Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Finnes det noen oversikt over forventet lesehastighet?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-11, 14:20   #21
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finnes det noen oversikt over forventet lesehastighet?

Eldstemann går i 4. og leser 65 ord i minuttet i følge tester. Det er visst svært bekymringsverdig, sier læreren. Jeg reagerer på at han scorer så lavt, han leser svært godt for meg , leser flytende og stopper sjelden på ord, og svarer greit på spørsmål etterpå.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:02   #22
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen oversikt over forventet lesehastighet?

Vi får presentert lesetest og regnetest på hver foreldresamtale.
Gutten min går i 4.klasse og er en god leser, han er oppe i rundt 120 ord, med veldig bra økning fra sist. Noen av jentene i klasse ligger på 70+ og lærere sier at de bør ligge på rundt 70-80 i alle fall.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:11   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen oversikt over forventet lesehastighet?

Opprinnelig lagt inn av levovs, her.

Det er uvanlig at foreldre har forståelse for dette her.
:hilsen lærer på barnetrinnet:

Jeg visste ingenting om lesehastighet og lesetester før mine barn ble testet første gang. Læreren gjennomgikk testen med meg (vi ble innkalt uten barn for gjennomgang av lesetestopplegget), og uten det hadde jeg ikke visst hvordan det fungerte. Nå vil jeg påstå jeg skjønner det. De fleste foreldre har ikke pedagogisk bakgrunn, men de fleste er også normalt utrustet slik at de kan forstå hvis de blir forklart.

Jeg har likevel ikke peiling i havet på hvor fort de leser. Sånne tall preller av. Jeg vet det ikke er bekymring på skolen, og da velger jeg å ikke være bekymret. Jeg vet dog at tredjeklassingen leser fort nok til å følge med teksten på tv og kan lese rimelig kompliserte tekster og hente ut meningen av dem. Andreklassingen stopper på vanskelige ord og takler ikke for kompliserte bøker, men det er ikke bekymring der heller. Så da har jeg skuldrene nede.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012

Sist redigert av Katta : 24-04-11 kl 22:18.
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:15   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen oversikt over forventet lesehastighet?

Opprinnelig lagt inn av levovs, her.

Det er uvanlig at foreldre har forståelse for dette her.
:hilsen lærer på barnetrinnet:

Men de aller fleste klarer vel å sette seg inn i noe av dette hvis læreren gidder å bruke tid på det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 23:17   #25
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen oversikt over forventet lesehastighet?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi får presentert lesetest og regnetest på hver foreldresamtale.
.

Det har me også fått. Eg registrerer berre at ho gjer det bra (veldig bra, faktisk. ) og er fornøyd med det. Men etter å ha lest denne tråden er eg nysgjerrig på kva score ho faktisk fekk.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no