Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Høytrykkspyler. Hva bør den kunne?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-12, 03:20   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høytrykkspyler. Hva bør den kunne?

Jeg skal kjøpe en høytrykkspyler, men jeg er usikker på hva jeg trenger. "Dyrest er best", er en strategi jeg ofte bruker på teknisk utstyr, når jeg ikke helt vet hva som duger, og som ofte fungerer utmerket, men akkurat nå betaler jeg gjerne mindre enn 5000 kroner, hvis det ikke egentlig er nødvendig. (Men hvis det egentlig er nødvendig, så betaler jeg det det koster. Pris er altså mindre viktig enn funksjonalitet.)

Bruksområde: hovedsaklig skal jeg vaske hus med den. Stort hus. Høyt hus. Mye vegg. Sekundært skal den også kunne vaske bil og spyle terrasse, men de funksjonene regner jeg med at jeg får uansett hvilken modell jeg velger.

Har noen tips til størrelse, effekt, funksjonalitet og merke som er "must have"?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 07:44   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høytrykkspyler. Hva bør den kunne?

Det eneste jeg kommer på er at du må passe på at du kjøper en utgave med myk slange (er slangen for stiv blir den uhåndterlig) , og enkel justering på vanntrykk. Dumt å spyle bilen med samme trykk som du spyler steinhellene med.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 07:47   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høytrykkspyler. Hva bør den kunne?

Har ikke lest artikkelen, men kanskje det står noe lurt her?
http://www.pressurewashersdirect.com...re-Washer.html

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 08:28   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høytrykkspyler. Hva bør den kunne?

Denne testen er svensk og fra i år. http://m.dinside.no/php/art.php?id=890970
Jeg synes det er viktig at en test er ny, når man bruker Google kommer det opp masse fra 5 år tilbake eller mer. Og det er ikke relevant, synes jeg.
Terrassevasker er ikke alltid standard, det bør du kjøpe i tillegg. Og jo større hus, jo viktigere er det at den har kraft nok til å spyle helt opp til mønet. Been there. done that, jeg kjøpte en billigmodell som bare såvidt klarte 2.etg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 11:39   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høytrykkspyler. Hva bør den kunne?

Det er vel nær 10 meter opp til mønet mitt, så jeg vet ikke om det i det hele tatt finnes en vasker som er kraftig nok.

Men det høres ut som "dyrest er best" igjen er en velvalgt strategi …

Takk for link til test Mrs. S. Kärcher er det jeg har sett på hittil, så da blir det sikkert det, tenker jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 11:46   #6
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høytrykkspyler. Hva bør den kunne?

Vet ikke om det kanskje er standard, men det er greit å kunne koble til såpe.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 11:48   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høytrykkspyler. Hva bør den kunne?

  • Myk slange
  • Tilkobling for såpe
  • Kraftig
:noterer ivrig:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 13:47   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høytrykkspyler. Hva bør den kunne?

Terrassevasker er veldig smart Vi bruker den mye. Og som noen nevnte over her - tilkobling til såpe er genialt. Vi har Nilfisk. Veldig fornøyde.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no