Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Når og hvordan setter man løk?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 10:59   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Når og hvordan setter man løk?

Ja, sånne som skal dukke opp av jorda til våren mener jeg. Jeg vil ikke ha tulipaner, hvilke andre valg har jeg? Og når skal de i jorda?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:09   #2
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Du kan godt begynne å sette løk i jorda nå. Venter du for lenge kan det hende du må fram med spettet ... Det mest vanlige er vel krokus og påskeliljer i tillegg til tulipaner. Selv om du ikke vil ha tulipaner, husk at det finnes veldig mange typer tulipaner, ikke bare de "vanlige". Keiserkrone er også flott. Vi har det, men jeg har ikke funnet noen god plass til dem og blomstring har derfor uteblitt et par år nå. Jeg driver og flytter rundt på dem for å finne en bedre plass. Hovedregelen er at løkene skal like langt ned i jorda som de er store. På pakkene står det gjerne at de skal settes med 5-10 cm avstand, men du kan gjerne sette dem tettere hvis du vil ha dem tettere.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:14   #3
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

:abbonerer:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:16   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Allium


Narsisser


Perleblomst


Det er egentlig bare å gå bananas.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:21   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Jeg har noen som kommer tidlig og noen som kommer sent. Jeg synes det er fint å ha blomster over lang tid. Snøklokker og krokus kommer tidlig.

Som nevnt over kan du sette dem mye tettere enn det som står på pakken.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:24   #6
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Løken skal egentlig settes med "tuppen" vendt oppover, men det går an å snu dem opp ned eller legge dem på siden. Da bruker de litt lengre tid på å spire, og du får blomstringen fordelt litt mer over tid hvis du skulle øsnke det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:41   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Her må jeg også følge med for jeg skal sette løk snart selv. Er det tilfeldigvis noen arter som IKKE tiltrekker seg brunsnegler?

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:43   #8
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg driver og flytter rundt på dem for å finne en bedre plass.

Når på året flytter du dem?

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:47   #9
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Opprinnelig lagt inn av tante Veronica, her.

Når på året flytter du dem?

Jeg flyttet dem nå nylig. Jeg tror det er et greit tidspunkt, man bør i alle fall vente til de er avblomstret. Ulempen med å vente til ut på sommeren er at de har visnet helt ned, og jeg må lete etter løken. Jeg vet ikke om jeg fant alt. Jeg burde flyttet noen tulipaner nå også, men om jeg finner dem er en annen sak.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:49   #10
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Liljer kan også settes ned nå.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 11:52   #11
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Liljer kan også settes ned nå.

Liljer kan settes nå, men de kan også settes om våren da de bomstrer ut på sommeren. De skal dypt ned i jorda, i godt drenert jord. Jeg elsker liljer.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:51   #12
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg elsker liljer.

Det gjør liljebiller også

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:13   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Takk for svar! Nå får jeg brukt gavekortet på Plantasjen!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:15   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Jeg satte alt mulig i oktober i fjor og det kom så aldeles nydelig, atte. Jeg har masse iris. Og krokus, snøklokker og liljer, ranunkler og tulipaner. Og perleblomster og hyasinter. Og fritillaria.

Nå skal jeg sette løker til julerose.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:15   #15
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Her må det abonneres, for jeg har en løk-plan også.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:16   #16
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Hvor kjøper man løk på nett?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:19   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Hageglede, feks.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:21   #18
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Hvor kjøper man løk på nett?


http://moseplassen.com/nettbutikk-hage/

Selv har jeg handlet fra hageglede.no. De hadde stort utvalg den gang jeg handlet derfra, men erfaringene mine med dem er litt delte. Zimtrade har jeg hørt er bra.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:21   #19
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Jeg planter allum, tulipan, påskeliljer og krokus i oktober. Først kommer krokusen, så påskeliljer, tulipaner og allum. Skulle gjerne plantet noe som kom senere på sommeren år. I år gikk vi fra 100 blomstrende tulipaner til 0 blomster i løpet av et par uker. Det var temmelig trist!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:22   #20
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Når og hvordan setter man løk?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nå skal jeg sette løker til julerose.

Kommer de opp ute i snøen?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Det gjør liljebiller også

Gjelder det påskeliljer også?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no