Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Skjerme for innsyn til terrasse

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-12, 10:14   #21
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Enkelt og billig. Legjerde fra Jysk, 150 x 130. Jeg har sett slike legjerder i flettet kunstrotting et annet sted også, hmm hvor? Tenker det er best å bruke spydene og stikke det ned i bakken akkurat utenfor terrassegulvet, og ha et par store krukker som støtte mot vind. http://www.jysk.no/165/417/3707200/a/catalog

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:16   #22
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Kanskje du kan bruke snører som plantene kan klatre på?

Det går sikkert fint å plante humle i noen krukker og la dem klatre på snører. Snørene er jo ingen permanent installasjon heller, bare sett opp o-ringer du fester snørene i der du vil at plantene skal klatre opp til, f.eks. i overkant av sitteplassen din. Burde gå veldig greit.

Jeg fant denne siden om klatreplanter.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:20   #23
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Takk for alle svar.
Jeg ser for meg at alt jeg gjør blir vanskelig uansett hva så må finne på noe lurt (hadde heftig diskusjon med styreleder i går for noe helt annet). De andre i blokka tror de bor i enebolig nemlig og grøss og gru for alt som er annerledes.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:24   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Å guri, noe så stort har jeg ikke plass til.
Hm, kanskje jeg bør få tatt et bilde sånn at dere ser.

Å, men du trenger ikke å bygge en levegg på mange meter, det var bare typen jeg ville vise deg.

En mindre permanent løsning er jo armeringsnett. Koster ikkenoe og kan enkelt flyttes. Du kan feste med strips. Om vinteren kan du ha hagelys i den. Klatregreier liker armeringsjern.

Jeg er litt negativ til snorer, det ser så halvveis ut. Bruk i hvertfall vaiere, feks sånne fra IKEA som du fester mellom tak og gulv i kroker, så det ikke ser midlertidig ut. Humlen blir ganske tung når den klatrer, så snorer kan bli litt spinkelt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:33   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Jeg liker armeringsnett, liker at det ruster.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:34   #26
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

En mindre permanent løsning er jo armeringsnett. Koster ikkenoe og kan enkelt flyttes. Du kan feste med strips. Om vinteren kan du ha hagelys i den. Klatregreier liker armeringsjern.

Dette var et bra tips til meg! Jeg har nemlig enebolig som trenger styling, og jeg har lurt på lenge å la noe vokse opp fra nivå med 1. etasje via klatregreier helt opp til mønet på huset slik at det dekker kortsiden av verandaen i 2. etg. Noe som vokser seg frodig og fint her vil skjerme for innsyn fra naboen på oversiden, og det hadde i grunnen vært litt deilig selv om de er eldre folk som både ser og hører litt dårlig.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:49   #27
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Hva med flettet pil? Det skjuler bare når bladene er grønne, men det er dekorativt og fint.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:52   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Jeg skal lage meg en bue inn i hagen med armeringsnett. Mine foreldre har det og de har klippet til en halv meters bredde av en lengde nett, tråkket det ned i jorden på hver side og der vokser humle og klematis. Jeg har tenkt meg en sånn:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:55   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Jeg skal lage flettepil-gjerde, det er utrolig flott.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 13:24   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjerme for innsyn til terrasse

Noe a la dette? http://www.villamarkisen.no/levegg-vindskjerm

De har en variant på Europris som ikke er verst.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no