Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en god kaffekanne

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-12, 15:31   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Anbefal meg en god kaffekanne

Som ikke lekker, som holder godt på varmen og som ikke.. ehh.. hva er ordet jeg leter etter? "slever" sier vi på bergensk. Ikke drypper kan man vel si.
Og som ikke koster skjorta. Nå har vi en som er kjøpt på Coop og den har fungert bra i noen år, men nå har den begynt å lekke under, og det funker ikke.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 15:37   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Mange typer termokanner kan man skru fra hverandre og rengjøre innvendig del for del. Det er av og til gummipakningen kan ha blitt litt for løs, eller det kan ha rent vann inn andre steder. Uansett, det bedrer seg med en forsikting men grunding rengjøring. Når delene blir skrudd sammen igjen, sitter forhåpentligvis gummipakningen tettere igjen. Den kan i hvert fall fungere problemfritt til du har funnet en ny en du liker bedre.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 15:38   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Ahh.. Takk for tipset Arrow. Da skal jeg prøve å demontere den vi har og se om det kan hjelpe.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 16:02   #4
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Eva solo. Drypper ikke og står ikke og gnåler.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 16:07   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg er kjempefornøyd med våre Stelton-kanner. Klassisk design, og holder godt på varmen, i minst 12 timer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 16:31   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Vi er også fornøyde med vår stelton!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 16:42   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Stelton er pen, men min erfaring er at den er vanskelig å bruke. Jeg vet ikke om man må ha et "stelton-kurs"?
Den er brukt på en foreldre/barn stasjon jeg bruker, og både ansatte og brukere misliker den. Når man ikke vet hvordan den brukes, er det lett at lokket faller av og kaffe spruter overalt.
Men pen er den. Man bør kansje passe på ekstra når folk virker ukjent med bruken.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 16:45   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Det er jo bare å helle. Jeg har aldri opplevd at korken faller ut. De kommer for øvrig med skrukork også, som man kan bruke om den står i nærheten av små barn f.eks.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 16:49   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.339
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Stelton . Desidert penest å se på og også temmelig praktisk. Bruken er en vanesak, jeg kløner med alle andre kaffekanner enn Stelton.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 17:24   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Mange typer termokanner kan man skru fra hverandre og rengjøre innvendig del for del. Det er av og til gummipakningen kan ha blitt litt for løs, eller det kan ha rent vann inn andre steder. Uansett, det bedrer seg med en forsikting men grunding rengjøring. Når delene blir skrudd sammen igjen, sitter forhåpentligvis gummipakningen tettere igjen. Den kan i hvert fall fungere problemfritt til du har funnet en ny en du liker bedre.

Spesielt gummipakningene bør rengjøres eller byttes.
Et glassmagasin i byen her har også nye pakninger til mange kanner. Bla til Stelton og Thermos sine kanner.

Vi har to Steltonkanner og den ene har vi brukt daglig i snart ti år. Ingen over, ingen ved siden.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 17:38   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg kan bare si det jeg har erfart selv, og når personalet kommer ut med en kaffekanne fra kjøkkenet og sier man må være forsiktig fordi de har hatt uhell, så blir jeg skeptisk til å kjøpe den selv.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 17:48   #12
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Eva solo. Drypper ikke og står ikke og gnåler.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 17:59   #13
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Denne fra Eva Solo anbefaler jeg

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 18:06   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg er veldig fornøyd med Eva Solo sin. Har hatt den i flere år og den oppfører seg eksemplarisk. Har den i børstet stål.
Den kom forøvrig best ut i en test for en tid tilbake, og der havnet Stelton sånn midt på treet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 19:14   #15
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg er veldig glad i Stelton-kannene våre. Vi har faktisk hele fire stykker. Tok en liten test her nå, vi kan holde dem opp ned og riste på dem uten at vippelokket faller ut - vel og merke om det er satt på riktig vei slik at loddet kommer på rett plass.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 19:34   #16
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Vi er veldig fornøyd med Stelton, men det er enkelte gjester som har klaget (på brukervennligheten) i løpet av de ti årene vi har hatt dem.

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor det er vanskelig for enkelte, men skjønner at det er et moment som bør med når man anbefaler den bort til andre.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 19:41   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Eg er også glad i Eva Solo. Vi har børsta stål og eg ønsker meg ei til, til te.

Stelton får eg ikkje til å bruke. Det kjem alt for mykje kaffe ut, alt for plutseleg, så eg bare søler.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 21:32   #18
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Tar du deg råd til Tupperware sin kanne så får du en super en :-) ellers henger jeg med på dem som anbefaler Eva Solo. Lykke til.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:00   #19
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg sverger også til Stelton og skal aldri ha noe annet. Den har termolokket om man trenger å holde kaffen varm veldig lenge. Jeg liker uansett fersk kaffe best og lar den aldri stå i timesvis før jeg drikker den, så jeg vet ikke hvor mine termolokk er, men det er sikkert kjekt om man koker en kanne om morgenen og lar den stå hele dagen sånn som de gamle i familien gjør.

Jeg har lagt merke til at enkelte kløner noe grasat med kannene mine når de skal helle, men cluet er å bare helle rett ut uten å holde fast lokket eller vri på det eller noe annet glupt. Jeg har aldri sølt en dråpe i løpet av årene jeg har hatt Stelton-kanner så det kan umulig være så vanskelig for andre heller.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:39   #20
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god kaffekanne

Jeg forresten en Tupperwarekanne også, men den er rød og brukes bare til jul. Bortsett fra at jeg har knust kolben en gang, er den også supergod. Men finnes den fremdeles i den store?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no