Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fortell meg om Chromecast

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-15, 02:41   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Fortell meg om Chromecast

Please?

Vi har eple-tv. Trenger vi Chromecast? Hvis så, hvorfor det?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 09:10   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Chromecast

Meget mulig ikke, siden dere har epletv. Det har ikke vi, så det vet jeg ikke hvordan det funker.

Vi har cromecast. Liker, da ser jeg tv fra pc, mobil eller ipad, på tv. Vi har altså lite epleting, bare den ipaden, det er vel derfor mannen heller anskaffet cromecast enn epletv? Vi har en på stua og en i kjelleren så man kan caste ting ned dit også, på det kombinerte gjesterom/kontoret hvor mannen oppholder seg en del på sene kvelder og nattetimer. Der er en tv uten tvsignal, men har tvoveralt på mobilen og kan da caste det til tv'n og se live-tv der likevel.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 09:12   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Chromecast

Vi har begge deler. Eplet fungerer best og jeg ville heller hatt to av dem (en til hver tv).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 13:53   #4
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Chromecast

Her skyr vi epleprodukter, og elsker Cc.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 14:02   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Chromecast

mulig eplet funker best, men cc funker helt uten problemer for meg altså.

Det at mannen satte opp den, og ordnet sumo, gjørt at vips så følger jeg med å en del serier, jeg som nesten ikke har sett tv på lenge

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-15, 14:03   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om Chromecast

Vi har apple tv hjemme og mannen har en chromecast som han har med på jobben. Jeg og ungene har ipad og mannen har android.

Apple-tv fungerer bra med appleprodukter og kan også brukes med fjernkontroll via de appene den har innebygd. Men fungerer ikke så bra dersom man ikke har ipad/iphone og vil streame noe de ikke har app for. Min femåringer klarer fint å finne programmer på netflix og nrk sine apper via fjernkontrollen. Funker også bra å kjøpe/leie film igjennom den. Mannen min har altså android og kan da f.eks. ikke se viaplay via apple-tv.

Chromecast tar liten plass og er skjult bak tven. Den er enkel å streame til fra både ios og android. Men man må ha et nettbrett, pc eller telefon for å bruke den. Den er også veldig billig da.

Storesøster har en smart-tv, men den er ikke særlig bra syns jeg. Så vi vurderer å kjøpe en chromecast og enten la henne få den eller la henne på apple-tven vi har i stua.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 00:07   #7
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om Chromecast

Du trenger neppe CC når du har Apple-TV. Vi har CC og den funker til vårt bruk, pluss at den er billig.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 10:17   #8
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Chromecast

En ulempe med Chromecast er at man ikke kan "spole" i direkte-tv i NRK-appen fra nettbrett. Skal man se noe som ikke har "kommet ut av" direktetv (f.eks. nyhetene forsinket) må man kjøre det fra pc og vise aktiv pc-skjem på Chormecasten. Det går greit, det, altså, men akkurat det fungerer mye bedre i Apple-tv.

Jeg kan ikke se at CC er nødvendig hvis man allerede har Apple-tv.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 13:18   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Chromecast

Idiotspørsmål.... Eple-tv. Det er en boks man setter på en tv? Det er ikke rent faktisk et tv-apparat?? (veldig fristende å skrive "fjernsynsapparat", for å illustrere min avfeldighet... )

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 13:24   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Chromecast

Det er en boks du kobler til tv'en. Bruken forutsetter vel en konto på iTunes hvis jeg ikke tar feil.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no