Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en god kaffekanne

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 09:01   #21
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg er også fornøyd med Stelton, men opplever at noen gjester søler med den når de heller for "brutalt"

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:33   #22
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Takk for alle tips! Da skal jeg ta å sjekke ut Stelton og Eva Solo!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:35   #23
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Vi har en knakende god Georg Jensen termokanne, men usikker på om den er veldig dyr, var en jobbgave til mannen. Den har dog vanlig skrulokk, helt manuell i operasjonen . Denne:

__________________
1997, 2001 & 2006

Sist redigert av Addison : 14-08-12 kl 10:46. Årsak: La inn bilde.
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:36   #24
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg må også nevne min mors definive favoritt: Tiger. Jeg kjenner ingen som eier- og har prøvd så mange kaffekanner som henne, og det er visst kun Tiger som gjelder *.

(* Om du driter i design. :dukker: )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:39   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg hiver meg på Stelton-koret. Pen og se på, og holder kaffen varm i timevis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:40   #26
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Stelton kannen ser ikke ut til å ha noen tut. "Slever" den mye? Dvs, renner det nedover etter at man har helt ut kaffe?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:46   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Nei. Og den har tut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:47   #28
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Hvis jeg heller så renner det ingenting nedover.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:47   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Stelton-kannen har da tut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:48   #30
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Vi har Stelton og er veldig fornøyd. Men jeg ville aldri brukt den i en barnehage. Jeg har også opplevd voksne gjester som ikke intuitivt skjønner at det bare er å helle, og da er det lett å sprute rundt med glovarm kaffe.

I tileggg ble et nabobarn alvorlig skoldet (sykehusinnleggelse) av en Steltonkanne som veltet ved bordet. Det er jo ikke noen stopper så når kannen velter flommer det ut varm kaffe.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:49   #31
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg er enig i at Stelton-kannen ikke er særlig barnevennlig med mindre man bruker skrukorken.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:50   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Vi har Stelton og er veldig fornøyd. Men jeg ville aldri brukt den i en barnehage. Jeg har også opplevd voksne gjester som ikke intuitivt skjønner at det bare er å helle, og da er det lett å sprute rundt med glovarm kaffe.

Kanner som skal brukes i barnehage, må selvsagt ha skrukork. Kaffen renner jo ut av Stelton-kannen hvis den velter, så lenge man brukes vippelokket.

Nå har jo Stelton både vippelokk og skrukork da, så i så måte kan jeg ikke se at den skulle være noe mindre anvendelig for en barnehage enn alle andre termokanner med skrukork.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 11:11   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

I tileggg ble et nabobarn alvorlig skoldet (sykehusinnleggelse) av en Steltonkanne som veltet ved bordet. Det er jo ikke noen stopper så når kannen velter flommer det ut varm kaffe.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå har jo Stelton både vippelokk og skrukork da, så i så måte kan jeg ikke se at den skulle være noe mindre anvendelig for en barnehage enn alle andre termokanner med skrukork.

Nettopp. Det står på pakken at skrukorken/termoskorken skal brukes om det er små barn i nærheten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 11:34   #34
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Selger de den på Jernia eller lignende steder? Jeg tror jeg må ta meg en tur å kikke.
Det var vel Eva Solo jeg tenkte på som ikke har skikkelig tut, bare helt rund kant.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 11:52   #35
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Ikke at jeg tror Stelton vil gi flere venner eller høyere status i lengden, men litt kjekt de første to ukene er det jo. Denne Georg Jensen kannen er fin, men oftest litt dyr.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:07   #36
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Ellers så er de tradisjonelle tigerkannene med skrukork gode.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:13   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Ikke at jeg tror Stelton vil gi flere venner eller høyere status i lengden, men litt kjekt de første to ukene er det jo. Denne Georg Jensen kannen er fin, men oftest litt dyr.

Den er veldig fin, men ikke noe god å holde i, dessverre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:17   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Selger de den på Jernia eller lignende steder? Jeg tror jeg må ta meg en tur å kikke.

Ja, de har dem på Jernia.

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Ikke at jeg tror Stelton vil gi flere venner eller høyere status i lengden, men litt kjekt de første to ukene er det jo.

Hæ?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:20   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Ikke at jeg tror Stelton vil gi flere venner eller høyere status i lengden, men litt kjekt de første to ukene er det jo.

Men husk for all del å ta Stelton-testen på dine potensielle venner; de som søler, åker ut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 12:31   #40
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg syns Rosendahl sin er mye finere enn Stelton, men hvordan er den kvalitetsmessig?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no