Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-12, 23:24   #1
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mus

Iiiikkkk...vi har fått mus i hus. Eller dvs hele rekkehusrekka har fått mus, så vi regner med at der er en liten flokk med disse husmusa i disse 4 husene. Vi hørte først lyden i den ene veggen på fredag. På lørdag hørte vi skrapelyder på den andre siden av huset i 2 etasje, nå idag har vi fått bekreftet at det er mus og ikke bare jeg som innbiller at jeg hører lyder Vi har ikke hørt noe mer siden lørdagskveld. Hvor lett er det å kvitte seg med mus? Og hvor mye skade kan de ha gjort når vi hører dem inni veggen mellom oss og naboen? Anticimex kommer på onsdag på befaring, og for å legge ut gift og feller.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 00:00   #2
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: M*u*s

Jeg har hatt mus i hus. Etter en stund med lyder (som jeg trodde var fugler i den luftepipa på taket) i luftekanelen hørte jeg en kveld jeg hadde lagt meg at det løp tassende små føtter på kjøkkengulvet (kjøkkenet ligger rett over soverommet). En liten inspeksjon dagen etter viste at det hadde vært mus i skapet under kjøkkenvasken.
Heldigvis har jeg en nabo som jobber i skadedyrkontroll, og han kom og satte opp en musefelle (sånn i plast, som ser ut som en stor klype). 3 mus gikk i fella i løpet av 2 dager (jeg ringte naboen hver gang, og han kom og hentet likene umiddelbart. Det verste var da jeg satt ved spisestuebordet 3-4 meter unna og jeg hørte at fella klappet sammen, etterfulgt av lyden av sprellede dødskramper ).
Etter det har det vært helt stille her. Tror jeg ville prøvd musefelle før du betaler i dyre dommer til skadedyrfirma altså.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 00:01   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: M*u*s

Ja, og musene liker peanøttsmør. Det kan du legge i fellen(e).

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:54   #4
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: M*u*s

Enig med det, men siden hele rekken har fått, så må vi gjøre noe med det. Hadde det bare vært vårt hus hadde det nok bare blitt med musefeller.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:59   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: M*u*s

Tja, hvor stor skade de har gjort vet man ikke før man åpner veggen.

Vi hadde mus på kjøkkenet på hytta. De hadde ikke klart å gjøre noe skade selv om det var et stort musebol under hytta, så det trenger ikke å være ille. Det verste er dersom de får i seg gift og dør inne i veggen. Det lukter.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 10:00   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: M*u*s

Vi har også mus/rotter i skap/vegger. Jeg får helt hetta.
Jeg hører det skraper og lager ekle lyder om kvelden og natta. Vurderer å bare ringe noe skadedyrkontroll-greier. Musefelle er uaktuelt for jeg vil IKKE være vitne til at de dør sånn. *litt for sart når det gjelder dyr..uansett type*

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 16:02   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: M*u*s

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Enig med det, men siden hele rekken har fått, så må vi gjøre noe med det. Hadde det bare vært vårt hus hadde det nok bare blitt med musefeller.

Jeg bor også i firer-rekke, vi i endeleilighetene hørte mus. Ingen andre enn jeg satte ut feller, og de tre musene som kom i fellene var nok de tre som hadde løpt fram og tilbake fra ene enden til den andre.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 16:18   #8
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mus

Vi har ikke hørt noe mer siden lørdag, så da kan det vel gjerne ikke være så ille på denne siden?

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 17:37   #9
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mus

Der vi bodde før var det mus i veggene - før vi flyttet inn med 3 katter. Med rovdyrlukt i huset forsvant musene. Kattene fanget ikke mus, men det hjelper at det lukter katt i og rundt huset. Nå har vi flyttet, og i vinter hørte jeg at musene var tilbake igjen.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no