Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kommer rosene til å blomstre i år?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-12, 16:56   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer rosene til å blomstre i år?

Vi har kjøpt roser i år (forige uke). Vi har plantet noen i bed, og en i potte. Er jeg for sen til å få noe blomstring i år? Det er jo roser som blomstrer i butikken, så jeg så liksom ikke for meg noe annet enn at de kom til å blomstre, men min bedre halvdel er mindre optimistisk.

Så, hva tror dere? Har jeg noe håp om å få se roser i hagen i år?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 17:02   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.395
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Roser kan jo blomstre til et stykke utpå høsten. Jeg har trua!

Det kommer selvsagt an på typen. Mine roser står i knopp nå, de popper vel ut når vi reiser på ferie om ei ukes tid tenker jeg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 14:57   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Hm, det var et poeng. Hvis jeg ikke ser knopper, så kommer det gjerne ingen blomster i år?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 15:01   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Joda, de kan godt blomstre. Noen roser "remonterer", det betyr at de får flere blomstringer i løpet av en sesong. Da kommer det nye skudd ut fra kvisten, i overgangen mellom kvist og blad. Noen roser blomstrer på fjordårets grener, da må man nok vente til neste år med å se noe (gjelder Flammentanz, det sjekket jeg nemlig i stad, for jeg ønsker meg en sånn).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 15:11   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Har det ikke kommet en eneste knopp på den enda? Litt rart det da for så sene er da ikke noen roser, vel?
Jeg synes det gikk skremmende lang tid før mine fikk knopper men nå plutselig har alle mange knopper og noen har sprunget ut også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 15:13   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Har det ikke kommet en eneste knopp på den enda? Litt rart det da for så sene er da ikke noen roser, vel?
Jeg synes det gikk skremmende lang tid før mine fikk knopper men nå plutselig har alle mange knopper og noen har sprunget ut også.

Men hvis de ikke har kommet i jorda før nå, så er det jo ikke så rart, egentlig. Jeg har fortsatt trua! De skuddene kommer utrolig fort når de først kommer.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 17:03   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Har ofte plantet roser på denne tiden og blomstrene kommer

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 17:13   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Hva slags roser er det? Hva heter de?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 17:16   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Her er det så vidt kommet knopper på rosene utenfor stuevinduet. Jeg har troen på dem, i fjor prøvde de å remontere i november.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 17:17   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Opprinnelig lagt inn av HV

Hva slags roser er det? Hva heter de?

Romanze, Leonardo Da vinchi, og Schwartze Madonna.

Den siste har en del nye skudd på stammen, men jeg ser ingen knopper på noe. Jeg får krysse fingrene og håpe veldig hardt. Det er oppmuntrende å høre at dere andre har opplevd at det har kommet sent, så jeg gir ikke opp håpet riktig enda.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 17:20   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Her er det så vidt kommet knopper på rosene utenfor stuevinduet. Jeg har troen på dem, i fjor prøvde de å remontere i november.

Hehe. Men, det var jo 20 grader natt til første oktober i fjor også, da. Hva skjedde med dem? Falt det av i snøen, og kom på nytt i år? Er det derfor de er sene i år, eller pleier de å være såpass sene?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 17:24   #12
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Jeg plantet sent i juli i fjor . Hadde blomster sent i august og blomster faktisk til november i Oslo .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 17:28   #13
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

De første rosende i år kom i slutten av juni i Oslo . Både rosende og peonene var seine i år . Vi har Big purple , Nadia renessanse og Nostalgi .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 18:46   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer rosene til å blomstre i år?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hehe. Men, det var jo 20 grader natt til første oktober i fjor også, da. Hva skjedde med dem? Falt det av i snøen, og kom på nytt i år? Er det derfor de er sene i år, eller pleier de å være såpass sene?

Knoppene har stått helt til nå, faktisk.
Jeg tror den rosebusken her ute alltid er så sen, jeg innbiller meg at nesten alle rosene mine blomstrer i juli/august.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no