Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

"IF" eller "Gjensidige"

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: "If" eller "Gjendige"
If 8 22,86%
Gjensidige 27 77,14%
Deltakere: 35. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-12, 21:15   #21
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "IF" eller "Gjensidige"

Vi hadde If og byttet til Gjensidige den gang det kun var de sistnevnte (+ Storebrand?) som hadde ordentlige barneforsikringer som også dekket uføre etter ulykke. Da vi sjekket pristilbudet opp mot If igjen etterpå (og også andre selskap) kom Gjensidige best ut. Nå har vi ikke prissjekket forsikringene på godt og vel 1 år, men går ut fra at det er lite å hente hos andre enda.

Når det er sagt har vi opplevd veldig god kundeservice hos If da, og mye rot med Gjensidige i forbindelse med faktura (måtte purre på dem tjue ganger før de fikset riktig trekkdato, og fikk flere regninger som hadde blitt betalt, m.m.), men satser på at de lever opp til ryktet dersom vi får behov for hjelp forsikringsmessig (de har alltid vært serviceinnstilte ved henvendelse, men har tydeligvis et system som glipper fra tid til annen - i vår tilfelle uheldig ofte).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 21:03   #22
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "IF" eller "Gjensidige"

Av de to har vi kun erfaring med If, men har vært fornøyd til nå.
Vi har hatt ikke mindre enn -3- skader på bilen i år, og to ganger har den stoppet, så vi har benyttet oss mye av deres superforsikring med leiebil, og de har virkelig ordnet opp.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 21:32   #23
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "IF" eller "Gjensidige"

Vi har nå Sparebank 1 og er veldig fornøyd. Prisen er helt ok, og de oppgjørene vi har hatt har gått knirkefritt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 22:33   #24
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: "IF" eller "Gjensidige"

Jeg har dessverre måttet bruke forsikringen min hos If flere ganger (tyveri, stor vannskade, kollisjon) og har opplevd fantastisk service alle gangene. Og da mener jeg virkelig enormt god service, til og med rettshjelp mot en kranglete nabo som prøvde å sko seg på mitt uhell (long story...). Likevel har jeg skiftet til Gjensidige pga pris. Det er godt mulig jeg ikke var noen spesielt lønnsom kunde for If lenger, så jeg halverte prisen ved å skifte til Gjensidige.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 10:11   #25
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: "IF" eller "Gjensidige"

Jeg er Lo-medlem, så vi får LO-favør rabatt i Sparebank 1 og har både banktjenester og forsikringer der. Har vurdert å sjekke ut priser andre steder, for å vurdere om det er noe å spare, men synes det er fryktelig vankskelig å vurdere...
Dere som kjenner litt til det, er LO-favør avtalen i Sparebank1 bra?

Vi har bare hatt en forsikringssak etter at vi tegnet forsikringen der, det gikk veldig fint. Jeg bare leverte leiebil på verksted og hentet ut leiebil. Leiebilfirmaet var litt vrange, så vi fikk bare minste bil (Polo tror jeg det var) for det var det de fleste forsikringsselskaper dekte. På mandag ringte forsikringsselskapet meg og sa at vi kunne reise innom leiebilselskapet og bytte ut Poloen med en stasjonsvogn, fordi det var forsikringen dekte, det vil jeg si er bra service! I tillegg tok det lengre tid på bilverkstedet enn vi hadde trodd, forsikringsselskapet dekte da fortsatt leiebil utover de 10 dagene vi egentlig hadde krav på.

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 01:14   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "IF" eller "Gjensidige"

Vi har If. De andre skulle ha så sinnsykt mye for å forsikre fancy-leketøy-bilen vår.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 08:39   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "IF" eller "Gjensidige"

Vi har If og er godt fornøyd. Vi gikk i dialog med dem da vi byttet bank og hadde fått noen andre forsikringstilbud på hånden og vips var tilbudet MYE bedre. Vi har god oppfølging og en hyggelig pris, synes jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no