærbakst egentlig. men også pisking av krem o.l

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 23:37   #49
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Bruker min til alt Kaker, gjærdeig, marengs m.m.

I fjor kjøpte jeg meg også kjøttkvern og pølsehorn som man kobler på, så nå lager jeg også hjemmelaget kjøttdeig, pølser, fiskefarse osv. i denne magiske maskinen

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 00:08   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Ja, kjøtt og fisk er jo noe jeg ALDRI kommer til å bruke den til, hehe, men skal bake litt mer brød i den. Må finne noen gode oppskrifter på grove, sunne brød som kan eltes i den maskinen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 15:04   #51
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Eggedosis og marengs lager jeg jo aldri. Jeg bruker den faktisk nå. Bolledeig. Men hadde fint klart meg uten.

Du får sette i gang datteren din. Min baker mye mye mer enn meg, og har planlagt å teste ut makroner i helgen. Hun får stort sett lage alt hun måtte finne på, og jeg lærer på veien.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 17:14   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Du får sette i gang datteren din. Min baker mye mye mer enn meg, og har planlagt å teste ut makroner i helgen. Hun får stort sett lage alt hun måtte finne på, og jeg lærer på veien.

Hun baker hun. Men vi spiser ikke egg, så marengs og eggedosis lager vi jo ikke. Hun er blitt ganske flink til å bake (skulle vel bare mangle, med mor som er matblogger og skikkelig bakekjerring, hehe). Disse laget hun til bursdagen sin i fjor, både muffinsene, glasuren og pynten:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 10603210_10152664648040605_7954723861451493472_n.jpg (21,5 KB, 25 visninger)
__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 14:01   #53
Anna2
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 7
Anna2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Jeg er veldig glad i min Kenwood.

Jeg bruker den til det vanlige: elte gjærdeig, bake kake ...

Blenderen bruker jeg bl.a. til å grovhakke mandler når jeg lager kake med mandelbunn.

I tillegg til ordinært utstyr, så har jeg også kjøpt en pakke med ekstrautstyr
(mandelkvern og ulike rivjern)
Dette er en genial pakke.
River en kilo ost på kanskje 2 minutter. Kverner mandler til kransekake på 1-2-3.
Det går som en lek

Sikkert mye annet jeg kunne nevnt. Men det er hvertfall sikkert at jeg ikke vil bytte den ut.

Anna2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 13:36   #54
Kjers1701
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2015
Innlegg: 5
Kjers1701 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Bruker mest til gjærdeig, men også andre ting. Har også mye tilbehør på den, så vi kverner kjøttdeig, lager smoothie osv.

Kjers1701 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 15:09   #55
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Jeg bruker min ukentlig. Mest til gjærbakst og kaker. Har ikke noen annen mindre visper heller.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-15, 09:45   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwooden min står omtrent ubrukt, hva bruker dere den til?

Siden jeg startet tråden i januar, har jeg brukt den 2 ganger.
Jeg har mer lyst på en Kitchen Aid, egentlig. Den passer mer til mitt bruk. Trenger ikke det store droget, så jeg tror nok jeg pakker den ned og prøver å selge den.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no